2014-03-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Mer an tillrackligt ja. Nagot jag faktiskt tanker ratt mycket pa nar man ser folk sitta och fiffla med mobilerna under resans gang.

Jo ,jag var faktiskt med om en riktigt otäck händelse på väg hem från Turkiet för några år sen .Jag blev riktigt skraj faktiskt.
Citera
2014-03-10, 15:47
Medlem
ThunderFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Skorna har jag aldrig behövt ta av mig på svenska flygplatser, bältet dock .kepsen också ibland .

Tror det beror pa om du har klack eller ej.
Citera
2014-03-10, 15:49
Medlem
Pethuglins avatar
Har den här trackern postats tidigare i tråden? Har dock ingen aning om sidans pålitlighet.
http://sv.flightaware.com/live/flight/MAS370/history/20140307/1635Z/WMKK/ZBAA/tracklog
Citera
2014-03-10, 15:50
Medlem
netr0pas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThunderFuck
Tror det beror pa om du har klack eller ej.

Vinterskor för män måste också tas av även om det inte är höga klackar på de skorna men det räknas som "boots" och måste därmed tas av
Citera
2014-03-10, 15:52
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det later helt otroligt att folk, 2014, faktiskt kan komma igenom alla kontroller med ett (rapporterat) stulet pass. Jag trodde faktiskt inte det var mojligt.

Har muppar sig sakerhetskontrollen i UK ang. mina smycken, folk far ta av sig balten och skor, och sa visar det sig att du kan nyttja ett stulet pass och ut och resa. Amazing.

Den bästa säkerheten uppnås igenom att få folk att tro att något inte är möjligt. På samma sätt som de mest rymningssäkra fängelserna är de där fångarna inte tror att det är möjligt att rymma.

Allting är möjligt! Glöm aldrig det!
Citera
2014-03-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Verkar som att man siktat vrakdelar? Ser så ut på bilden:

http://www.avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0

Känns inte så sannolikt att det här är rätt vrak heller. Kollar man på kartan så ligger ju dessa "vrakdelar" många hundra kilometer från flygplanets sista kända position. Även om man räknar med strömmar och så vidare så skulle planet ha behövt flyga hundratals kilometer, väldigt nära vietnam, utan att dyka upp på radarn. Då är det ju faktiskt betydligt troligare att planet kapats, störtdykt till väldigt låg höjd, lyckats undvika radarn, och landat i någon otilgänglig djungel, exempelvis i indonesien. Alltså enligt den hypotes som jag valt att kalla "tintinhypotesen".

Med detta sagt är väl fortfarande desintegration på hög höjd pga materialfel eller mindre bomb troligast. Dock minskar ju sannolikheten för denna hypotes mer och mer ju längre tid det går utan att man hittat något inom det primära sökområdet (dvs där primärradar och transponder upphörde)
Citera
2014-03-10, 15:53
Medlem
RedXs avatar
Jag har två "frågor" ang fågelteorin som förts fram här.

A - Det finns väl inga fåglar som ens är i närheten av att flyga på 10 000 meters höjd?
B - Hur stor behöver en fågel vara för att en kollision skulle slita planet i småbitar? Jag är inte så haj på fysiken men jag får känslan av att det inte ens skulle räcka med en gravt överviktig albatross för att få ett plan att desintegreras i luften.
Citera
2014-03-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Om planet brutits sönder/exploderat i luften där signalen upphörde så borde man ju
ha funnit vrakrester vid den ungefärliga positionen. Dock har de ju nu utökat sökområdet
både på östra och västra sidan av Malackahalvön, så jag antar att de arbetar efter
hypotesen att planet inte kraschade där signalen upphörde.

Det är ju inte säkert. Havet är som sagt stort och det som blir kvar av ett flygplan som träffar vattnet i hög hastighet är obefintligt. Beroende på hur mycket sjö det går och siktförhållanden i övrigt kan det ju gå väldigt lång tid innan sökfartyg eller flygplan hittar något.
Citera
2014-03-10, 15:56
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

A - Det finns väl inga fåglar som ens är i närheten av att flyga på 10 000 meters höjd?
B - Hur stor behöver en fågel vara för att en kollision skulle slita planet i småbitar? Jag är inte så haj på fysiken men jag får känslan av att det inte ens skulle räcka med en gravt överviktig albatross för att få ett plan att desintegreras i luften.

Ja, glöm fågel.

Däremot rymdsten...
Citera
2014-03-10, 15:56
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Finns ju nån pippifågel som siktats runt 10 000. Ovanligt har jag för mig.
Citera
2014-03-10, 15:57
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Nån har kanske skrivit det men de utan pass ska tydligen se ut som Balotelli

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18512313.ab
Citera
2014-03-10, 15:59
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIMN
http://www.reuters.com/article/2014/03/10/us-malaysiaairlines-flight-idUSBREA2701720140310

...Och så kom Iran in i bilden...
Det känns mer som det handlar om något drogrelaterat. Just för att en annan(kanske högre uppsatt i hierarkin) bokar biljetterna åt dem två personerna med falsk identitet. Tyder på en dominant handling.
"Ni ska göra som jag säger till annars..."- handling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in