2014-03-14, 16:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Om han får tillgodoräkna sig all? häktningstid är har väl ute på gatorna om sisådär 9 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Hur många månader har fidde suttit häktad? Nån som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ca. 10 månader får jag det till.
Isåfall blir det väl lite mer än nio år? Fängelsestraffet är på 16 år, dvs 192 månader. Två tredjedelar av detta är 128 månader, eller tio år och åtta månader. Med avräknande av tio månaders häktningstid, kvarstår nio år och tio månader, dvs tio år så när som på två månader. Det skulle innebära att FS kommer ut strax efter nyåret 2024.
Citera
2014-03-14, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Isåfall blir det väl lite mer än nio år? Fängelsestraffet är på 16 år, dvs 192 månader. Två tredjedelar av detta är 128 månader, eller tio år och åtta månader. Med avräknande av tio månaders häktningstid, kvarstår nio år och tio månader, dvs tio år så när som på två månader. Det skulle innebära att FS kommer ut strax efter nyåret 2024.

Japp, men utslussningen tror jag startar innan? Så efter 9 år "börjar" friheten med längre permissioner.
Citera
2014-03-14, 16:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
Kan bara hålla med hennes föräldrar att han skulle låsas in på livstid o slänga nyckeln. Med tanke på att det var min granne o jag ringde in vad min man sett den natten kan jag bara säga att nu kan dom få ett avslut på det hela. O sen vad alla kallar oss här skiter jag i fullständigt. Jag gjorde det rätta när jag fick reda på vad som hade hänt o fick reda på vad min make hade sett. Sänder mina tankar till dom anhöriga...
Du och din man kan fortsätta med era liv i förvissningen att ni gjorde det som varje anständig medborgare förväntas göra, men som folk i praktiken inte alltid gör. Och detta gjorde ni trots att ni själva inte alltid, vad jag har förstått, har varit föremål för positiv uppmärksamhet från polisens sida.

Respekt! Stark respekt!
Citera
2014-03-14, 16:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Japp, men utslussningen tror jag startar innan? Så efter 9 år "börjar" friheten med längre permissioner.
Jo, men det är en jävla skillnad på påbörjad utslussning och full frihet.
Citera
2014-03-14, 17:07
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Vilken tur att du inte varit med och bestämt straffet då. Fredrik är glad nu, riktigt glad. Hoppas det retar gallfeber på er allihop. Skål!!
Så mördaren är riktigt glad över att bli dömd för ett mord som "han inte har begått"?
Citera
2014-03-14, 17:12
Medlem
Grandiosos avatar
Här är Fredrik Svenssons "verk", i detta väl tillslutna paket låg Marina ihjälskjuten:

http://www.bild.me/bild.php?file=7561613Scan-131219-0009.jpg

Och här gärningsmannen själv på bild: http://img21.imageshack.us/img21/97/imageaspxr.jpg
Citera
2014-03-14, 17:13
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Så mördaren är riktigt glad över att bli dömd för ett mord som "han inte har begått"?

Han var redan dömd, det fanns inget han kunde göra åt det. 16 år är lågt. Vi är glada helt enkelt.
Citera
2014-03-14, 17:16
Medlem
Citat:
Du och din man kan fortsätta med era liv i förvissningen att ni gjorde det som varje anständig medborgare förväntas göra, men som folk i praktiken inte alltid gör. Och detta gjorde ni trots att ni själva inte alltid, vad jag har förstått, har varit föremål för positiv uppmärksamhet från polisens sida.

Respekt! Stark respekt!
Tackar för det men numera lever utan detta liv har barnbarn med familjer som vi tar vara på.....Vi är för gamla för att leva detta liv vi gjort.
Citera
2014-03-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Kan bara hålla med. Idioter finns det gott om o den siste e ju tyvärr inte född än...
Citera
2014-03-14, 17:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Han var redan dömd, det fanns inget han kunde göra åt det. 16 år är lågt. Vi är glada helt enkelt.
Var det inte du som nyss påstod att du skulle hem till Quarrel och diskutera "viktiga saker"?
Ska du inte iväg då?

16 år är lågt, ja. Det har du så rätt i. 16 år för att ta livet av en människa, då har man
kommit lindrigt undan. Det är ett billigt pris att betala onekligen för en sån oförlåtlig gärning.

Om du har skäl att känna dig glad så borde det då snarast handla om en glädje att ha
sluppit ifrån en sån här bevisligen livsfarlig människa som FS kan betraktas som utan vidare.

Någon annan anledning till att känna sig glad i det här läget borde det inte finnas för dig.
Det är oroväckande att du visar stark vilja att förbli i en relation med den dömde
kvinnomördaren. Du är förblindad. Du ser inte klart.

Hoppas för din skull att du förmår öppna ögonen till slut och förstå vem du varit i lag med.
Citera
2014-03-14, 17:26
Bannlyst
Citat:
Jo, men det är en jävla skillnad på påbörjad utslussning och full frihet.
Och det är en jävla skillnad på utslussning och att vara fängslad
Citera
2014-03-14, 17:28
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Hörru maskros, kul att Ni är glada för att det inte blev livstid. Kul glädje när man har hävdat sin oskuld under hela utredningen........???????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in