2014-03-12, 02:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror inte att det kan vara VBs suddiga fingrar?

Vet inte vilken formulering de använder om man inte ens får fram ett fingeravtryck eller ett suddigt. Jag tolkar detta som att det var tydliga avtryck men att de inte passar till varken VB eller KJ:
Citat:
-Det fanns fingeravtryck men de kunde inte knytas till person.

Men det kan ju vara som du säger men jag skulle vilja se formuleringen.

Edit: Så här utrycker de sig i FUP om de inte hittar ett tydligt avtryck:
Citat:
Vid tillfället utfördes även fingeravtrycksundersökning av benen och på det högra
lårbenet observerades fragment av papillarlinjer som inte bedömdes användbara för en
jämförande undersökning.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-12 kl. 02:59.
Citera
2014-03-12, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vet inte vilken formulering de använder om man inte ens får fram ett fingeravtryck eller ett suddigt. Jag tolkar detta som att det var tydliga avtryck men att de inte passar till varken VB eller KJ:

Men det kan ju vara som du säger men jag skulle vilja se formuleringen.

Edit: Så här utrycker de sig i FUP om de inte hittar ett tydligt avtryck:

Ok. I så fall är det väldigt intressant. Lite gammaldags polisarbete kanske behövs, men det är väl inte att räkna med.
Citera
2014-03-12, 04:05
Medlem
Min spekulation hur styckmordet på VB har gått till:
VB blev kidnappad på Lejonvägen av personer i en van, där mordet och styckningen skedde i skåpbilen, styckningen av kroppen kan ha skett i ett badkar som fanns inne i skåpbilen.
Styckningen var en transportstyckning för att lättare kunna hantera kroppen, och kroppsdelarna placerades sedan i ett värn. Kroppsdelarna måste ha förvarats i kyla, sett till skicket de var i när de påträffades, de kan aldrig ha varit placerade ute i naturen. Ett värn höll sannolikt den temperaturen som erfordrades för att kroppsdelarna kunde förvaras den tiden, utan större förruttnelse och genom vatten i värnet blev de avtvättade också.
Sedan placerades kroppsdelarna i Gula huset och torson i närheten, sannolikt var motivet att vilseleda utredningen.
Orsaken att ingen brottsplats hittades är att mordet och styckningen skedde i en skåpbil.
Vid sök i värn gjorde spårhundarna också markering i ett av värnen.
Att mordet och styckningen skett i en bostad eller lokal anser jag är långsökt och blir inte trovärdigt.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-12 kl. 04:36.
Citera
2014-03-12, 04:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Min spekulation hur styckmordet på VB har gått till:
VB blev kidnappad på Lejonvägen av personer i en van, där mordet och styckningen skedde i skåpbilen, styckningen av kroppen kan ha skett i ett badkar som fanns inne i skåpbilen.
Styckningen var en transportstyckning för att lättare kunna hantera kroppen, och kroppsdelarna placerades sedan i ett värn.
.
Hehe... Briljant Lagro - "badkar i en skåpbil". Varför har man inte tänkt på den
möjligheten tidigare? Väl att du gjorde det nu.

Men varför en transportstyckning då? Det behövdes väl knappast om "akten" skedde i en van?
Det var väl bara till att få undan kroppen ostyckad någonstans.
Lite onödigt "jobb" kan man tycka, tror jag.

Med idén om ett badkar i en skåpbil har du i alla fall visat gammal god form och tänkt
till lite extra skarpt vilket vi tackar för.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-12 kl. 04:30.
Citera
2014-03-12, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ang. WL

s. 1306 o framåt:
Veckan innan mord:
WL tillfrågades om vad han gjorde lördag den 4 maj 2013. WL uppgav att
denna vecka var den så kallade invigningsveckan på A9 i Boden där han jobbar. WL
förklarade att det var första veckan han jobbade.
(inget konstigt, första veckan på nytt jobb)

Veckan efter mord:
WL var ledig denna vecka.
(Varför är man ledig andra veckan på nytt jobb? Tillfällighet?)

Fakta:
Han var provanställd på A9 i Boden, från och med 28 april 2013 till den 18 juni 2013.
Provanställningen avbröts i förtid på grund av en höftskada

(En höftskada orsakad av motstånd från VB? Karatespark?)

Läser man vidare märker man av att han varit flera ggr i området runt ödehuset vid denna tid, bla den 19e maj på kvällen.

Polisen kan inte ha kontrollerat hans uppgifter. WL är lösningen tror jag återigen.
Citera
2014-03-12, 06:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hehe... Briljant Lagro - "badkar i en skåpbil". Varför har man inte tänkt på den
möjligheten tidigare? Väl att du gjorde det nu.

Men varför en transportstyckning då? Det behövdes väl knappast om "akten" skedde i en van?
Det var väl bara till att få undan kroppen ostyckad någonstans.
Lite onödigt "jobb" kan man tycka, tror jag.

Med idén om ett badkar i en skåpbil har du i alla fall visat gammal god form och tänkt
till lite extra skarpt vilket vi tackar för.
Träskallen Alm hade ju lugge i en bagagelucka, han. Det här är ju samma modus. Kan man utesluta att det är en asiatisk liga som tvingar män med asiatiska flickvänner ligga i konstiga ställen. KJ kanske lugge i ett badkar han? Före eller efter VB.
Citera
2014-03-12, 06:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Här kommer lite godis. Det gäller tejprullen. Den skickades till SKL även för fingerspårsundersökning. Jag hittar inget resultat av den i FUP.

På bandinspelningen med förhör av KJ utspelar sig detta. Min tolkning:

Åklagaren:
-Vatchareeyas blod fanns på rullen.
KJ:
-Men mina fingeravtryck fanns inte. De borde ju finnas massor där efter att jag använt tejpen när jag använt den till airgunreparationer.
En svag röst i bakgrunden:

Samma resultat som fingeravtrycket på Marinas sänggavel.

Har man kollat med SAABägaren, SAABägarens fru, AN/MB, Kompisarna?
Har någon sett resultatet av denna undersökning i FUP eller tilläggsprotokoll.
Rullen skickades för fingeravtrycksundersökning, men undersökningen utfördes inte.
Citera
2014-03-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Varför skulle AN/MB vilja samarbeta med KJ för att bli av med VB?

Varför skulle ens KJ vilja döda VB? Han tycker om henne men han verkar vara rätt likgiltig inför henne, jag kan inte se en enda anledning som skulle få KJ att vilja ha ihjäl VB.

KJ blev ledsen när han fick höra nyheten och väldigt hämndlysten- han ville åka till MB och straffa honom eftersom han var övertygad att det var MB som haft ihjäl VB, vilket även MBs exflickvän var....
Om nu MB styckade kroppen, kan du förklara hur MB visste att placera benen i gula huset, en plats som gjorde kopplingen till KJ som gärningsman? Hade KJ tipsat MB om detta? Har MB telepatisk förmåga? Hade polisen läckt uppgifter om KJ:s undersökning av gula huset? Slumpteorin är alltför långsökt för att vara sannolik.
Citera
2014-03-12, 08:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Om nu MB styckade kroppen, kan du förklara hur MB visste att placera benen i gula huset, en plats som gjorde kopplingen till KJ som gärningsman? Hade KJ tipsat MB om detta? Har MB telepatisk förmåga? Hade polisen läckt uppgifter om KJ:s undersökning av gula huset? Slumpteorin är alltför långsökt för att vara sannolik.

MB kan ha läst mina inlägg i tråden om Gammelängsberget och fått ett uppslag. Skyddsgropar, fortifikationer och mindre byggnader. Ärligt talat, fan vad rätt jag hade.

EDIT;KJ har anknytning till platsen/fyndområdet, brukade vara där, så eg. är det inte märkligt att han synts där
Senast redigerad av OY 2014-03-12 kl. 08:25.
Citera
2014-03-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MB kan ha läst mina inlägg i tråden om Gammelängsberget och fått ett uppslag. Skyddsgropar, fortifikationer och mindre byggnader. Ärligt talat, fan vad rätt jag hade.

EDIT;KJ har anknytning till platsen/fyndområdet, brukade vara där, så eg. är det inte märkligt att han synts där
Många byggnader och platser inklusive gula huset! Varför just gula huset? Hur nära bekanta var KJ och MB?
Kände MB till KJ och hans liv och leverne i detalj? Om MB kände till KJ:s anknytning till området hade det ju räckt om kroppen inklusive benen legat kvar i gropen. Det hade ju i viss mån kopplat ihop KJ till gärningen. Men benen har flyttats med avsikt tror jag. Kopplingen blev mycket starkare på det sättet till KJ. Då måste man ha känt till att KJ undersökt gula huset. Om MB flyttade benen tog han en risk att lämna spår efter sig. Skulle han göra detta utan anledning?
Senast redigerad av Vierstein 2014-03-12 kl. 08:58.
Citera
2014-03-12, 08:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rullen skickades för fingeravtrycksundersökning, men undersökningen utfördes inte.

Källa på det?

Det motsägs ju av detta tycker jag:
Citat:

Eller menas det att "de kunde inte knytas till KJ" och togs därför inte med i FUP?
Citera
2014-03-12, 09:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ungefär så här då menar du:

Det var en go tjej och skön att knulla med. Gillade henne. Nu vill hon dock inte vid mig mer
så då kan jag lika gärna mörda henne och så bestialiskt som möjligt helst.

Så i det där "eventet" man sett fram emot att anordna, där kan hon komma bra till pass
så då har vi henne att offra i en mäkta lustfylld tillställning. Det blir bra det här.
Tror jag slår en signal till tjejens nuvarande älskare och frågar om han vill vara med på
"äventyret". Han kan ju hålla oss med lämpliga verktyg. Potatisskalare kanske att hugga
med och stor kniv att stycka med.

Visst mördade killen bruden men jag tror ju det skedde högst oplanerat trots allt.
I affekt.

Variant på ovanstående:

Du sa du älskade mig, förförde mig och vi knullade. Nu har vi träffats i över ett år, men du har fortfarande inte lämnat din fru som du lovade att du skulle göra. Nu är jag gravid och tänker behålla barnet om du inte dumpar frun och tar mig istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in