2014-03-10, 19:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det finns ingenting i denna värld som går en på nerverna så mycket och efter ett par veckor/månader så kan man vara helt förstörd psykiskt.
Så jävla glad att jag har hyfsat tysta grannar.
Har du tänkt på en sak, många idioter tycker sig ha rätt att spela hög musik dygnet runt i bostäder samtidigt som det kallades omänsklig tortyr och misshandel när amerikanarna gjorde det på guantanamo bay för terroristerna från al qaida...
Citera
2014-03-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Känner att jag också måste prata av mig lite gällande mina jobbiga grannar.

Har en familj (mamma, pappa, tonårspojke) som bor vägg-i-vägg och det är framförallt tre saker som är förbannat jobbiga:

1. Familjen sitter och tittar tv på högsta volym varje kväll till kl 11 (minst, ibland senare).

2. När man kommer hem från jobbet och lägger sig i sängen för att vila lite, ja då sitter "grabben" i sitt pojkrum och spelar dataspel. Varannan minut skriker han som en spädgris som håller på att få kulorna avklippta. "Jaaaa! Neeeej!! DÖ DÖ DÖ!!! FAAAAN!!" osv.

3. På natten skulle man banne mig kunna tro att någon springer runt med slalompjäxor i lägenheten (mitt i natten alltså, typ kl 2-3).

...

Det har även varit fester a-la "Project-x" i lägenheten med åtminstone 20 pers (på 73 kvm) som hoppat och tjoat mitt i natten när päronen varit bortresta.

...
Ibland har jag faktiskt på fullt allvar undrat om jag ska ta båten över till baltikum och försöka fixa en Bazooka eller liknande, ställa mig på innergården och blåsa ut deras jävla lya!! JAG ÄR SÅ TRÖTT!!

Kan nämna i förbifarten att jag jobbar skift, vilket tär på sömnen, så det är extra viktigt för mig att få mina timmar. Ps. Ja, jag HAR pratat med dem..Flera ggr

Jag lider med mig - jag har samma problem och ja, jag har pratat med grannarna (har inte blivit något bättre av det) och ja, jag har kontaktat hyresvärden flera gånger. Hyresvärden hade tydligen pratat med familjerna, då det hade varit lugnare (inte tyst) i några dagar, kanske en vecka i bästa fall. Med nu är jag trött på att prata med dem och med hyresvärden - det händer ingenting, ingenting långvarigt. Besök av polisen gav lite långvarigare resultat, men efter ett tag blev allt som förut - så även detta inte kunnat hjälpa (hyresvärden blev informerad av polisen).

Jag letar aktivt efter andra lägenheter, helt nytt kontakt eller byte... Så som jag förstår finns det ingen annan lösning på det, bara att flytta och hoppas på lugnare och förnüftigare grannar. Synd bara att det är de lugna som ska flytta, inte dem som stör...
Citera
2014-03-10, 23:13
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliassss_
Jag lider med mig - jag har samma problem och ja, jag har pratat med grannarna (har inte blivit något bättre av det) och ja, jag har kontaktat hyresvärden flera gånger. Hyresvärden hade tydligen pratat med familjerna, då det hade varit lugnare (inte tyst) i några dagar, kanske en vecka i bästa fall. Med nu är jag trött på att prata med dem och med hyresvärden - det händer ingenting, ingenting långvarigt. Besök av polisen gav lite långvarigare resultat, men efter ett tag blev allt som förut - så även detta inte kunnat hjälpa (hyresvärden blev informerad av polisen).

Jag letar aktivt efter andra lägenheter, helt nytt kontakt eller byte... Så som jag förstår finns det ingen annan lösning på det, bara att flytta och hoppas på lugnare och förnüftigare grannar. Synd bara att det är de lugna som ska flytta, inte dem som stör...

Ja, det värsta är att man inte vet hur grannarna är dit man flyttar. Dessutom kan det hända att det inom kort flyttar in en jobbig granne.

Jag tycker det känns helt sjukt att man som skötsam granne skall tvingas fundera på att flytta. Bodde tidigare i egen villa med min exfru och då var det lugna gatan, men i samband med skilsmässan sålde vi huset och flyttade till varsin bostadsrätt.

När det gäller dataspel och musik så finns det ju faktiskt riktigt sjyssta hörlurar att använda..Hoppas det löser sig för dig inom kort! Lider med dig också..
Citera
2014-03-12, 21:04
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Ja, det värsta är att man inte vet hur grannarna är dit man flyttar. Dessutom kan det hända att det inom kort flyttar in en jobbig granne.

Jag tycker det känns helt sjukt att man som skötsam granne skall tvingas fundera på att flytta. Bodde tidigare i egen villa med min exfru och då var det lugna gatan, men i samband med skilsmässan sålde vi huset och flyttade till varsin bostadsrätt.

När det gäller dataspel och musik så finns det ju faktiskt riktigt sjyssta hörlurar att använda..Hoppas det löser sig för dig inom kort! Lider med dig också..
Jag skulle faktiskt gå så långt att säga att det är 50/50 om man får lugna, tysta grannar eller inte.
Folk kan fan inte hålla käft och låta sina högtalare vara.
Citera
2014-03-13, 21:43
Medlem
Enormt många i den här tråden bör köpa sig ett torp och flytta minst 100m från närmsta granne.
Citera
2014-03-13, 21:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Enormt många i den här tråden bör köpa sig ett torp och flytta minst 100m från närmsta granne.
Desto fler borde lära sig sunt förnuft och respektera sina medmänniskor.
Citera
2014-03-14, 22:38
Medlem
Citat:

Det är snarare de människor som det klagas på i den här tråden som borde flytta och bo minst 10 km från sin närmsta granne...
Jag hade genast köpt ett hus för att flytta, om jag hade haft pengar eller haft möjlighet att tjäna sådana pengar. Om jag vinner på lotto, så kommer jag att flytta och se till att det flyttar en somalisk familj med tio barn. Respekterar man inte sina grannar, bör man få att tänka på vilka andra grannar man kan få.
Citera
2014-03-14, 22:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliassss_
Det är snarare de människor som det klagas på i den här tråden som borde flytta och bo minst 10 km från sin närmsta granne...
Jag hade genast köpt ett hus för att flytta, om jag hade haft pengar eller haft möjlighet att tjäna sådana pengar. Om jag vinner på lotto, så kommer jag att flytta och se till att det flyttar en somalisk familj med tio barn. Respekterar man inte sina grannar, bör man få att tänka på vilka andra grannar man kan få.

Ett litet torp mitt ute i ingenstans (gärna promenadavstånd från nån trevlig sjö där man kan fiska) vore drömmen för mig om det inte vore för en liiiten sak, 110% internetberoende
Citera
2014-03-15, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Knarkarjävla grannar!!!!!!!! Spelar musik ÄN? Klockan är för fan strax tre inpå natten. Samma jävla visa varje helg. Någon helg sen hörde jag genom väggen p.g.a att jag VAKNADE mitt i natten av att någon skrek att denne skulle döda någon och en massa tjejer som grät.

Nu kommer jag hem efter en krogrunda och tar en rök och några knarkarfanskap snackar om sina lsd trippar och hur man odlar jävla svamp??? vafan ringer polisen och dom gör ingenting "nää, du ska ringa störningsjouren först" VAD FAN lever vi i för jävla samhälle?! En förbannad böter lär väll fan inte stoppa detta? Vad fan gör man!? Låter ju fan som att folk slår ihjäl varandra varenda jävla helg!!!!!
Hahaha dat rage
Förstår dig helt dock, kunde inte låta bli.
Citera
2014-03-15, 10:50
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Snarare dom som inte kan hålla käften som borde flytta till ett torp, dom förstör för hela huset (Lägg märke till att det ofta är EN lägenhet som alltid ska föra en jävla massa oväsen)
Citera
2014-03-15, 13:34
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ett litet torp mitt ute i ingenstans (gärna promenadavstånd från nån trevlig sjö där man kan fiska) vore drömmen för mig om det inte vore för en liiiten sak, 110% internetberoende

Den beskrivningen låter som en dröm. Internet kan man ju fixa genom trådlös uppkoppling (4G). Sedan tror jag att man får nya intressen om man väl gör slag i saken och flyttar till torpet.
Citera
2014-03-16, 04:16
Medlem
Känner ni igen er i denna film? https://www.youtube.com/watch?v=qo3aGdA73_o
En potentiell lösning presenteras även i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in