Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Det finns en naturlig förklaring till varför benen är placerade i huset.
När kroppen skulle dumpas åker man upp i närheten av detta hus, går 160 meter med kroppen, dumpar vid fp2.
Går tillbaka till bilen, och blir störd av ngn/ngt? Lämnar då benen på närmaste dolt ställe, inne i huset.
Man har inte orkat eller velat gå de 160 meterna igen med de två benen. Därav placeringen i huset.
Vidare tror jag kroppen kommer från ett ställe där den absolut inte kan vara kvar. Ett kylt ställe som har anknytning till en person. Och som skulle avslöja denna person/mördaren.
Detta är slutet på historien, sen hittas delarna...
Detta är nog den mest sannolika förklaringen till varför benen inte ligger vid kroppen.
Mordplats/styckning - förvaring - transport - fp2 - fp1
Händerna kan ha hamnat på tippen, i en köttkvarn, i sjön, nedgrävda, uppeldade.
De kan ju även ligga kvar på förvaringsplatsen.
Höftkulan missades antagligen vid styckningen. Ligger kanske mellan fp1 och fp2.
Det finns en väg ca 40m från FP2, inte den som går nedanför utan det är en som slutar 40m ovanför FP2.
Denna väg slutar i en vändplatta och du kan parkera din bil där och praktiskt taget vara helt undanskymd.
Därifrån kan man bära kroppen i nedförslutning 40m.
Området kring FP1 är tallskog och väldigt luftig sådan så står man vid gula huset så har du ganska bra sikt runt omkring sig.
Kroppen bör ha flyttats nattetid eftersom det rör sig mycket folk i området.
Man kunde se samma strimmor av vattenblandat blod på torson och benen 11/5-14/5 regnade det i Boden så kroppen har troligtvis flyttats till FP1 & FP2 någon gång mellan 15-20/5. Det bör stämma ganska bra med larvernas utv.
Jag har varit in i värnet som hunden markerat i och det är inte lätt att ta sig dit. Jag tvivlar starkt på att en ensam person skulle orka släpa en kropp genom skogen och sedan ner för en brant med stängsel som ligger efter marken.
På vägen ner är det också som ett rös med stenar. Det är dessutom bäcksvart inne i värnet.
FUP sida 397
UNO markerar inte i värnet (om en kropp legat där i en vecka så borde väl UNO markerat?)
Kompis markerar på två ställen i värnet ( kompis har tre målsubstanser)
Man hämtar sedan tillbaka UNO som då markerar tydligt utanför vänstra fönstergluggen... missade UNO detta på första söket?
FUP 399
UNO markerar mycket bestämt planka tre som sedan ska skickas till SKL.
Vart är svaret från SKL? Har någon sett svaret, tänker att det kanske bara är jag som missat det.
Vad jag kan minnas så har inte åklagarna pratat om värnet i TR, någon som vet?
Om åklagarna inte pratat om det i TR vad kan vara anledningen till det?