Citat:
Ursprungligen postat av
Prisonsex
For real?! Från en av de bättre portföljerna i tråden till en av de absolut sämsta. Du kan säkerligen få bättre avkastning än många, men hallå, sådär gör man bara inte!
Jo jag håller med långsiktigt. Aktierna jag ägde är kanonaktier (nån har jag till och med snappat upp från dina tips

) Riktigt stabil portfölj med bra DA men ändå bra tillväxtpotential.
Dock anledningen jag skiftade var att jag ser så löjligt stort kortsiktigt/medllångsiktigt värde i främst Starbreeze men även Shamaran och jag bara var tvungen att ta en stor risk. Jag har en inkomst så är inte så att jag åker ut på gatan om det skulle skita sig.
Min förhoppning är att inom ett år ha sålt av stora delar av Starbreeze innehavet så jag kanske har kvar 15-20% då jag ändå tror på dem stenhårt i längden och kanske minskar Shamaran något, beror lite på utvecklingen och hur stor & del dem har av portföljen när jag tänkt omstrukturera den igen.
Min drömportfölj semilångsiktigt:
20% Starbreeze.
15% Shamaran.
15% Betsson.
20% Kinnevik.
15% Protector Forsikring.
15% Fortum.
Hur ser den ut tycker du? Vet att det är väldigt få aktier så det blir ju ändå ganska hög risk även fast det finns några riktigt stabila företag. Kanske minska ner Starbreeze till 15% och Shamaran till 10% då dem har högst risk så jag har 25% "högriskaktier". Minska ner betsson till 10%, Kinnevik till 15% och protector till 10% och för dem 25% köpa 15% Gjensidige och 10% Castellum typ?