2014-03-12, 01:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du säger - som vanligt - inte NÄR du är sannspådd utan när du BLIR ... OM .. Det skall bli synnerligen intressant att bevittna.

M. Vad tror du, Remark ? Blir MBoudine sannspådd - eller ?
Citera
2014-03-12, 01:37
Medlem
PeterNosters avatar
Här kommer lite godis. Det gäller tejprullen. Den skickades till SKL även för fingerspårsundersökning. Jag hittar inget resultat av den i FUP.

Citat:
Till statens kriminaltekniska laboratorium (SKL) har tejprullen S034 från toaletten,
skickats för DNA analys, fingerspårsundersökning och sammanpassning mot den tejpbit
S023 som anträffades på offrets kropp.

På bandinspelningen med förhör av KJ utspelar sig detta. Min tolkning:

Åklagaren:
-Vatchareeyas blod fanns på rullen.
KJ:
-Men mina fingeravtryck fanns inte. De borde ju finnas massor där efter att jag använt tejpen när jag använt den till airgunreparationer.
En svag röst i bakgrunden:
-Det fanns fingeravtryck men de kunde inte knytas till person.

Samma resultat som fingeravtrycket på Marinas sänggavel.

Har man kollat med SAABägaren, SAABägarens fru, AN/MB, Kompisarna?
Har någon sett resultatet av denna undersökning i FUP eller tilläggsprotokoll.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-12 kl. 01:42.
Citera
2014-03-12, 01:40
Medlem
Om han har den inställningen måste jag tro på den, förklarar Olsson.
Han låter rätt så svävande där advokaten, OM han har den inställningen.
Undrar just om KJ tänker berätta något.
Citera
2014-03-12, 01:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om han har den inställningen måste jag tro på den, förklarar Olsson.
Han låter rätt så svävande där advokaten, OM han har den inställningen.
Undrar just om KJ tänker berätta något.

Tänker KJ rationellt tror jag att han rätt snart kommer att känna sig tvingad till det ..
Citera
2014-03-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Här kommer lite godis. Det gäller tejprullen. Den skickades till SKL även för fingerspårsundersökning. Jag hittar inget resultat av den i FUP.

På bandinspelningen med förhör av KJ utspelar sig detta. Min tolkning:

Åklagaren:
-Vatchareeyas blod fanns på rullen.
KJ:
-Men mina fingeravtryck fanns inte. De borde ju finnas massor där efter att jag använt tejpen när jag använt den till airgunreparationer.
En svag röst i bakgrunden:
-Det fanns fingeravtryck men de kunde inte knytas till person.

Samma resultat som fingeravtrycket på Marinas sänggavel.

Har man kollat med SAABägaren, SAABägarens fru, AN/MB, Kompisarna?
Har någon sett resultatet av denna undersökning i FUP eller tilläggsprotokoll.

Jag tror inte KJ vet vilken rulle dom menar. Han tror nog att det är den som han rullar röka med.
Den han tog ifrån SAABen.
Citera
2014-03-12, 01:52
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ:s intresse, för att inte säga fascination, för att döda en människa är väl omvittnad, det har flera i hans omgivning hört honom berätta, det framgår i tråden.

När, var, hur (fetat) tror jag KJ med tiden kommer att berätta om - kanske redan när TO upplyser honom om att ett långt fängelsestraff garanterat ligger i farans riktning om han fortsätter att moltiga och rita snögubbar .. Jag utesluter varken paret Berg eller KJ:s vänner i den innersta kretsen du nämner. MB/AN tror jag inte var fysiskt delaktiga i mordet/styckningen, snarare då några av KJ:s intressegemensamma kompisar eller internetkontakter.
Hur tror du det gått till? Har du någon händelsekedja klar för dig?
Jag kan inte hitta någon koppling mellan Bergs och KJ någonstans men de ska ha haft ett samarbete i detta mord då? Varför ska två män slå sig samman och mörda en tjej de båda tycker väldigt mycket om? Ett uttjatat ämne här i tråden men jag vill hitta kopplingen dem emellan som tydligen ska finnas.
Den innersta kretsen ligger närmare till hands. Där finns medhjälparna. Tror jag.
Citera
2014-03-12, 02:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror inte KJ vet vilken rulle dom menar. Han tror nog att det är den som han rullar röka med.
Den han tog ifrån SAABen.

Jo, det var väldigt invecklat i FUP och förhör om denna tejp men det var inte riktigt det jag tyckte var konstigt utan att det fanns fingeravtryck på rullen av någon annan och vart finns det resultatet redovisat.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-12 kl. 02:10.
Citera
2014-03-12, 02:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hur tror du det gått till? Har du någon händelsekedja klar för dig?
Jag kan inte hitta någon koppling mellan Bergs och KJ någonstans men de ska ha haft ett samarbete i detta mord då? Varför ska två män slå sig samman och mörda en tjej de båda tycker väldigt mycket om? Ett uttjatat ämne här i tråden men jag vill hitta kopplingen dem emellan som tydligen ska finnas.
Den innersta kretsen ligger närmare till hands. Där finns medhjälparna. Tror jag.

Ja, det låter ju motsägelsefullt .. Men jag tror MB hade fått kk-favörer av VB så det räckte och med tiden tröttnat på henne - plus att han ville styra upp förhållandet med AN. Vad gäller KJ hade han ju fått foten, och då hade han väl ingen annan glädje av Vatchareeya än att ikläda henne rollen som mordoffer. Ungefär så tror jag i grova drag att det ligger till - men det kommer förmodligen att visa sig framöver om KJ finner för gott att börja berätta.
Citera
2014-03-12, 02:20
Medlem
yoloitss avatar
Ang. WL

s. 1306 o framåt:
Veckan innan mord:
WL tillfrågades om vad han gjorde lördag den 4 maj 2013. WL uppgav att
denna vecka var den så kallade invigningsveckan på A9 i Boden där han jobbar. WL
förklarade att det var första veckan han jobbade.
(inget konstigt, första veckan på nytt jobb)

Veckan efter mord:
WL var ledig denna vecka.
(Varför är man ledig andra veckan på nytt jobb? Tillfällighet?)

Fakta:
Han var provanställd på A9 i Boden, från och med 28 april 2013 till den 18 juni 2013.
Provanställningen avbröts i förtid på grund av en höftskada

(En höftskada orsakad av motstånd från VB? Karatespark?)

Läser man vidare märker man av att han varit flera ggr i området runt ödehuset vid denna tid, bla den 19e maj på kvällen.
Citera
2014-03-12, 02:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja, det låter ju motsägelsefullt .. Men jag tror MB hade fått kk-favörer av VB så det räckte och med tiden tröttnat på henne - plus att han ville styra upp förhållandet med AN. Vad gäller KJ hade han ju fått foten, och då hade han väl ingen annan glädje av Vatchareeya än att ikläda henne rollen som mordoffer. Ungefär så tror jag i grova drag att det ligger till - men det kommer förmodligen att visa sig framöver om KJ finner för gott att börja berätta.
Ungefär så här då menar du:

Det var en go tjej och skön att knulla med. Gillade henne. Nu vill hon dock inte vid mig mer
så då kan jag lika gärna mörda henne och så bestialiskt som möjligt helst.

Så i det där "eventet" man sett fram emot att anordna, där kan hon komma bra till pass
så då har vi henne att offra i en mäkta lustfylld tillställning. Det blir bra det här.
Tror jag slår en signal till tjejens nuvarande älskare och frågar om han vill vara med på
"äventyret". Han kan ju hålla oss med lämpliga verktyg. Potatisskalare kanske att hugga
med och stor kniv att stycka med.

Visst mördade killen bruden men jag tror ju det skedde högst oplanerat trots allt.
I affekt.
Citera
2014-03-12, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, det var väldigt invecklat i FUP och förhör om denna tejp men det var inte riktigt det jag tyckte var konstigt utan att det fanns fingeravtryck på rullen av någon annan och vart finns det resultatet redovisat.

Du tror inte att det kan vara VBs suddiga fingrar?
Citera
2014-03-12, 02:43
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Så om man får foten eller vill sluta ha sex med en tjej för sin andra flickväns skull mördar man den stackars tjejen. Lite små-naivt tycker jag.
Jag tror mer på en tillfällig olycka och utflippning från KJ. Kan hända att fler var med men då efter hans utspel för hjälp att städa upp. Eller så var de med hela tiden. I ett satanist-event
Vad man inte räknade med var att MP skulle lägga sig i och sökningen i området skulle bli så omfattande direkt då´VB försvann. Snaran drogs åt snabbare än väntat. Det blev en enda snurrig soppa av alltihop. Han räknade nog med mer tid och kanske sköt han upp det tråkiga tills det blev panik. Någon slags panikflytt tror jag är orsaken till placering, ben och kropp.
Senast redigerad av yoloits 2014-03-12 kl. 03:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in