2014-03-14, 19:00
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManTheStan
Verkligen mystiskt. Datan tyder alltså på att sista "pingen" skall ha varit över vatten, på normal "cruising" höjd och planet skall INNAN det ha gjort nån form av "mellanlandning". Wow, jag säger bara... wow. Det är verkligen helt bizarrt. Har man stannat och tankat? Om man nu ville åka någon speciell stans, varför inte sno ett plan med tillräckligt med bränsle för färden?

Detta gör ju alla spekulationer om vart planet tagit vägen betydligt mer komplicerade. Stämmer uppgifterna om att planet befann sig över vatten efter 5e timmen kan vi i alla fall skrota min "tibet teori"
Stämmer detta och den kurs som det spekuleras i,då ligger det på botten av Indiska oceanen.
*Slut på bränslet.
*Kaparen/na övermannas av passagerare,kontrollen av planet förloras.
*Passagerare är på god väg att ta sig in i Cockpit,kaparen/na inser att slaget är förlorat och skickar i vattnet,var det Uigurer så fick han/dom i alla fall död på 152 kineser som befann sig ombord.
Citera
2014-03-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hur vet vi det? Flygtiden vore 5 timmar

Jo ,men enligt en kommentar tidigare i tråden så har indien några militär baser på vägen , skulle dom flygit raka spåret hade dom passerat nästan rakt över baserna och då blivit upptäckta , och hade dom tagit en omväg hade inte bränslet räckt.
Citera
2014-03-14, 19:02
Medlem
Citat:
Jag tror du överskattar både "Find my iPhone" och dina egna kunskaper om radiofrekvenser. Spola ner din telefon i muggen (gärna i Malaysia) och kolla vad programmet har att säga om var den är

Jag tror det är du som överskattar samma funktion.

Eller är Find my Iphone verkligen det bästa världen har fått fram när det gäller att hitta ett o annat?

Möjligen har jag tagit något för givet att det finns något bättre transpondrar och sökutrustning här i 2014.
Citera
2014-03-14, 19:03
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManTheStan
Verkligen mystiskt. Datan tyder alltså på att sista "pingen" skall ha varit över vatten, på normal "cruising" höjd och planet skall INNAN det ha gjort nån form av "mellanlandning". Wow, jag säger bara... wow. Det är verkligen helt bizarrt. Har man stannat och tankat? Om man nu ville åka någon speciell stans, varför inte sno ett plan med tillräckligt med bränsle för färden?

Detta gör ju alla spekulationer om vart planet tagit vägen betydligt mer komplicerade. Stämmer uppgifterna om att planet befann sig över vatten efter 5e timmen kan vi i alla fall skrota min "tibet teori"

Efter 9/11 så är det lätt att tänka på att "nytankat jetplan = stor bomb", och att det är lättare att stjäla ett plan i Asien men sedan tanka det fullt lite närmare målet, för att få bomben starkare där man vill använda den.

Riskerna med att stanna och tanka måste dock vara oerhörda och det är svårt att tänka sig en sån operation.
Citera
2014-03-14, 19:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jo ,men enligt en kommentar tidigare i tråden så har indien några militär baser på vägen , skulle dom flygit raka spåret hade dom passerat nästan rakt över baserna och då blivit upptäckta , och hade dom tagit en omväg hade inte bränslet räckt.

Det fanns åtskilligt med militär radar som kanske borde upptäckt planet oavsett vilken väg det tog, eller hur?
Citera
2014-03-14, 19:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag tror det är du som överskattar samma funktion.

Eller är Find my Iphone verkligen det bästa världen har fått fram när det gäller att hitta ett o annat?

Möjligen har jag tagit något för givet att det finns något bättre transpondrar och sökutrustning här i 2014.

Kan du komma med ett bättre förslag att hitta mobiler under vatten så lyssnar jag gärna
Citera
2014-03-14, 19:07
Medlem
lagartos avatar
Teori:
Valfritt muslimskt terrorsällskap kapar planet. Landar planet med passagerare på lämplig plats. Passagerarna hålls som gisslan. Atombomb från forna Sovjet placeras på flyget. Planet får ny transponder som ger en ny identitet. Planet med passagerare flygs till Tel Aviv där atombomben sprängs. Bye bye Tel Aviv...
Citera
2014-03-14, 19:08
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Det fanns åtskilligt med militär radar som kanske borde upptäckt planet oavsett vilken väg det tog, eller hur?

Militären är väl sällan pigg på att berätta vad de kan se och inte kan se. Särskilt inte i icke-demokratier. Men ärligt talat så sa väl inte svenska militären så mycket om vad de kunde se när Estonia sjönk heller. Och tänk bara på hur hemliga ryssarna var vid Kursk-katastrofen.
Klart att Kina, Indien och såna länder sitter och håller på hemligheter så länge de kan.
Citera
2014-03-14, 19:09
Medlem
2big4yous avatar
Även detta kan vara en teori,från Februari 2014.

Ethiopian Airlines flight is hijacked by its CO-PILOT who then tries to escape through cockpit window on a ROPE after diverting plane to Geneva to claim asylum
Flight ET702 made an unscheduled landing in Geneva on Monday morning
A flight tracking app showed the flight circling over the city several times
Swiss police said the hijacker of the Rome-bound flight had been arrested
Co-pilot took control of the plane when the captain went to the toilet
He climbed out of a window and descended by rope when he landed
Police said he surrendered to them and asked for asylum in Switzerland
Plane began 'squawking' a hijacking code as it flew north

Och vi kommer ihåg denna kapning av Ethiopia Flight 961 som gick ner i Indiska Oceanen pga. bränslebrist.
https://www.youtube.com/watch?v=Ob8nE4f2ZWc
Citera
2014-03-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Stämmer detta och den kurs som det spekuleras i,då ligger det på botten av Indiska oceanen.
*Slut på bränslet.
*Kaparen/na övermannas av passagerare,kontrollen av planet förloras.
*Passagerare är på god väg att ta sig in i Cockpit,kaparen/na inser att slaget är förlorat och skickar i vattnet,var det Uigurer så fick han/dom i alla fall död på 152 kineser som befann sig ombord.

Ta inte det för givet man vet ju inte vart det försvann , kanske inte var så långt till land , kanske inte informationen från"plingen " var jätte korrekta ,kanske felade lite
Citera
2014-03-14, 19:10
Medlem
Citat:
Kan du komma med ett bättre förslag att hitta mobiler under vatten så lyssnar jag gärna

Lägg av nu pajas. Jag gjorde bara en jämförelse vilket du såklart inte förstod.. i vanlig ordning.

Jag pratar bara om hur konstigt det är att man inte kan hitta ett flygplan, under vatten eller ej, år 2014.
Citera
2014-03-14, 19:12
Medlem
buskrullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Lägg av nu pajas. Jag gjorde bara en jämförelse vilket du såklart inte förstod.. i vanlig ordning.

Jag pratar bara om hur konstigt det är att man inte kan hitta ett flygplan, under vatten eller ej, år 2014.

Käns ganska mörkat ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in