Har också tänkt en del på detta senaste åren (ja, trots att jag varit avhållsam från alla former av psykedelia senaste 6-7 åren). Tankarna har varit att man funnits i en evighet = en helt gränslös utveckling av "det enda medvetandet" därav har man kunnat skapa allt. Man ställer sig frågan varför man då hamnat "här", varför livet är så begränsat. Men man kommer snabbt fram till att begränsningarna måste finnas för att det även ska finnas saker som kan anses uppfylla önskningar och mål. Hittils tycker jag att sex är min allra bästa uppfinning i just denna "världsform" (ja ni ser, det är ju ganska fint att kunna ha denna vanföreställning

).
När man använde psykedelia (LSD, 2CB, psilocybin, DMT någon gång) så blev ibland denna "uppenbarelse" ganska stark, fast ändå är den starkare nu än då (har nog tagit några år att smälta vissa upplevelser och kunna sätta dom i någon form av sammanhang).
En gång överdoserade jag 2CB och när jag blundade såg jag ett otroligt avancerat (
grov understatement) urverk. Jag började analysera det och komma djupare och djupare in i det. Det är den mest detaljerade "sak" jag någonsin sett, detaljer i detaljer in i det absolut oändliga. Svårt att beskriva i ord då man inte direkt kan sätta det i något verkligt sammanhang, det närmaste är som sagt ett urverk. Som jag ser det, en slags beskrivning av oändlighet och gränslöshet. Var förbannat otäckt då det kändes som förbjudet territorium, att det inte var menat att ses. Men det var nog en rätt naturlig reaktion.
På Psilocybin fanns det ofta moment av att känna sig alldeles uråldrig och tanken att man varit med sedan föralltid kändes rent naturligt.
Vet inte riktigt varför detta kommit på senare år. Är iofs en ganska asocial person, spenderar i runda slängar 80% av tiden för mig själv. Tror det är hela psykologin bakom det, att man känner sig ensam kanske, samt diverse upplevelser på psykedelia, sen hjälper känslan mot dödsångest. Verkar som att nästan alla människor har någon form av inbyggd försvarsmekanism mot dödsångest - vissa blir religiösa, andra väljer denna tro! Har faktiskt inget emot känslan, tyckte bara den var jobbig inledningsvis + jag tar den inte 100% på allvar eftersom det trots allt ej går att bevisa på något sätt.