2014-03-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
Nu verkar det ju uppdagas hur jävla överskattad Busquets varit genom åren.

Genomusla insatser gång på gång den senaste tiden.

Främst är det ju felpassar, som är ett slags no-go för Barca.
Men även positionsfel här och var samt egentligen överlsg LATA insatser.
Snarare tvärt om va? Nu när Busquets är ur form och Barcelona som en konsekvens av detta faller ihop totalt går det ju att argumentera om hur otroligt jävla viktig han har varit för Barcelona genom åren. Han har inte fått den enorma kredd han har förtjänat som världens kanske bästa balansspelare.
Citera
2014-03-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrick.ekwall
En SJUKT överskattad spelare är Didier Drogba. Har aldrig sett honom göra något bra på planen och ändå höjs han till skyarna av alla anglofiler, främst Chelsea-fans då naturligtvis. Jag har i ärlighetens namn inte sett honom göra en enda bra match någonsin. Han bara springer runt och filmar...

Drogba har vunnit allt som man kan göra på klubblagsnivå och dessutom blivit utsedd till matchens lirare i en CL-final. Hur många gånger har du sett honom spela?
Citera
2014-03-10, 18:07
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
En SJUKT överskattad spelare är Didier Drogba. Har aldrig sett honom göra något bra på planen och ändå höjs han till skyarna av alla anglofiler, främst Chelsea-fans då naturligtvis. Jag har i ärlighetens namn inte sett honom göra en enda bra match någonsin. Han bara springer runt och filmar...
Vunnit skytteligan två gånger i PL, gjort mål i en massa finaler (mest i FA-cupen, men också i CL), vunnit flera titlar och ansågs under sin bästa period som en av världens bästa anfallare (om inte den bästa).

Om du inte trollar så bevisade du bara hur lite du vet om fotboll.
Citera
2014-03-10, 20:02
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Vunnit skytteligan två gånger i PL, gjort mål i en massa finaler (mest i FA-cupen, men också i CL), vunnit flera titlar och ansågs under sin bästa period som en av världens bästa anfallare (om inte den bästa).

Om du inte trollar så bevisade du bara hur lite du vet om fotboll.
Jag trollar verkligen inte. Och jag kan nog mer om fotboll än du. Drogba är en medelmåtta på sin höjd.
Citera
2014-03-10, 20:08
Medlem
anteri17s avatar
Det ska ju dock sägas att Drogba har gjort lite för få bra säsonger för att ha sitt renommé. han har gjot över 20 mål i ligaspel under två säsonger... Kunde varit bättre. Visst, cred till att han är en stora-matchernas-man, men totalt sett något överskattad. Han är inte riktigt nära de riktigt stora anfallarna på 2000-talet.

Så med tanke på att en del håller honom omåttligt högt så kan han mycket väl gå in under kategorin överskattad. But still, en väldigt bra spelare.
Citera
2014-03-10, 20:10
Medlem
lillmatss avatar
Citat:
Jag trollar verkligen inte. Och jag kan nog mer om fotboll än du. Drogba är en medelmåtta på sin höjd.

Du kan ju inte tro på allvar att du ska bli tagen på allvar när du vräker ur sig såna idiotgrejer? Och hur i helvete vet du om du kan mer om fotboll än hen??
Citera
2014-03-12, 13:47
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillmats
Du kan ju inte tro på allvar att du ska bli tagen på allvar när du vräker ur sig såna idiotgrejer? Och hur i helvete vet du om du kan mer om fotboll än hen??
jag har aldrig sagt att han var dålig. Men han är ABSOLUT inte topp tio bland världens bästa anfallare som många verkar tycka
Citera
2014-03-12, 14:34
Bannlyst
Citat:
jag har aldrig sagt att han var dålig. Men han är ABSOLUT inte topp tio bland världens bästa anfallare som många verkar tycka

Nej, inte nu. Men han har varit det.
Citera
2014-03-12, 15:20
Medlem
Citat:

Drogba har på sin höjd gjort några medelmåttiga säsonger, att hävda att han är en medelmåtta är totalt befängt. Du kan väl inte påstå att Drogba inte var en tongivande spelare i Chelsea under sin tid där? Han lyckades ändå med att vinna PL 3 gånger, FA-cupen 4 gånger och CL med Chelsea
Citera
2014-03-14, 17:05
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Drogba har på sin höjd gjort några medelmåttiga säsonger, att hävda att han är en medelmåtta är totalt befängt. Du kan väl inte påstå att Drogba inte var en tongivande spelare i Chelsea under sin tid där? Han lyckades ändå med att vinna PL 3 gånger, FA-cupen 4 gånger och CL med Chelsea
Men han har varit överskattad. Och det är inte lika med dåligt. Han sticker inte ut särskilt från mängden vilket många verkar tycka
Citera
2014-03-14, 17:09
Medlem
Citat:
Men han har varit överskattad. Och det är inte lika med dåligt. Han sticker inte ut särskilt från mängden vilket många verkar tycka

Jag anser iaf inte att Droga är eller för den delen har varit överskattad.
Citera
2014-03-14, 19:39
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Nej, överskattad kan man inte kalla honom. Han var urstark och effektiv under en lång period, däremot är han väl normalskattad som en duktig och tongivande anfallare.

Zlatan är överskattad och har varit det länge. Å andra sidan var han väldigt underskattad i början av sin karriär, dock blev han aldrig så bra som man ibland trodde att han skulle ha kunnat bli och har varit alldeles för ojämn i sin karriär och haft svårt mot bra försvarare och topplag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in