2014-02-04, 22:39
Medlem
tjenaretjenares avatar
Gary Cahill är underskattad visst han spelar i ett topplag och är ordinarie men han är fruktansvärt bra och anledningen till att han enligt mig ses som underskattad är att man inte hör så mycket om honom.
Citera
2014-02-04, 22:50
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Gary Cahill är underskattad visst han spelar i ett topplag och är ordinarie men han är fruktansvärt bra och anledningen till att han enligt mig ses som underskattad är att man inte hör så mycket om honom.

Tycker inte att man kan säga att en spelar som startar i ett topplag är underskattad enbart pga att man inte hör så mycket från honom.
Citera
2014-02-04, 23:01
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tycker inte att man kan säga att en spelar som startar i ett topplag är underskattad enbart pga att man inte hör så mycket från honom.

Han har varit enorm denna säsong för chelsea, snackas mycket och "häftiga" David Luiz och legenden Terry men bakom dessa två så finns det en spelare som sällan nämns men som i stort sett alltid gör bättre matcher än de två andra.
Citera
2014-02-04, 23:23
Medlem
anteri17s avatar
Intressant att många i kommentatorsfältet i AB på dagens artikel om en Carrick-utfrågning på Twitter håller med om att Carrick spelar för mycket i sidled och bakåt. Carrick hade flest passningar framåt av alla i Europa förra året. Och från förra säsongen start har han flest så kallade forwards passes i PL. Den här statistiken hade jag inte ens koll på på förhand. Alla som kan fotboll bra bör se hans enorma passningsspel. Så är det. För mig är han världens bästa passningsspelare. En skymf att han inte används som nyckelspelare i England.

Och nackskott på de som verkligen upplever att han spelar för mycket bakåt.

http://www.101greatgoals.com/blog/michael-carrick-is-the-best-forward-passer-in-europe/

http://espnfc.com/blog/_/name/tacticsandanalysis/id/2551?cc=5739
Citera
2014-02-05, 00:16
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Han har varit enorm denna säsong för chelsea, snackas mycket och "häftiga" David Luiz och legenden Terry men bakom dessa två så finns det en spelare som sällan nämns men som i stort sett alltid gör bättre matcher än de två andra.
Cahill har med all rätta hamnat i skymundan tidigare säsonger. Han har aldrig varit en spelare som sticker ut på något, dessutom hade han en tendens att låta motståndarna få alltför mycket utrymme vilket mer än en gång ledde till deras mål.

Skillnaden nu är att de defensiva mittfältarna täcker zonen framför honom mycket bättre och låter honom på så sätt sitta djupare.
David Luiz kanske ses som "häftig" på andra forum, men de flesta tycker att han har gjort tillräckligt bra ifrån sig för att postas iväg om ett bra bud kommer, det är först nyligen som han börjat återbygga supportrarnas förtroende igen.
Citera
2014-02-05, 12:21
Medlem
Leffe-pa-Lagrets avatar
En av världens mest underskattade fotbollsspelare var helt klart Carlos Valderrama - el Flor de Colombia. Vicken jävla gigant asså!

Se här, här en staty rest till hans ära i Santa Marta. Dit har man givetvis vallfärdat flera gånger.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pibe01.jpg

Viva el Pibe!
Citera
2014-02-05, 13:38
Medlem
Ostpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe-pa-Lagret
En av världens mest underskattade fotbollsspelare var helt klart Carlos Valderrama - el Flor de Colombia. Vicken jävla gigant asså!

Se här, här en staty rest till hans ära i Santa Marta. Dit har man givetvis vallfärdat flera gånger.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pibe01.jpg

Viva el Pibe!

Legendarisk frisyr
Citera
2014-03-09, 18:47
Medlem
Arteta har just kvalat in på min lista över överskattade spelare. Tycker han sett lite långsam och loj ut som spelfördelare och håller inte särskilt hög klass defensivt. Hotar väldigt sällan i djupet och gör få poäng (om vi räknar bort straffar).
Citera
2014-03-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Arteta har just kvalat in på min lista över överskattade spelare. Tycker han sett lite långsam och loj ut som spelfördelare och håller inte särskilt hög klass defensivt. Hotar väldigt sällan i djupet och gör få poäng (om vi räknar bort straffar).

Nästan alla tycker ju att han är bedrövlig nu för tiden så hur är han överskattad? Jag tycker dock att han är bra. Han är lite långsammare men han har trots det gjort flera riktigt bra insatser den här säsongen.
Han är klart mycket bättre än säkerhetsrisken Flamini.

Han är dessutom en sittande mittfältare. Poäng är irrelevant.
Citera
2014-03-09, 19:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nästan alla tycker ju att han är bedrövlig nu för tiden så hur är han överskattad? Jag tycker dock att han är bra. Han är lite långsammare men han har trots det gjort flera riktigt bra insatser den här säsongen.
Han är klart mycket bättre än säkerhetsrisken Flamini.

Han är dessutom en sittande mittfältare. Poäng är irrelevant.

Arteta är en lätt spelare att gnälla på, det gör jag själv ibland. Han är bra på att styra tempo och är en genombra passningsspelare. Inget absolut toppklubbsmaterial, men funkar väl i Arsenal.
Citera
2014-03-10, 14:12
Medlem
patrick.ekwalls avatar
En SJUKT överskattad spelare är Didier Drogba. Har aldrig sett honom göra något bra på planen och ändå höjs han till skyarna av alla anglofiler, främst Chelsea-fans då naturligtvis. Jag har i ärlighetens namn inte sett honom göra en enda bra match någonsin. Han bara springer runt och filmar...
Citera
2014-03-10, 15:03
Bannlyst
Nu verkar det ju uppdagas hur jävla överskattad Busquets varit genom åren.

Genomusla insatser gång på gång den senaste tiden.

Främst är det ju felpassar, som är ett slags no-go för Barca.
Men även positionsfel här och var samt egentligen överlsg LATA insatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in