Sommarkurs
Söker utbildning på distans. Ekonomi, företag, juridik. Tips på vad jag ska söka?
Om inte så kommer jag söka Hermods, men eftersom slutdatum för ansökan är idag så ligger fokus på högskola sommar, distans.
Editerar strax med idéer, ni får gärna säga vad ni tycker.
Vore skönt om det fanns en katalog enbart för distansstudier. Dessutom har jag ingen aning om vart jag kommer befinna mig i sommar.
Hmm, detta är nog relevant
http://www.distansutbildningar.se/foeretagande_entreprenoerskap___49__.html
Edit: Hittade lite engelska kurser, men har inte engelska B. Kan jag ringa komvux (de har stängt nu) imorgon och be om att göra en plan för att tenta av engelska b?
5 maj kommer besked om sommarkurs, någonstans där emellan kan jag väl komplettera mitt betyg?
Det jag har sökt börjar v24 respektive v25, kommer förmodligen söka fler kurser under kvällen och ändra ordningen, men då förmodar jag att det är där i krokarna som sommarkurser vanligen börjar. Tänker om det har betydelse för att komplettera betyg. Vågar man tro att antagningen inte tummar lika hårt under sommarkurser utan låter än gå kursen trots icke behörighet såvida behörigheten fullgörs innan betyg i kursen sätts?
Det sista var säkert jävligt svårtolkat
Men säg att jag börjar en kurs engelskspråkig kurs v24 men fixar engelskan (B/6) först vecka 26. Är det okej?
Citat:
1
Business Intelligence7,5 högskolepoäng, Högskolan Kristianstad, Ortsoberoende
Mer information
2
Cross-Cultural Management7,5 högskolepoäng, Mälardalens högskola, Ortsoberoende
Mer information
I nuläget