2023-06-01, 13:17
Medlem
TheJackets avatar
Har du öppet när det är varmt så blir det ju bara varmare så varför måste du ha det? Det har man ju bara på natten.

Röker han hela nätterna?
Citera
2023-06-01, 13:32
Medlem
Förstår verkligen TS. Jag hade själv en rökande gubbe under mig, och att stänga fönstren (som många här föreslår) hjälpte föga eftersom röken sögs in genom ventilationens tilluftsventiler i min lägenhet. Efter några års helvete så flyttade det in en ickerökare i lägenheten under, så problemet löste sig av sig själv. Rökning på balkonger borde dock förbjudas.

Ryktet säger att den rökande gubben dog av lungcancer, men jag vet inte om det stämmer
Citera
2023-06-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Det finns en snubbe på nedre våningen som sitter i rullstol för att han mist ena benet på nåt sätt.
Honom kan jag förlåta.
Men dom andra som har 2 ben borde fan kunna gå några meter varje gång dom ska puffa.
Cigg luktar ju inte rosor direkt.

Det var därför jag fick idéen om cigarrtobak och cbd tillsammans i min tråd.
För att fixa godare lukt.

Denne granne kanske bara har protes och svårt att gå med protesen?
Psyksjuk som inte kan gå ut?
Citera
2023-06-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pauws
Jo sant men känner oss rädda för vad denna kriminell typ kan göra mot oss
Är du rädd så är du slagen på förhand.
Jag hade ett liknande problem där fanskapet (en arab ) hånflinade åt mig)
Jag gick fram till vädringsbalkongen han och hans kompis höll emot från utsidan och de hånflinade åt mig. Det de inte visste var att jag hade med mig ett skaft som gjorde att de inte kom in i trapphuset igen.
När de kom in kom han springande mot mig med knuten näve jag höjde min arm men han hann inte fram innan hans kompis och fru stoppade honom.
Behöver jag säga att han rökte aldrig mer.
Jag bor inte i det huset längre men springer på honom någon gång då och då och han hälsar så glatt. Jag däremot är ganska avmätt mot honom.
Citera
2023-06-01, 13:41
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabjonte
Denne granne kanske bara har protes och svårt att gå med protesen?
Psyksjuk som inte kan gå ut?

Aldrig sett han gå med protes. Bara rullstol. Så höftena är nog pajjade också.
Så honom kan jag give a break.

Har själv varit en jävla gris i yngre dar. Jag och polarna rökte i lägenheten, både tobak o gräs.
Synd om grannarna då.
Citera
2023-06-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Aldrig sett han gå med protes. Bara rullstol. Så höftena är nog pajjade också.
Så honom kan jag give a break.

Har själv varit en jävla gris i yngre dar. Jag och polarna rökte i lägenheten, både tobak o gräs.
Synd om grannarna då.

Man kan inte anklaga sina grannar för något de gör i sin lägenhet punkt!

Grannarna lagar fisk så de stinker lik hela dan i trappuppgången, har man rätt att klaga och säga till de att de absolut inte får laga fisk då de luktar otvättat fitta?
Citera
2023-06-01, 13:45
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Vi har haft en enorm otur. Sedan två år tillbaks så bor där en babbe under oss som är en massrökare och en stor skit.
Försökte fint säga till människan om rökningen men han började skrika att " ska jag ut och röka på gården?" och så föreslog jag fönstret så blev han ännu mer arg. Iallafall helvetet röker minst 6 timmar på balkongen dagligen och vi bor i ett gammalt hus så måste ha öppet nu när det är varmt annars dör vi typ. Här är individer med astma i hushållet och hemmet stinker formligen rökare trots vi inte är det.
Värst är att han har skrämt min fru och barn men att blänga elakt på dem och han har även hotat med att han kan jävlas med oss för vi har barn. Så vi har inte vågat ta kontakt med hyresvärden om detta för ger mig fan på att han hade jävlats tillbaks. Fansskapet är även dömd för drograttfylleri och ibland röker de droger som luktar väldigt kemiskt som går upp genom ventilationen (dessa vågar krypet inte röka på balkongen).
Va tusan gör vi åt helvetet, nu verkar han mest stå tyst och röka och spela in när man pratar. Han försöker väl få inspelat när man säger babbe 😂

Personligen hade jag velat snacka med nån som snacka med nån, som snacka med nån,som snacka med nån som kunde sända ökenterroristen till sin skapare. Mot ersättning, förstås.
Men alla kanske inte har detta mindsettet, vilket är förståeligt. Men det hade ju löst problemet, tror jag starkt.
Citera
2023-06-01, 13:47
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabjonte
Man kan inte anklaga sina grannar för något de gör i sin lägenhet punkt!

Grannarna lagar fisk så de stinker lik hela dan i trappuppgången, har man rätt att klaga och säga till de att de absolut inte får laga fisk då de luktar otvättat fitta?

Ja, om det upprepar sig alltför ofta så kan man säga till, ju.
Oavsett om det är tobak, fisk, skit, piss, svett eller nåt annat mysigt.
Citera
2023-06-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingmangojuice
This. Jag hatar också folk som gör störande saker, tex rökning som stinker, men vill man inte ha med dessa saker att göra får man flytta till en tomt med eget hus. Det är inte andras problem att ts inte haft råd eller tillfälle att skaffa sig ett hus så denne inte behöver bry sig om vad andra gör.
Så om man köper en bostadsrätt på strandvägen i Stockholm för 40 miljoner kontant så är man fattig enligt dig? Nu bor antagligen inte ts på strandvägen men ditt resonemang att det bara är fattiga människor som bor i lägenhet är korkat.
Citera
2023-06-01, 15:37
Medlem
Sereenas avatar
Som redan påpekat, inget att göra åt balkongrökning annat än att stänga igen och om möjligt öppna nån annanstans.

Att rök kommer upp genom ventilationen från lägenheten under när grannen röker inne ska dock inte ske och det är nåt som åligger hyresvärden att fixa.
Citera
2023-06-01, 15:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Vi har en granne ovanför oss som verkar behöva borra minst ett par gånger i månaden, inte jättestörigt men vi undrar ju hur det ser ut där uppe eller hur mycket de köper som behöver en borr
Citera
2023-06-01, 18:01
Medlem
1754s avatar
Citat:
Vi har haft en enorm otur. Sedan två år tillbaks så bor där en babbe under oss som är en massrökare och en stor skit.
Försökte fint säga till människan om rökningen men han började skrika att " ska jag ut och röka på gården?" och så föreslog jag fönstret så blev han ännu mer arg. Iallafall helvetet röker minst 6 timmar på balkongen dagligen och vi bor i ett gammalt hus så måste ha öppet nu när det är varmt annars dör vi typ. Här är individer med astma i hushållet och hemmet stinker formligen rökare trots vi inte är det.
Värst är att han har skrämt min fru och barn men att blänga elakt på dem och han har även hotat med att han kan jävlas med oss för vi har barn. Så vi har inte vågat ta kontakt med hyresvärden om detta för ger mig fan på att han hade jävlats tillbaks. Fansskapet är även dömd för drograttfylleri och ibland röker de droger som luktar väldigt kemiskt som går upp genom ventilationen (dessa vågar krypet inte röka på balkongen).
Va tusan gör vi åt helvetet, nu verkar han mest stå tyst och röka och spela in när man pratar. Han försöker väl få inspelat när man säger babbe 😂

Fyfan vilket jävla vider.
Fixa surströmming och hämnas på något vis så det inte kan kopplas till er.
Senast redigerad av 1754 2023-06-01 kl. 18:02. Anledning: Korrigering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in