2014-03-13, 21:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Dina språksvårigheter verkar vara av samma mått som VB:s. Eller är det så här en trådsanning skapas?

Om du tar min text för en absolut sanning och sprider budskapet vidare så har du skapat en trådsanning.

Hur som helst, VB skrev något liknande till MB, finns i FUP.
Citera
2014-03-13, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om du tar min text för en absolut sanning och sprider budskapet vidare så har du skapat en trådsanning.

Hur som helst, VB skrev något liknande till MB, finns i FUP.

Nu tar jag inget i din text för sanning och i fall du läst FUP borde du återge VB:s text ordagrant i stället. Det här visar bara vart du vill komma med att skriva "något liknande".
Citera
2014-03-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Jag tänker att han byter ut knivbeståndet för att det var eventuella spår som är svåra att rengöra på dem gamla...

Nej inte en person till som avslutar sina meningar med "..." och som är mot MB! Nu kommer tråden bli jobbig på riktigt!

Berätta gärna vad du får din information ifrån. Inte namn utan bara hur personen i fråga kan bekräfta detta till dig JUST NU. Köper folk härinne verkligen denna typen av info eller det gäller bara om det lutar mot det man så hårt kämpar för i tråden?
Citera
2014-03-13, 22:20
Medlem
Citat:
Jag tänker att han byter ut knivbeståndet för att det var eventuella spår som är svåra att rengöra på dem gamla...

Det är inte svårt att rengöra en kniv, det är bara att diska den.
Nu tror jag inte att man köper nya knivar bara för att man gjort sig av med gamla. Kalsonger är en sak, men knivar?? . "säkra källor", jovisst, jag är oxå en säker källa, vad vill du veta
Citera
2014-03-13, 22:29
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Det är inte svårt att rengöra en kniv, det är bara att diska den.
Nu tror jag inte att man köper nya knivar bara för att man gjort sig av med gamla. Kalsonger är en sak, men knivar?? . "säkra källor", jovisst, jag är oxå en säker källa, vad vill du veta

Vet du möjligtvis om det finns någon polis som tränar karate?
Menar i Boden såklart.
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-13 kl. 22:40.
Citera
2014-03-13, 22:34
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Är ju inte helt osannolikt att han chansat, paniken måste ju göra sig påmind och hon MÅSTE ju bara bort. Och det är bra mycket mer sannolikt att KJ haft "flyt", turen på sin sida än att han ska ha haft den infernaliska oturen att ha blivit utvald och utsatt för plantering och allt vad det innebär

Behöver inte bli mycket rester efter slakt/styckning men det bör finnas tillgång till ljus och i värnet är det väl inte alltför bra med det. Pannlampa eller liknande räcker inte för att kunna förvissa sig om att man inte lämnat något spår så har styckning skett i värnet har han haft flyt där också eller så har han helt enkelt inte drällt med något annat än lite blod som urvattnats och därav markering av hundar. Han kan ju ha hållit till på en presenning/plast eller liknande som sedan vikits ihop och bränts.

Så jag tänker: "första bästa, så snabbt som möjligt, bort, bort, bort". Planterade bevis tycker jag är på tok för fantasifullt.
Tänkte den tanken jag med, med mörkret dvs. Glömde få med den "detaljen". Hade däremot tänkt dit och kika i början av Maj, och se hur pass mörkt det är.
En bra ficklampa av något slag skulle kanske gå, det tror jag då.

Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Ja, ett typiskt ensamdåd av någon med djupa störningar. Handlingen har skett i affekt liksom "undanskaffningen", som gör ett förvirrat intryck.

Framstår som ytterligt osannolikt att flera personer skulle ligga bakom detta vansinnesdåd. Det bär så tydligt prägel av en ensam virrhjärna.

Det är välgörande för folks rättskänsla att man kunnat lagföra den skyldige och detta kan kraftigt positivt påverka stämningen i aktuellt lokalsamhälle. Förgiftande på stämningen verkar dock vilda utpekanden av andra, som inte har ett dugg med dådet att göra och som inte har begått bevisade brott av t.ex. sexuell karaktär även om de haft en relation med ung kvinna i en "sökande" ålder.

Absolut! Ibland letar jag "gilla-knappen" när jag läser här på Flashback, bl.a. såna här inlägg. Tycker att den saken är så självklar att det bara skriker om det. Folk som har andra teorier kanske tycker deras teori är lika given som du och jag verkar tycka den här är... Därför det känns skönt att se att man inte är ute och cyklar nå hemskt långt borta.
Citera
2014-03-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
AN får väl ses som den stora segraren i det här fallet IAF ÄN SÅ LÄNGE......- GRATTIS AN du fick exakt som du ville!!!.............. fast förr eller senare brukar rättvisan infinna sig eller??????

Hon kommer med största sannolikhet att tas in på nya förhör!!

Det kan bara ske om stjärnadvokaten hittar en möjlig allternativ gärningsman.
Citera
2014-03-13, 22:35
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ok, nu har jag fått det lösa ryktet bekräftat av min källa och det är inte löst längre.

Karatetränaren har beställt ett stort antal knivar vid minst tre tillfällen under slutet av sommaren 2013 och även beställt nya svarta kängor och nya camoflaugekläder.

Får inte fram mer info än så, men källan är ytterst pålitlig.

Och det skulle hen, om det stämmer, göra om hen på minsta sätt var inblandad, med dessa ägodelar, i ett dåd som någon annan är dömd för?

Är det sannolikt?
Citera
2014-03-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vet du möjligtvis om det finns någon polis som tränar karate?

Från en säker källa, det är massor av poliser som tränar karate. Dock finns det ingen i den klubb som MB representerar. Det finns en till klubb i Boden
Citera
2014-03-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror att TO rätt snabbt insåg att KJ är kokt. Jag tror dessutom att KJ har börjat läcka så smått, och givet detta tror jag att Olsson kommer att begära in MB/AN för en frågestund.

Jag är långtifrån säker på att VB någonsin låtit äcklet KJ få sätta på henne. Framgår det nånstans bekräftat av Vatchareeya på t ex FB ?

Varifrån har du fått att AN kidnappade, mördade och styckade VB ? Blodplantering och HA eller inhyrda proffsmördare ? Drömt ihop ett scenario för att toppa Lagros svagsinta funderingar om machetebeväpnade somalier ?

Domen mot KJ kan se annorlunda ut i nästa instans om KJ börjar berätta och ev. ytterligare personer blandas in - och MB/AN, paret med motivet, kan knappast uteslutas. Beror naturligtvis på om/vad KJ har berättat, men målet kan ta en vändning som få räknat med. Annars har jag svårt att se vad Thomas Olsson har i Umeå att göra.
Det var ironi utifrån några av de konspirationsteorier som funnits i tråden.

Han är där för att försvara KJ och minska KJs straff. Måste en spännande vändning och överraskningar finnas för att locka TO till Umeå menar du?
Citera
2014-03-13, 22:43
Medlem
Min spekulation är att VB blev kidnappad på Lejonbacksvägen och det användes en skåpbil där mordet och styckningen också skedde. Det är sannolikt orsaken att ingen brottsplats för mordet har hittats, därför det skedde i en skåpbil.
Att styckmordet skulle ha skett i en bostad eller lokal kan ses som osannolikt i det här fallet.
Enligt polisens undersökning med ett flertal spårhundar placerades kroppsdelarna i ett värn på Mjösjöberget, eftersom spårhundarna markerade starkt att kropp eller kroppsdelar hade funnits inne i värnet.
När kroppsdelarna togs in för undersökning kunde konstateras att benen var likstela och inte angripen av mask och även tvättade, det visar att kroppsdelarna var förvarade i kyla. Det stämmer in med att de var förvarade i värnet som det fanns is i och kylde därför utrymmet, vid smältning av isen kom också vatten i värnet.
Från vägen till värnet är det ca 100 meter och det är en smal gångstig som leder till värnet. Därför kan antas att det var två personer som burit kroppsdelarna, eftersom torson vägde 33 kg.
Sedan placerades benen i Gula huset och torson ca 160 meter från vägen. Det fanns en traktorväg som gick 35 meter från där torson var placerad, men det var ingen väg lämplig för bil och det fanns inte heller bilspår att någon bil använts. Sedan kan konstateras att de skulle sannolikt inte tagit den risken att använda bil som lämnar spår efter sig.
Därför kan konstateras att de gått ca 160 meter för att placera torson där den sedan hittades, jag anser att det är två personer som burit den, som vägde 33 kg.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-13 kl. 23:07.
Citera
2014-03-13, 22:43
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Från en säker källa, det är massor av poliser som tränar karate. Dock finns det ingen i den klubb som MB representerar. Det finns en till klubb i Boden

Är det någon polis som varit inblandad i utredningen som tränar på den andra klubben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in