2014-03-13, 23:05
Medlem
Jag har aldrig uttalat mig om ett scenarium med machetebeväpnade somalier.
Det är något som MBoudine kommit med, vad jag kan förstå.
Citera
2014-03-13, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Gjorde en test och resultatet ser ur som på skissen och beskrivningen, inga inåtriktade bladmärken.
Hur gjordes denna test?
På levande eller död?
Finns en uppsjö av olika skalare.
Citera
2014-03-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det kan bara ske om stjärnadvokaten hittar en möjlig allternativ gärningsman.

eller "gärningskvinna"...
Citera
2014-03-13, 23:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Hur gjordes denna test?
På levande eller död?
Finns en uppsjö av olika skalare.

Länka då till några som du tror skulle passa.
Från kriminaltekniker Lindbloms sida så är det mest troliga verktyget ett splitsnålsliknande verktyg.
Hittar du en potatisskalare som liknar en splitsnål så OK.

Den här klassikern ger ett 1 cm brett C-format spår när jag mördade ett Bregottpaket.
http://www.clasohlson.com/se/Potatisskalare-Jonas/34-1264
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-13 kl. 23:33.
Citera
2014-03-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Har även ett till, obkräftat rykte:

Det finns en person som deltagit aktivt i polisutredningen som tidigare tränat i klubben... har ett namn men är lite tveksam om jag ska droppa det. Funderar på att kontakta advokaten istället då jag tycker att personen själv borde anmält jäv.

det är en mycket god idé, att kontakta advokaten!! vi vet ju vad som kan hända om man droppar för mycket här i tråden............................
Citera
2014-03-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag förstår inte heller, men gissningsvis handlar intresset om att MB har gjort sig av med kängorna som han trampade runt med i det gula huset, camokläderna var nersölade med VB blod, nu behöver han nytt. En mängd knivar kan vara bra att ha, kanske för att rensa fisk med?

Han gjorde sig även av med bilarna... vilket är intressant eftersom det verkar som att han också gjorde sig av med älskarinnan i samma veva ............
Citera
2014-03-13, 23:30
Medlem
Citat:
Hon var troligen inte hemma hos MB mordnatten iaf. Men fan vet, kanske även har hänt tidigare, VB skrev ju något till MB att hon och AN älskade med honom, eller liknande. Gruppis på Timjanvägen, mja, det är inte troligt.

"Gruppissnack" alla 3 den 4 den maj som spårade ur och slutade riktigt illa :-(
Senast redigerad av zemixon 2014-03-13 kl. 23:36.
Citera
2014-03-13, 23:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Han gjorde sig även av med bilarna... vilket är intressant eftersom det verkar som att han också gjorde sig av med älskarinnan i samma veva ............

Hahahaha, är det slumpen, verkar för bra för att vara sant. Om man lägger ihop det vi har hört om MB så tornar en bild upp som liknar det som ligger KJ till last, dvs. en hop märkliga omständigheter som talar för att han försöker dölja något.
Citera
2014-03-13, 23:54
Medlem
Citat:
Hon var troligen inte hemma hos MB mordnatten iaf. Men fan vet, kanske även har hänt tidigare, VB skrev ju något till MB att hon och AN älskade med honom, eller liknande. Gruppis på Timjanvägen, mja, det är inte troligt.
I ett tidigare inlägg frågade någon om det var AN som åkte dit för fyllekörning den 5 maj. Svaret som gavs var nej. Vilken slump att Polisen tog en kvinna född 1966 för fyllekörning den 5 maj kl 03:35. AN är född 1966.
http://www.polisen.se/Norrbotten/Arkiv/Handelsearkiv/Norrbotten/Vecka-18/2013-05-05-0335-Rattfylleri-Boden/
Tyvärr så är länken borttagen.
Citera
2014-03-13, 23:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
I ett tidigare inlägg frågade någon om det var AN som åkte dit för fyllekörning den 5 maj. Svaret som gavs var nej. Vilken slump att Polisen tog en kvinna född 1966 för fyllekörning den 5 maj kl 03:35. AN är född 1966.
http://www.polisen.se/Norrbotten/Arkiv/Handelsearkiv/Norrbotten/Vecka-18/2013-05-05-0335-Rattfylleri-Boden/
Tyvärr så är länken borttagen.
Om det var hon hade det synts i målförteckningen som jag har kollat, och dessutom hade det med största sannolikhet stått i FUP.
Citera
2014-03-14, 00:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det var ironi utifrån några av de konspirationsteorier som funnits i tråden.

Han är där för att försvara KJ och minska KJs straff. Måste en spännande vändning och överraskningar finnas för att locka TO till Umeå menar du?

Nej, det menar jag inte. Men jag tror att även Thomas Olsson inser att det inte går att snacka ner eller bort KJ:s straff genom att peka på en svag indiciekedja och låta som ett eko av Bo Forssberg, även om ekot hörs tydligare med uppskruvad volym. Jag tror vidare att även TO begriper att straffet tidsmässigt (14 år) inte motsvarar gärningen KJ dömdes för i tingsrätten, marginellt högre än maxstraffet för dråp, och att utgången i hovrätten därför ganska troligt blir en straffskärpning. Har Thomas Olsson inte mer att komma med än vad Bo Forssberg bjöd tingsrätten på är TO:s resa till Umeå egentligen inte mycket värd vare sig för Olsson eller hans klient. Gissar att Thomas Olsson får användning av all pedagogisk kunskap han besitter för att få KJ klar över behovet av en ny spelplan med nya förutsättningar.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-14 kl. 00:10.
Citera
2014-03-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Har ett minne av att VB ville börja samla på knivar i mars.
Tror att det var någon i Fup som sagt att VB sett knivar hos någon.
MB säger att VB inte varit hem till honom men om han köper massa knivar (det står i fup att han slutat så) kanske VB trots allt varit hem till honom och pillat på hans samling... kanske han behöver byta ut några?

Du minns rätt där. VB ville ha hans fina kniv på sin födelsedag, sedan skulle han få den tillbaka när han senare fyllde år. EDIT. Tidigt på vårkanten.

Jag har för mig att jag läst i FUP att MB fick "knivleveransen" till karateklubben och visade upp dom där.

Däremot fick inte VB någon kniv av MB.
Senast redigerad av Remark 2014-03-14 kl. 00:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in