Citat:
Ursprungligen postat av
majk69
Är ju inte helt osannolikt att han chansat, paniken måste ju göra sig påmind och hon MÅSTE ju bara bort. Och det är bra mycket mer sannolikt att KJ haft "flyt", turen på sin sida än att han ska ha haft den infernaliska oturen att ha blivit utvald och utsatt för plantering och allt vad det innebär
Behöver inte bli mycket rester efter slakt/styckning men det
bör finnas tillgång till ljus och i värnet är det väl inte alltför bra med det. Pannlampa eller liknande räcker inte för att kunna förvissa sig om att man inte lämnat något spår så har styckning skett i värnet har han haft flyt där också eller så har han helt enkelt inte drällt med något annat än lite blod som urvattnats och därav markering av hundar. Han kan ju ha hållit till på en presenning/plast eller liknande som sedan vikits ihop och bränts.
Så jag tänker: "första bästa, så snabbt som möjligt, bort, bort, bort". Planterade bevis tycker jag är på tok för fantasifullt.
Tänkte den tanken jag med, med mörkret dvs. Glömde få med den "detaljen". Hade däremot tänkt dit och kika i början av Maj, och se hur pass mörkt det är.
En bra ficklampa av något slag skulle kanske gå, det tror jag då.
Citat:
Ursprungligen postat av
soopy
Ja, ett typiskt ensamdåd av någon med djupa störningar. Handlingen har skett i affekt liksom "undanskaffningen", som gör ett förvirrat intryck.
Framstår som ytterligt osannolikt att flera personer skulle ligga bakom detta vansinnesdåd. Det bär så tydligt prägel av en ensam virrhjärna.
Det är välgörande för folks rättskänsla att man kunnat lagföra den skyldige och detta kan kraftigt positivt påverka stämningen i aktuellt lokalsamhälle. Förgiftande på stämningen verkar dock vilda utpekanden av andra, som inte har ett dugg med dådet att göra och som inte har begått bevisade brott av t.ex. sexuell karaktär även om de haft en relation med ung kvinna i en "sökande" ålder.
Absolut! Ibland letar jag "gilla-knappen" när jag läser här på Flashback, bl.a. såna här inlägg. Tycker att den saken är så självklar att det bara skriker om det. Folk som har andra teorier kanske tycker deras teori är lika given som du och jag verkar tycka den här är... Därför det känns skönt att se att man inte är ute och cyklar nå hemskt långt borta.