2014-03-14, 19:14
Medlem
Jag har några synpunkter på självmordsteorin. I fallet med SilkAir (orsaken till kraschen är ej till 100% säkerställd). Men hursomhelst, så hade den misstänkte piloten militär bakgrund (major inom singapore air force black knights) vilket ger starka indikationer på en person med stor beslutsamhet.

I detta fall med mh370 kan den långa flygturen bero på att piloten ej var lika beslutsam som piloten i det föregående fallet 1997. Jag säger inte att detta är sanningen men det kan inte uteslutas.

sen efterlyser jag feedback ang mitt tidigare inlägg #3763

Edit: planet ligger nog på botten någonstans mellan Malaysia och Filippinerna.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-03-14 kl. 19:40.
Citera
2014-03-14, 19:14
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
USA vet kanske mer än de vill säga offentligt. Den amerikanska militären tänker bara söker västerut, och mycket längre bort än tidigare. De är alltså säkra på att flygplanet har flugit långt västerut.

Amerikanerna söker redan 1000 miles väster om Kuala Lumpur och flyget flög i fem timmar och kan ha flugit över 2000 miles västerut.

Citat:
Cdr. Marks said a U.S. aircraft on late Thursday and into Friday flew a night mission that took it 1,000 miles west of the Malaysian capital. This is much further west than the multinational search effort has reached previously. He said all U.S. search efforts would concentrate on the Indian Ocean from this point onward.

Because the plane appeared to stay airborne for hours after it fell off radar, search crews could face the daunting prospect of extending their search to cover an area stretching all the way from India to Western Australia. Satellite signals received from the Flight 370 for five hours after it vanished have raised the prospect that the plane could have flown more than 2,000 nautical miles from the point where it disappeared from Malaysian radar over the South China Sea.
Citera
2014-03-14, 19:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Lägg av nu pajas. Jag gjorde bara en jämförelse vilket du såklart inte förstod.. i vanlig ordning.

Jag pratar bara om hur konstigt det är att man inte kan hitta ett flygplan, under vatten eller ej, år 2014.

Ah, nu minns jag dig

Du menar att du inte fattar hur svårt det är att hitta nåt under vatten?

Vi vet, och det bevisar bara att du inte kan mycket om grundläggande naturvetenskap
Citera
2014-03-14, 19:16
Medlem
StandByMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Nya påståenden kommer från en känd journalist på den stora tidningen Wall Street Journal att satellitdata från flygplanet kan tolkas som att att planet har landat, åtminstone tillfälligt, och att den åsikten delas av andra amerikaner som undersöker kraschen:

http://sg.news.yahoo.com/missing-mh370-plane-could-landed-runway-based-data-090314442.html

Rapporteringen runt försvinnandet börjar tyvärr få ett löjets skimmer över sig. Nya fantasifulla uppgifter igen. Det känns mer och mer som en "cover up" för något annat som man inte vill berätta.

Eller kan det vara så illa ställt med flygövervakningen som det verkar?
Citera
2014-03-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandByMe
Rapporteringen runt försvinnandet börjar tyvärr få ett löjets skimmer över sig. Nya fantasifulla uppgifter igen. Det känns mer och mer som en "cover up" för något annat som man inte vill berätta.

Eller kan det vara så illa ställt med flygövervakningen som det verkar?

Dom döljer något helt klart, frågan är bara vad.
Citera
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jag har några synpunkter på självmordsteorin. I fallet med SilkAir (orsaken till kraschen är ej till 100% säkerställd). Men hursomhelst, så hade den misstänkte piloten militär bakgrund (major inom singapore air force black knights) vilket ger starka indikationer på en person med stor beslutsamhet.

I detta fall med mh370 kan den långa flygturen berott på att piloten ej var lika beslutsam som piloten i det föregående fallet 1997. Jag säger inte att detta är sanningen men det kan inte uteslutas.

sen efterlyser jag feedback ang mitt tidigare inlägg #3763
Egypt Air Flight 990 från New York.
Där pimpade piloten kommunikationen och satte kurs rakt ner i Atlanten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ah, nu minns jag dig

Du menar att du inte fattar hur svårt det är att hitta nåt under vatten?

Vi vet, och det bevisar bara att du inte kan mycket om grundläggande naturvetenskap

Kul att du minns

Kan du nu förklara hur planet hamnade i vattnet från första början om det nu är så?

Kan det ha att göra med att det var uppe i luften först? Går det inte att ha koll på flygplan i luften heller numer?

Du kan bespara mig dina fjantiga om och till-skrivelser.
Citera
2014-03-14, 19:22
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det man kan tänka sig om det handlar om något sådant är om det fanns någon "olämplig" last ombord som inte ska komma i dagsljus.
Citera
2014-03-14, 19:23
Medlem
Smakarsprits avatar
Jag hoppas någon uppmärksammar min fråga här i tråden. Vad är den kortaste landningssträckan som en Boeing-777 klarar när den har så lite bränsle och last som möjligt?
Citera
2014-03-14, 19:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kul att du minns

Kan du nu förklara hur planet hamnade i vattnet från första början om det nu är så?

Kan det ha att göra med att det var uppe i luften först? Går det inte att ha koll på flygplan i luften heller numer?

Du kan bespara mig dina fjantiga om och till-skrivelser.

Jag ska bespara dig det mesta, du är ändå bara ute efter att provocera. Vet inte hur det ger dig glädje men varsågod.

Om du läst tråden, eller för den delen bara googlar det minsta eller frågar en vuxen om hjälp, så kanske du förstår skillnaden mellan primär och sekundär radar. Skillnaden mellan radiovågor i luft eller under vatten. Etc etc.

Jo, en sak som lär vara bra säker är att planet faktiskt lyft. Vet du var det sen tagit vägen kan du väl slå oss med häpnad
Citera
2014-03-14, 19:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Jag hoppas någon uppmärksammar min fråga här i tråden. Vad är den kortaste landningssträckan som en Boeing-777 klarar när den har så lite bränsle och last som möjligt?

Jag har sett det skrivas av förment kunniga att 1.000-1.200 meter kan räcka; vet inte om det innefattar att man först gör sig av med last i form av passagerare och bagage
Citera
2014-03-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vi kanske borde tänka på vad dom hade i lasten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in