2014-03-14, 17:33
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Var det inte du som nyss påstod att du skulle hem till Quarrel och diskutera "viktiga saker"?
Ska du inte iväg då?

16 år är lågt, ja. Det har du så rätt i. 16 år för att ta livet av en människa, då har man
kommit lindrigt undan. Det är ett billigt pris att betala onekligen för en sån oförlåtlig gärning.

Om du har skäl att känna dig glad så borde det då snarast handla om en glädje att ha
sluppit ifrån en sån här bevisligen livsfarlig människa som FS kan betraktas som utan vidare.

Någon annan anledning till att känna sig glad i det här läget borde det inte finnas för dig.
Det är oroväckande att du visar stark vilja att förbli i en relation med den dömde
kvinnomördaren. Du är förblindad. Du ser inte klart.

Hoppas för din skull att du förmår öppna ögonen till slut och förstå vem du varit i lag med.

Vadå? Sitter med Quarrel nu.
Mina känslor för Fredrik ändras inte pga en dom. Vad ni tycker om F ändrat inte mina känslor för honom!
Citera
2014-03-14, 17:34
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han var redan dömd, det fanns inget han kunde göra åt det. 16 år är lågt. Vi är glada helt enkelt.
Det låter ju på dig som att du visste att han var skyldig eftersom du skriver som du gör?
Citera
2014-03-14, 17:36
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Det låter ju på dig som att du visste att han var skyldig eftersom du skriver som du gör?

Tro vad du vill
Citera
2014-03-14, 17:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Han var redan dömd, det fanns inget han kunde göra åt det. 16 år är lågt. Vi är glada helt enkelt.
Ja, 16 år är lågt snarare än högt. Men det tänkbara spannet var litet. Om han var skraj för livstid, var det en oberättigad rädsla, oavsett vad folk hoppades här i tråden. Det hade kanske kunnat bli 17 år, om hovrätten hade känt för det. I princip låg det straffet där det måste.
Citera
2014-03-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
PK bedöms som förväntat i domen.

Det gör Fredrik Svensson också.
Citera
2014-03-14, 17:46
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Tro vad du vill
Du verkar inte det minsta chockad eller förtvivlad över vare sig att Marina är mördad eller att din pojkvän är dömd för ett kallsinnigt mord, du sitter och nästan firar.. så upplevs du, jag tycker nästan synd om dig..
Citera
2014-03-14, 17:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, 16 år är lågt snarare än högt. Men det tänkbara spannet var litet. Om han var skraj för livstid, var det en oberättigad rädsla, oavsett vad folk hoppades här i tråden. Det hade kanske kunnat bli 17 år, om hovrätten hade känt för det. I princip låg det straffet där det måste.

Det vart ju det förväntade straffet någonstans mellan 16-18 år, nu landade det på det minsta i intervallet men så verkar ju mord av den här kalibern bedömas.

Anser du att domen är välskriven och logisk i sina slutsatser?
Citera
2014-03-14, 17:52
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Tro vad du vill

Du är kanske inblandad i mordet på något sätt? Man börjar ju undra med hänsyn till ditt otrevliga och kaxiga beteende här i tråden. Möjligen är du naiv, har någon psykisk störning eller liknande för ditt agerande är allt annat än sunt, en frisk människa har ett helt annat beteende.

Får jag fråga, varför är du aktiv här i tråden? Du tillför inte något till tråden överhuvudtaget.
Citera
2014-03-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det vart ju det förväntade straffet någonstans mellan 16-18 år, nu landade det på det minsta i intervallet men så verkar ju mord av den här kalibern bedömas.

Anser du att domen är välskriven och logisk i sina slutsatser?

Vad tycker du? Fick du svar på alla funderingar du hade?
Citera
2014-03-14, 18:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Vad tycker du? Fick du svar på alla funderingar du hade?

Jag anser att den är välskriven om det är det du undrar över.

Några svar fick jag inte men det kan göra detsamma, jag är inte personligen involverad i fallet.

Tids nog kommer tråden över till kriminalhistoria och då kan det kanske gå an att diskutera detaljer och annat.
Citera
2014-03-14, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ska jag tolka det som att ni inte tänker överklaga?
Citera
2014-03-14, 18:15
Medlem
Baileys7s avatar
Citat:

Glada för vad då? För att han ska duscha med andra mördare i 16 år? Bäst han håller hårt i tvålen nu din lille Fredde hundknullare.. såna som han brukar inte få det lätt på kåken.
Hoppas Marinas mamma tänker på det och finner lite tröst i den tanken i alla fall. Det gör jag!
Senast redigerad av Baileys7 2014-03-14 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in