2014-03-10, 14:18
Medlem
Waterfronts avatar
Har gjort lite förändringar sen sist. För tillfället ser utdelningsportföljen ut såhär:

Kinder Morgan Inc
Kvaerner
Prospect Capital Corp
Target
Western Asset Mortgage Capital Corp
Citera
2014-03-10, 14:48
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfront
Har gjort lite förändringar sen sist. För tillfället ser utdelningsportföljen ut såhär:

Kinder Morgan Inc
Kvaerner
Prospect Capital Corp
Target

Har du spanat in Awilco drilling? Högrisk men otrolig utdelning just nu
Citera
2014-03-10, 15:07
Medlem
Waterfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Har du spanat in Awilco drilling? Högrisk men otrolig utdelning just nu
Tack för tipset, ska titta närmare på det. Alltid intressant med kvartalsutdelande bolag i Norden.
Citera
2014-03-10, 17:24
Medlem
Getinge
Apple
G4S
Trigon Agri
Oriflame
Elekta

Älskar när blodet flyter på gatorna. <3

”The best thing that happens to us is when a great company gets into temporary trouble...We want to buy them when they're on the operating table."
Senast redigerad av MINT2 2014-03-10 kl. 17:29.
Citera
2014-03-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MINT2
Getinge
Apple
G4S
Trigon Agri
Oriflame
Elekta

Älskar när blodet flyter på gatorna. <3

”The best thing that happens to us is when a great company gets into temporary trouble...We want to buy them when they're on the operating table."

En kunglig portfölj må jag säga, är själv väldigt sugen på att köpa Elekta nu när den är så billig. Önskar dig all lycka till och hoppas dina investeringar slår väl ut.
Citera
2014-03-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingemund
En kunglig portfölj må jag säga, är själv väldigt sugen på att köpa Elekta nu när den är så billig. Önskar dig all lycka till och hoppas dina investeringar slår väl ut.

Gjorde en snabb trade på Elekta förra veckan. Sugen på köpa tillbaka runt 180
Citera
2014-03-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Gjorde en snabb trade på Elekta förra veckan. Sugen på köpa tillbaka runt 180

80 menade jag
Citera
2014-03-10, 23:08
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfront

Kinder Morgan Inc
Kvaerner
Prospect Capital Corp
Target

Intressant! Vill gärna veta mer om några av dina innehav, tittade speciellt på dessa:

Kinder Morgan Inc: Dir.avk. 5,16%, Utdelningsandel 122,4%. Är du inte orolig över att de har så hög utdelningsandel då det är ett företag (?). Dom kommer väl förr eller senare vara tvungna att sänka denna eller helt låta den utebli?

Prospect Capital Corp: Dir.avk. 12,17%, utdelningsandel 103.9%. Här spelar det alltså ingen roll att utdelningsandelen är så hög då det är en BDC om jag förstått det rätt. Den verkar ligga och skvalpa skönt vågrätt i portföljen och hög direktavkastning och månatliga utbetalningar på det. Vad ska till för att kursen ska dala i en sån här och det kanske tar tid för den att återhämta sig. Har man anledning att vara orolig över det eller ses det som ett "säkert" innehav? Av BDCs, MLPs, REITs osv. varför föll valet på Prospect Capital Corp?

Western Asset Mortgage Capital Corp: Är detta en REIT? När köpte du den? Väldigt hög dir.avkastning men blir lite nervös när jag ser hur den avvek från index i början på 2013, men sen vet jag inte helt hur dessa innehav fungerar och vad man kan förvänta sig av dom. Du får gärna upplysa mig! Tack
Citera
2014-03-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
80 menade jag

Lägger en köporder på 81, tror den vänder snart och jag vill vara med på tåget. Kommer den inte ner i 81 under morgondagen så köper jag den oavsett. Känns som en ganska säker investering, då den på några månader förhoppningsvis har hoppat tillbaks till normala nivåer.
Citera
2014-03-11, 00:12
Medlem
Flügger
Protector Forsikring
Elos
Industrivärden
Swedbank
Lollands Bank
Citera
2014-03-11, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingemund

Ja, är priviligerad att få äga så fina bolag. Tack så mycket, jag önskar dig detsamma.
Citera
2014-03-11, 01:29
Medlem
I storleksordning
Nu:
TeliaSonera
ShaMaran
Ratos
Nordea

Målet är dock något i stil med:
Investor
Nordea/Swedbank
Fortum
Industrivärden
Axfood
NCC
Ratos

Större och stabilare företag och högutdelare är väl det som lockar mest tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in