2014-03-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Att de återger samma sak om KJ:s förehavanden den 4 maj förklaras väl enklast med att han sa just detta till sina vänner? Givetvis har de också träffats och pratat om saken både innan och efter KJ greps, men det betyder ju inte nödvändigtvis att de kokat ihop en falsk berättelse.

Vilket/vilka vittnen (förutom pappan) sa att sängen och hyllan var borta förresten?

Och när vi är inne på vänkretsen vill jag ta upp en detalj i polisspaningen: Vem i röd jacka besökte KJ på kvällen den 10 och stannar en dryg kvart? (FUP s. 491) WL ringer en kort stund innan så han är en kandidat. Annars har jag inget minne av att nån tar upp detta i förhör.

Den här hjälpen KJ hade måste ju veta hur många sängar det fanns. Vet inte om han är hörd om det förutom KJs badande.
Någon som vet?
Citera
2014-03-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Yes - more or less .. Jag ser ingen anledning att frångå min inledande teori att KJ och en eller flera av hans intressegemensamma kompisar/nätkontakter plågade och dödade Vatchareeya Bangsuan i ett utdraget förlopp och därefter styckade henne - och att MB/AN på något sätt har med saken att göra.

Varför skulle AN/MB vilja samarbeta med KJ för att bli av med VB?

Varför skulle ens KJ vilja döda VB? Han tycker om henne men han verkar vara rätt likgiltig inför henne, jag kan inte se en enda anledning som skulle få KJ att vilja ha ihjäl VB.

KJ blev ledsen när han fick höra nyheten och väldigt hämndlysten- han ville åka till MB och straffa honom eftersom han var övertygad att det var MB som haft ihjäl VB, vilket även MBs exflickvän var....
Citera
2014-03-11, 23:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
KJs pappa är ju skrattretande lik Mats Alms farsa i sina resonemang tycker jag. Han drar t.om upp den asiatiska maffian (som ingen mig veterlig ens bevisat existerar i Sverige) och hävdat att när polisen stormade in hos honom så trodde han att det var den asiatiska maffiansom var ute efter hans son. Var alla poliser asiater eller vadå?? Pappan menar också på allvar att då KJ inte låser bil eller lägenhet är han ett lätt offer vad gäller folk som kan plantera bevis där...har för mig att Mats Alms farsa skyddade honom på liknande sätt. Sjukt, men kanske ren föräldrainstinkt, vad vet jag...
Ja, lite likt är det nog.
Stackars asiater - dom ska dras in i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

Finns det någon sån här maffiagruppering i Boden tro? Var fick människan det ifrån plötsligt?
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-11 kl. 23:24.
Citera
2014-03-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Du händelserna du just radade upp är nog lite ihop blandade i tider och platser mm
Helt uppenbart, felaktiga tidpunkter.
Citera
2014-03-11, 23:56
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Helt uppenbart, felaktiga tidpunkter.

Vad var din tanke med ditt inlägg då?
Citera
2014-03-12, 00:15
Medlem
Ursäkta, en dum fråga. NÄR skall detta upp i HR?

EDIT. Antar det är Hovrätten i Umeå? Där jag råka bo.
Senast redigerad av Remark 2014-03-12 kl. 00:18.
Citera
2014-03-12, 00:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta, en dum fråga. NÄR skall detta upp i HR?

EDIT. Antar det är Hovrätten i Umeå? Där jag råka bo.
21 mars drar det igång igen.
Och ja, Umeå är det som gäller.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-12 kl. 00:33.
Citera
2014-03-12, 00:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Varför skulle AN/MB vilja samarbeta med KJ för att bli av med VB?

Varför skulle ens KJ vilja döda VB? Han tycker om henne men han verkar vara rätt likgiltig inför henne, jag kan inte se en enda anledning som skulle få KJ att vilja ha ihjäl VB.

KJ blev ledsen när han fick höra nyheten och väldigt hämndlysten- han ville åka till MB och straffa honom eftersom han var övertygad att det var MB som haft ihjäl VB, vilket även MBs exflickvän var....

Blir jag sannspådd kommer du att få det förklarat för dig.

Jag tror att VB hade spelat ut sin roll i KJ:s värld då hon gjort klart att KJ & VB bara skulle vara vänner i fortsättningen. Med det beskedet misstänker jag att Kristoffer Johansson började betrakta VB mer som ett lämpligt mordoffer än som någonting annat, dvs hon skulle bli den som förverkligade hans länge närda dröm om att någon gång döda en människa. Det handlade om lämpligt tillfälle, och tillfället uppenbarade sig när KJ:s föräldrar befann sig på utlandsresa. Vid den här tiden hade MB/AN tilltagande problem med den efterhängsna VB - AN hade såvitt jag förstår hotat döda Vatchareeya i ett Face Book inlägg och MB ett kk-ex som verkade farligt lösmynt. Dvs båda förefaller (latent)våldsbenägna under vissa omständigheter, och nånstans tror jag det finns en koppling mellan våldsbenägne(!) KJ och våldsbenägna(?) paret MB/AN och att man har gjort gemensam sak här.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-12 kl. 01:17.
Citera
2014-03-12, 00:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, lite likt är det nog.
Stackars asiater - dom ska dras in i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

Finns det någon sån här maffiagruppering i Boden tro? Var fick människan det ifrån plötsligt?

Tja, i brist på somalier kan man ju alltid dra till med asiater ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-12 kl. 01:18.
Citera
2014-03-12, 01:15
Medlem
yoloitss avatar
Citat:

Jag tror att VB hade spelat ut sin roll i KJ:s värld då hon gjort klart att KJ & VB bara skulle vara vänner i fortsättningen. Med det beskedet misstänker jag att Kristoffer Johansson började betrakta VB mer som ett lämpligt mordoffer än som någonting annat, dvs hon skulle bli den som förverkligade hans länge närda dröm om att någon gång döda en människa. Det handlade om lämpligt tillfälle, och tillfället uppenbarade sig när KJ:s föräldrar befann sig på utlandsresa. Vid den här tiden hade MB/AN tilltagande problem med den efterhängsna VB - AN hade såvitt jag förstår hotat döda Vatchareeya i ett Face Book inlägg och MB ett kk-ex som verkade farligt lösmynt. Dvs båda förefaller (latent)våldsbenägna under vissa omständigheter, och nånstans tror jag det finns en koppling mellan våldsbenägne KJ och våldsbenägna paret MB/AN och att man har gjort gemensam sak här.
Det du skriver här är lite intressant tycker jag. Han hade en dröm som han uppfyllde? Passade på när föräldrarna var borta? När, var och hur ska då paret Berg komma in i bilden och på vilket sätt har de samarbetat? Kan några av hans vänner i den innersta kretsen, WL, PH, NS osv varit medverkande istället för paret Berg?
Citera
2014-03-12, 01:21
Medlem
Citat:

Jag tror att VB hade spelat ut sin roll i KJ:s värld då hon gjort klart att KJ & VB bara skulle vara vänner i fortsättningen. Med det beskedet misstänker jag att Kristoffer Johansson började betrakta VB mer som ett lämpligt mordoffer än som någonting annat, dvs hon skulle bli den som förverkligade hans länge närda dröm om att någon gång döda en människa. Det handlade om lämpligt tillfälle, och tillfället uppenbarade sig när KJ:s föräldrar befann sig på utlandsresa. Vid den här tiden hade MB/AN tilltagande problem med den efterhängsna VB - AN hade såvitt jag förstår hotat döda Vatchareeya i ett Face Book inlägg och MB ett kk-ex som verkade farligt lösmynt. Dvs båda förefaller (latent)våldsbenägna under vissa omständigheter, och nånstans tror jag det finns en koppling mellan våldsbenägne KJ och våldsbenägna paret MB/AN och att man har gjort gemensam sak här.

Du säger - som vanligt - inte NÄR du är sannspådd utan när du BLIR ... OM .. Det skall bli synnerligen intressant att bevittna.
Citera
2014-03-12, 01:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Det du skriver här är lite intressant tycker jag. Han hade en dröm som han uppfyllde? Passade på när föräldrarna var borta? När, var och hur ska då paret Berg komma in i bilden och på vilket sätt har de samarbetat? Kan några av hans vänner i den innersta kretsen, WL, PH, NS osv varit medverkande istället för paret Berg?

KJ:s intresse, för att inte säga fascination, för att döda en människa är väl omvittnad, det har flera i hans omgivning hört honom berätta, det framgår i tråden.

När, var, hur (fetat) tror jag KJ med tiden kommer att berätta om - kanske redan när TO upplyser honom om att ett långt fängelsestraff garanterat ligger i farans riktning om han fortsätter att moltiga och rita snögubbar .. Jag utesluter varken paret Berg eller KJ:s vänner i den innersta kretsen du nämner. MB/AN tror jag inte var fysiskt delaktiga i mordet/styckningen, snarare då några av KJ:s intressegemensamma kompisar eller internetkontakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in