2014-03-14, 03:09
Medlem
[quote=Namibia1]3 April VB vill ha en Taktisk kniv av AH FUP sida 1078

4 April skriver i sin Skype profil jag vill ha knivjag vill ha kniv när jag fyller årå FUP sida 1078
AH fra
Citera
2014-03-14, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TACK! :yes: Tror det var på karateklubbens hemsida som VB antydde förhållandet med MB som ledde till att MB stängde av VB från den sidan.

Kan polisanmälningarna ha något med AN att göra? Har vi fått reda på vem och varför VB upprättat ett flertal polisanmälningar.
Att någon utredare inte tycker att dessa är relevanta skiter jag i alla fall i. Allt är intressant just nu.
Citera
2014-03-14, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt uttalande som gjorts av Tomas Olsson kommer hans strategi vara att få tingsrättsdomen ogiltigförklarad och det kan han göra med domen och förundersökningen, han behöver inga nya vittnen för det.

Det finns en del hål där man i TR svalt allt med hull och hår. Han ska liksom in på 14-16 år. Då får det inte fonnas några tveksamheter. Bara för att TR hävdar motsatsen betyder inte att det stämmer. Åklagaren har fört dem bakom ljuset när det gäller vissa saker. Bland annat tejpen. Det blir deras fall.
Citera
2014-03-14, 03:17
Medlem
Citat:
Jag anser att det var ett planerat mord på VB och det är väl ingen omöjlighet att sätta in ett badkar i en skåpbil där mordet och styckningen skett. Med ett sådant arrangemang blir skåpbilen ren efter uträttat dåd.
Sedan kan konstateras att de sannolikt inte tagit den risken att använda bil som lämnar spår efter sig
Där torson var placerad var 160 meter från vägen, det gick en traktorväg 35 meter från torson, men den var inte använd av någon bil och kanske inte framkomlig med bil, men om bil skulle ha använts hade det blivit spår efter den. Därför har de burit torson 160 meter och har sannolikt varit två personer för det, eftersom den vägde 33 kg. Jag anser torson kom från värnet där den varit förvarat och placerades ut långt efter mordet.

Ja, vi kan ju glömma att KJ har burit kroppen själv 160 meter.
Men varför flytta kroppen från ett värn?
Citera
2014-03-14, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om det var hon hade det synts i målförteckningen som jag har kollat, och dessutom hade det med största sannolikhet stått i FUP.

Om det inte mörkats. Eller hamnat i slasken. Något för nya advokaten att kontrollera.
Citera
2014-03-14, 03:39
Medlem
Det finns en naturlig förklaring till varför benen är placerade i huset.

När kroppen skulle dumpas åker man upp i närheten av detta hus, går 160 meter med kroppen, dumpar vid fp2.
Går tillbaka till bilen, och blir störd av ngn/ngt? Lämnar då benen på närmaste dolt ställe, inne i huset.

Man har inte orkat eller velat gå de 160 meterna igen med de två benen. Därav placeringen i huset.

Vidare tror jag kroppen kommer från ett ställe där den absolut inte kan vara kvar. Ett kylt ställe som har anknytning till en person. Och som skulle avslöja denna person/mördaren.

Detta är slutet på historien, sen hittas delarna...

Detta är nog den mest sannolika förklaringen till varför benen inte ligger vid kroppen.
Mordplats/styckning - förvaring - transport - fp2 - fp1

Händerna kan ha hamnat på tippen, i en köttkvarn, i sjön, nedgrävda, uppeldade.
De kan ju även ligga kvar på förvaringsplatsen.

Höftkulan missades antagligen vid styckningen. Ligger kanske mellan fp1 och fp2.
Citera
2014-03-14, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ja, vi kan ju glömma att KJ har burit kroppen själv 160 meter.
Men varför flytta kroppen från ett värn?
Det tål att grubbla på, därför de utsatte sig för en stor risk att flytta kroppsdelarna. Jag anser att det var för att rikta och vilseleda spaningen. När kroppsdelarna upptäcktes, kunde man tro att de kommit från någon bostad eller lokal, helt enkelt svårt att ringa in vad som låg bakom mordet.
Polisen lyckades komma på att värnet var den sannolika förvaringsplatsen för kroppsdelarna, det är spårhundarna som gett klara markeringar att avliden kropp har förvarats där och nu är det flera hundar som markerat, vilket gör markeringarna säkra, sedan skall kroppsdelarna ha förvarats i kyla som fanns i värnet, därför kan man säga med stor säkerhet att värnet var förvaringsplatsen för kroppsdelarna.
Med värnet som förvaringsplats går det att koppla ihop med att VB blev kidnappad på Lejonbacksvägen och mördad och styckad, som är i närheten till värnet.
Jag skulle tro att det fanns krafter som inte önskade den här kopplingen och därför flyttades kroppsdelarna från värnet.
Om inte kroppsdelarna hade flyttats hade de blivit upptäckta i värnet förr eller senare.
Man kan säga flyttningen av kroppsdelarna blev ett baklag, därför polisen kom på platsen där de hade varit förvarade, meningen var sannolikt att värnet som förvaringplats skulle inte upptäckas.
Sedan om vi antar kroppsdelarna hade blivit nedgrävda och aldrig hittats, det hade medfört att en viss person hade fått stark misstanke på sig.
Man måste erkänna att det var skickligt av polisen att komma på att värnet var den sannolika förvaringsplatsen.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-14 kl. 04:53.
Citera
2014-03-14, 04:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Enligt uttalande som gjorts av Tomas Olsson kommer hans strategi vara att få tingsrättsdomen ogiltigförklarad och det kan han göra med domen och förundersökningen, han behöver inga nya vittnen för det.

Tänker Thomas Olsson köra det spåret är jag på, tingsrättsdomen är (som jag ser det) ofullständig även om jag förstår att det inte är detta TO kommer att skjuta in sig på, utan den sällsynt svaga indiciekedjan där både kännedom om tidpunkt för mordet, brottsplats och mordvapen saknas - samt att förundersökningen lämnade alltför mycket i övrigt att önska och tog en egendomlig vändning när mordutredarna omedelbart avskrev det icke i grunden och fullständigt utredda paret MB/AN i samma ögonblick som Kristoffer Johansson hamnade i hårkorset. Det här har jag framfört i några tidigare inlägg borde bli föremål för JK:s granskning. Tänker sig Olsson detta utspel är han troligtvis helt rätt ute.
Citera
2014-03-14, 06:00
Bannlyst
Nu när KJ vet vad AN och MB har haft för sig, så skulle det vara spännande om han drog till en historia om deras inblandning.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2014-03-14 kl. 06:03.
Citera
2014-03-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Till er som tror att KJ är den skyldige.
Om vi ponerar (vilket jag faktiskt tror att 99,9% av alla som läser tråden är överens om att tro) att hon mördats kvällen den 4:e Maj. Då borde hon rimligtvis redan varit död när han dök upp i föräldrahemmet, eller hur?

Vars befann sig hennes kropp medans han var där/vars var första stället han tog kroppen till och varför åkte han förbi föräldrahemmet efter att just mördat en människa?

1. För alibi?
2. Hämta något han behövde för att göra sig av med kroppen?
3. Komma ifrån/få tankarna på annat håll än det hemska han just varit med om?
4. ...

Nummer 2, för att hämta något han behövde, han räknade inte med att brodern var hemma, föräldrar visste han var borta på semester. Brodern hade han nog räknat med var på "lokal" eller annorstädes.

Han har ingen som helst anledning att göra detta lördagsbesök utan ett specifikt ärende. Det är ingen slump att han besöker f-hemmet ca 22.30-23.00 denna 4'e maj.

Han har ej "gått över ån efter vatten" utan rört sig och verkat i för honom välkänd omgivning.

Hans ivriga sökinsatser på eget initiativ innan det blev allmän sökinsats ger indikationer på detta så även hans egna s.k. sökinsatser utan tilldelat område.
Citera
2014-03-14, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
det är en mycket god idé, att kontakta advokaten!! vi vet ju vad som kan hända om man droppar för mycket här i tråden............................
Vill du vara så vänlig och förklara vad som händer, citat:

vi vet ju vad som kan hända om man droppar för mycket här i tråden............................

När du ändå är igång så kanske du kan besvara ett antal inlägg från igår som riktar sig till dig.
Citera
2014-03-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det finns en naturlig förklaring till varför benen är placerade i huset.

När kroppen skulle dumpas åker man upp i närheten av detta hus, går 160 meter med kroppen, dumpar vid fp2.
Går tillbaka till bilen, och blir störd av ngn/ngt? Lämnar då benen på närmaste dolt ställe, inne i huset.

Man har inte orkat eller velat gå de 160 meterna igen med de två benen. Därav placeringen i huset.

Vidare tror jag kroppen kommer från ett ställe där den absolut inte kan vara kvar. Ett kylt ställe som har anknytning till en person. Och som skulle avslöja denna person/mördaren.

Detta är slutet på historien, sen hittas delarna...

Detta är nog den mest sannolika förklaringen till varför benen inte ligger vid kroppen.
Mordplats/styckning - förvaring - transport - fp2 - fp1

Händerna kan ha hamnat på tippen, i en köttkvarn, i sjön, nedgrävda, uppeldade.
De kan ju även ligga kvar på förvaringsplatsen.

Höftkulan missades antagligen vid styckningen. Ligger kanske mellan fp1 och fp2.
Rättsläkaren uttalade om benen att de var likstela och det fanns ingen mask på dem, däremot torson var inte likstel och det fanns mask på den och båda delarna var tvättade med vatten.
Härav kan man dra slutsatsen att torson placerades ut tidigare och benen senare, sannolikt placerades benen i Gula huset mellan 18-20 maj.
Det finns ingen garanti att de placerades ut vid olika tidpunkter men det finns en logik att så gjordes.
Att kroppsdelarna placerades på olika ställen kan vara att de önskades att de skulle upptäckas och om de finns på två ställen är möjligheten större.
När benen placerades i Gula huset då var det endast en tidsfråga innan de skulle upptäckas.
Därför kroppsdelarna gömdes i värnet anser jag är att de ville få en tidsbuffert till mordutredarna, och till viss del styra utredningen, vid all mordutredning är det viktigt att den kommer igång snabbt att de har någonting att ta på, helst en brottsplats.
Det är svårt att se annat än att det var ett välplanerat mord på VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in