2014-03-08, 16:11
Medlem
Poke53281s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hur kan det vara en återkommande plåga varje år om dom just flyttat in? Kasta ölburken på ungen så lär hon inte vilja prata mer!
2 år på rad...det räknar jag for just flyttad in, det räcker för att jag forstår att det här kommer INTE till att bli lätt, och jag har verklegen forsökt att prata med foräldrarna.
Citera
2014-03-08, 16:18
Medlem
Vad händer om du ignorerar henne då ?

Är hon utvecklingsstörd eller något, för verkar inte normalt att man springer över till grannarna.
Annars får du bygga ett stort plank så du slipper se henne
Citera
2014-03-08, 16:26
Medlem
O-Lyckligs avatar
Spänn upp en stålvajer där hennes cyklande sker i lagom höjd för oreparerbara skador runt halsen? Skämt åt sidan, det är ett barn och om några år så kommer du sakna hennes oskyldiga beteende då hon börjat hänga med ortens moppepojkar som står och "varvar" nätterna igenom.

Endast en flytt är bot för denna bosättningsproblematik!
Citera
2014-03-08, 16:51
Medlem
Skaffa en sur pitbull..

Fast då får du nog ännu ett problem..
Citera
2014-03-08, 17:02
Medlem
Evaristos avatar
Är det inget staket runt tomten, så att du kan fixa en barnsäker grind?
Citera
2014-03-08, 17:14
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
En ilsken hund löser dina problem.
Citera
2014-03-08, 18:53
Medlem
pollenpers avatar
Prata en liten stund sen ber du henne gå för att du vill bli ensam i dina tankar.
Hon förstår inte än att hon kan vara i vägen.
Citera
2014-03-09, 06:06
Medlem
Poke53281s avatar
Jag har forsökt att:

- Ignorera ungen
- Gå in i huset varje gång hon kommer
- Prata med föräldrarna
- Berätta för henne att jag inte har någon intresse att prata med henne, men då får jag bare 100 frågor "Varför då?"

etc.

Jag har tänkt på det där med staket, även tujahäck. Lite dyr lösning, men det kan ju kanske vara enda sättet på att få dricka mina bärs på terrassen i frid.
Citera
2014-03-09, 06:18
Bannlyst
skaffa en arg hund
Citera
2014-03-09, 23:06
Medlem
smeden80s avatar
Känner att jag också måste prata av mig lite gällande mina jobbiga grannar.

Har en familj (mamma, pappa, tonårspojke) som bor vägg-i-vägg och det är framförallt tre saker som är förbannat jobbiga:

1. Familjen sitter och tittar tv på högsta volym varje kväll till kl 11 (minst, ibland senare).

2. När man kommer hem från jobbet och lägger sig i sängen för att vila lite, ja då sitter "grabben" i sitt pojkrum och spelar dataspel. Varannan minut skriker han som en spädgris som håller på att få kulorna avklippta. "Jaaaa! Neeeej!! DÖ DÖ DÖ!!! FAAAAN!!" osv.

3. På natten skulle man banne mig kunna tro att någon springer runt med slalompjäxor i lägenheten (mitt i natten alltså, typ kl 2-3).

Dessa tre olägenheter kommer alltså från en och samma familj. Jag bor högst upp och har gjort en noggrann kartläggning över varifrån de olika ljuden kommer. Åtminstone 1 av dessa tre saker inträffar dagligen.

Förutom detta har dom även gått loss med slagborren varje lördag+söndag under 2 månader (flera timmar, har tom fått åka iväg till polare för jag pallar inte att vara hemma). Detta har dock "peppar-peppar" upphört.

Det har även varit fester a-la "Project-x" i lägenheten med åtminstone 20 pers (på 73 kvm) som hoppat och tjoat mitt i natten när päronen varit bortresta.

Just det, en sak till: De som bor under mig har en unge som vaknar mitt i natten och grinar.

Ibland har jag faktiskt på fullt allvar undrat om jag ska ta båten över till baltikum och försöka fixa en Bazooka eller liknande, ställa mig på innergården och blåsa ut deras jävla lya!! JAG ÄR SÅ TRÖTT!!

Kan nämna i förbifarten att jag jobbar skift, vilket tär på sömnen, så det är extra viktigt för mig att få mina timmar. Ps. Ja, jag HAR pratat med dem..Flera ggr
Citera
2014-03-09, 23:12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Känner att jag också måste prata av mig lite gällande mina jobbiga grannar.

Har en familj (mamma, pappa, tonårspojke) som bor vägg-i-vägg och det är framförallt tre saker som är förbannat jobbiga:

1. Familjen sitter och tittar tv på högsta volym varje kväll till kl 11 (minst, ibland senare).

2. När man kommer hem från jobbet och lägger sig i sängen för att vila lite, ja då sitter "grabben" i sitt pojkrum och spelar dataspel. Varannan minut skriker han som en spädgris som håller på att få kulorna avklippta. "Jaaaa! Neeeej!! DÖ DÖ DÖ!!! FAAAAN!!" osv.

3. På natten skulle man banne mig kunna tro att någon springer runt med slalompjäxor i lägenheten (mitt i natten alltså, typ kl 2-3).

Dessa tre olägenheter kommer alltså från en och samma familj. Jag bor högst upp och har gjort en noggrann kartläggning över varifrån de olika ljuden kommer. Åtminstone 1 av dessa tre saker inträffar dagligen.

Förutom detta har dom även gått loss med slagborren varje lördag+söndag under 2 månader (flera timmar, har tom fått åka iväg till polare för jag pallar inte att vara hemma). Detta har dock "peppar-peppar" upphört.

Det har även varit fester a-la "Project-x" i lägenheten med åtminstone 20 pers (på 73 kvm) som hoppat och tjoat mitt i natten när päronen varit bortresta.

Just det, en sak till: De som bor under mig har en unge som vaknar mitt i natten och grinar.

Ibland har jag faktiskt på fullt allvar undrat om jag ska ta båten över till baltikum och försöka fixa en Bazooka eller liknande, ställa mig på innergården och blåsa ut deras jävla lya!! JAG ÄR SÅ TRÖTT!!

Kan nämna i förbifarten att jag jobbar skift, vilket tär på sömnen, så det är extra viktigt för mig att få mina timmar. Ps. Ja, jag HAR pratat med dem..Flera ggr

Om det inte funkar att prata med dom så prata med hyresvärden.
Citera
2014-03-10, 19:26
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Grannar som spelar HÖG musik under dagtid och tidig kväll, ska man behöva stå ut med det? Jag har någon idiot till granne som varje lördag drar igång sin dunka dunka. Inte ens när jag kollar på tv med mina noise cancelling-lurar så slipper jag höra eländet. Vill minnas att jag ringt störningsjouren för ett tag sedan men de sa något att de inte rycker ut förrän efter kl 22. Kan det stämma? Vanliga vardagsljud kan jag acceptera, men inte att folk är så respektlösa att de drar på full volym när de spelar sin äckliga musik. Stod i hallen med en hammare redo att gå ut och slå så hårt jag kan på grannens ytterdörr, men ångrade mig i sista stund då det bara kommer slå tillbaka på mig.
Ärligt talat, är det inte ett mirakel att det inte är fler som faktiskt går över och dödar eller misshandlar sina grannar som ständigt håller på med högt musikspelande dag efter dag?
Det finns ingenting i denna värld som går en på nerverna så mycket och efter ett par veckor/månader så kan man vara helt förstörd psykiskt.
Så jävla glad att jag har hyfsat tysta grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in