Citat:
Ursprungligen postat av
smeden80
Känner att jag också måste prata av mig lite gällande mina jobbiga grannar.
Har en familj (mamma, pappa, tonårspojke) som bor vägg-i-vägg och det är framförallt tre saker som är förbannat jobbiga:
1. Familjen sitter och tittar tv på högsta volym varje kväll till kl 11 (minst, ibland senare).
2. När man kommer hem från jobbet och lägger sig i sängen för att vila lite, ja då sitter "grabben" i sitt pojkrum och spelar dataspel. Varannan minut skriker han som en spädgris som håller på att få kulorna avklippta. "Jaaaa! Neeeej!! DÖ DÖ DÖ!!! FAAAAN!!" osv.
3. På natten skulle man banne mig kunna tro att någon springer runt med slalompjäxor i lägenheten (mitt i natten alltså, typ kl 2-3).
...
Det har även varit fester a-la "Project-x" i lägenheten med åtminstone 20 pers (på 73 kvm) som hoppat och tjoat mitt i natten när päronen varit bortresta.
...
Ibland har jag faktiskt på fullt allvar undrat om jag ska ta båten över till baltikum och försöka fixa en Bazooka eller liknande, ställa mig på innergården och blåsa ut deras jävla lya!! JAG ÄR SÅ TRÖTT!!
Kan nämna i förbifarten att jag jobbar skift, vilket tär på sömnen, så det är extra viktigt för mig att få mina timmar. Ps. Ja, jag HAR pratat med dem..Flera ggr
Jag lider med mig - jag har samma problem och ja, jag har pratat med grannarna (har inte blivit något bättre av det) och ja, jag har kontaktat hyresvärden
flera gånger. Hyresvärden hade tydligen pratat med familjerna, då det hade varit
lugnare (inte tyst) i några dagar, kanske en vecka i bästa fall. Med nu är jag trött på att prata med dem och med hyresvärden - det händer ingenting, ingenting långvarigt. Besök av polisen gav lite långvarigare resultat, men efter ett tag blev allt som förut - så även detta inte kunnat hjälpa (hyresvärden blev informerad av polisen).
Jag letar aktivt efter andra lägenheter, helt nytt kontakt eller byte... Så som jag förstår finns det ingen annan lösning på det, bara att flytta och hoppas på lugnare och förnüftigare grannar. Synd bara att det är de lugna som ska flytta, inte dem som stör...