2014-03-12, 12:24
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Visst är det trist med samma tapet i samma rum? http://www.svenskfast.se/hus/kronoberg/uppvidinge/aseda/aseda/ostra-vagen-22/40031

Senast redigerad av LuktSuddiGum 2014-03-12 kl. 12:27.
Citera
2014-03-12, 12:32
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ännu en superidyllisk skärgårdsfröjd. Inte den berömda såpareklamen, men kunde ha varit. Problemet är bara att det ligger precis mitt i Vaxholmsfjärden, och det kan vara Sveriges mest trafikerade vattenled. Så, man kan ju glömma det där med avskildhet. Dock kanske kul för båtspottare. Vill man ha koll på båttrafiken och göra listor på båtar som kommer och går är det nog där man ska sitta.

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-sandgrundet-vaxholms-kommun-sandgrundet-1-5124669

Sedär; detta är ute igen!

Jäkla trångt; undrar dock om man inte skulle kunna bygga ett större hus?
Riva storhuset (det är ju ändå "nytt" så inget värt att bevara) och bygga ett lite större, men framförallt med två våningar.

Kan inte tänka mig att det är svårt att få bygglov.
Citera
2014-03-12, 12:55
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Visst är det trist med samma tapet i samma rum? http://www.svenskfast.se/hus/kronoberg/uppvidinge/aseda/aseda/ostra-vagen-22/40031

Och det visar varför vi ska vara vänliga mot alla som postar i tråden :-) Objektet finns där sedan några veckor tillbaka, tro mig fast jag inte orkar leta rätt på det.

Med det vill jag ha sagt att det banne mig inte är lätt att kolla om ett objekt postats tidigare. Jag tror dessutom att de flesta nya i tråden faktiskt letar, för man vill inte ha skäll.

Själv postar jag bara objekt som är nya på Hemnet. Minskar risken, även om det är sant att de riktigt udda kommer tillbaka eftersom mäklare börjat lära sig att det finns en finess i att nollställa dagsräknaren på Hemnet.

Fortsätt posta! Jag behöver gå in och titta här med jämna mellanrum för, för det mesta blir jag glad av tråden. Även om det ibland beror på att det är skönt att inte äga de postade bostäderna.
Citera
2014-03-12, 13:10
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Och det visar varför vi ska vara vänliga mot alla som postar i tråden :-) Objektet finns där sedan några veckor tillbaka, tro mig fast jag inte orkar leta rätt på det.

Med det vill jag ha sagt att det banne mig inte är lätt att kolla om ett objekt postats tidigare. Jag tror dessutom att de flesta nya i tråden faktiskt letar, för man vill inte ha skäll.

Själv postar jag bara objekt som är nya på Hemnet. Minskar risken, även om det är sant att de riktigt udda kommer tillbaka eftersom mäklare börjat lära sig att det finns en finess i att nollställa dagsräknaren på Hemnet.

Fortsätt posta! Jag behöver gå in och titta här med jämna mellanrum för, för det mesta blir jag glad av tråden. Även om det ibland beror på att det är skönt att inte äga de postade bostäderna.
Vafan, jag som backade många sidor i tråden och sökte efter flera olika matchande ord
Citera
2014-03-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Vafan, jag som backade många sidor i tråden och sökte efter flera olika matchande ord
Jag har också provat söka på diverse objekt med olika sökord och inte hittat dem i tråden fast jag vet att de varit uppe för länge sedan, vette fåglarna om det är jag som är kass på att söka eller...

Enligt min uppfattning så gör det inget när "gamla" objekt blir postade, det är när samma objekt finns i tråden och diskuterats bara någon dag bak som det blir lite tjatigt.

De som postar "gamla" objekt får däremot liten respons, tillskillnad från när de först postats. Jag har ibland velat skriva en oneliners och bara upplysa om att det är redan avhandlat i tråden. Men jag vet inte vad modsen tycker om sådana inlägg.

Sen är det ju relevant att diskutera objekt som är svårsålda och därmed dyker upp ofta på hemnet eller bara är värda att åter nämnas för diverse orsaker.
Citera
2014-03-12, 15:12
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har också provat söka på diverse objekt med olika sökord och inte hittat dem i tråden fast jag vet att de varit uppe för länge sedan, vette fåglarna om det är jag som är kass på att söka eller...

Enligt min uppfattning så gör det inget när "gamla" objekt blir postade, det är när samma objekt finns i tråden och diskuterats bara någon dag bak som det blir lite tjatigt.

De som postar "gamla" objekt får däremot liten respons, tillskillnad från när de först postats. Jag har ibland velat skriva en oneliners och bara upplysa om att det är redan avhandlat i tråden. Men jag vet inte vad modsen tycker om sådana inlägg.

Sen är det ju relevant att diskutera objekt som är svårsålda och därmed dyker upp ofta på hemnet eller bara är värda att åter nämnas för diverse orsaker.
Jag sökte på en massa böjningar av ordet tapet och fick upp en massa resultat, dock inget om detta hus.
Citera
2014-03-12, 15:22
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag älskar ju Stockholms skärgård över allt annat och det här stället är udda på så sätt att läget är exceptionellt bra. Nu väntar jag bara på Skidaddles dom över detta sommarparadis. Jag kan motivera med mer än bara läget

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-5rum-bredoren-soderora-norrtalje-kommun-sjotomt-i-kvallssol-6041075
Jag som inte har koll på Stockholms skärgård, hur ovanligt är läget som det i annonsen? Sjukt mysigt.
Citera
2014-03-12, 15:56
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Jag som inte har koll på Stockholms skärgård, hur ovanligt är läget som det i annonsen? Sjukt mysigt.
Det är på inget sätt unikt. Saken är bara att allt stämmer (enligt mitt sätt att se på saken i alla fall). Det är lantligt, inte flådigt. Det ligger på en liten ö vilket ger avskildhet men har samtidigt en större ö precis inpå med många sommargäster, vilket barnen uppskattar, och dessutom en liten fast befolkning vilket är väldigt trevligt. Det har väst/nordläge vilket ger optimala kvällar (om solen skiner). Det ligger på gränsen mellan mellanskärgård och ytterskärgård vilket innebär en kombination av skydd från utanförliggande öar men ändå en känsla av det karga, vackra. Norrtälje skärgård är vidare den överlägset vackraste delen av Stockholms skärgård. Det går att göra listan längre.
Citera
2014-03-12, 16:40
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Sedär; detta är ute igen!

Jäkla trångt; undrar dock om man inte skulle kunna bygga ett större hus?
Riva storhuset (det är ju ändå "nytt" så inget värt att bevara) och bygga ett lite större, men framförallt med två våningar.

Jag tror det bästa man skulle kunna göra med det där är att göra nån sorts verksamhet av det hela. Strandhugg och kaffe? b&b för tyska turister? Övernattning för bröllopspar? Osv. Jag tror det är en fantastisk känsla av att befinna sig i den där idyllen för ett litet tag, men kanske inte hela tiden. Alltså skulle det kunna vara en lönande idé att slå mynt av ställets attraktivitet.
Citera
2014-03-12, 17:15
Medlem
Skidaddles avatar
Ännu en tidskapsel. För dom som tycker sånt är kul...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-orby-alvsjo-stockholms-kommun-malmkopingsvagen-64-6043815
Citera
2014-03-12, 17:19
Medlem
Skidaddles avatar
Har legat ute flera gånger tidigare. Ute idag igen:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-16rum-uppsala-bjorklinge-uppsala-kommun-jallsta-herrgard-5510731

Nu ligger priset på 24 miljoner. Om inte jag har helt fel började det på 24 för att sedan sjunka till 22, och nu 24 igen. Och det är fortfarande överprissatt. Jag förstår inte riktigt hur dom tror att dom ska bli av med det den här gången heller.
Citera
2014-03-12, 18:15
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-centrum-lunds-kommun-getingevagen-3-6039269

Inte själva lägenheten utan väl mer byggnaden.

Förvisso är atriumgården en smårolig idé, men undrar hur kul det är att bara ha fönster i vardagsrummet mot gården, som lär fungera som ett växthus och vara tokvarm på sommaren. Står heller inget i beskrivningen om AC, vilket väl för en gångs skull hade behövts i en lägenhet i Sverige.[...]
Det blir nog olidligt kvavt där i loftgången och säkert klaustrofobiskt för den som inte har fönster mot gatan. Men det värsta är förmodligen ekot av fotsteg och sorlet som snabbt uppstår om det sitter några och fikar där. Man får hoppas att de som bor där är lågmälda pensionärer. I vilket fall som helst tycker jag att tveksamt om charmen med ett atrium trumfar besvären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in