Citat:
Ursprungligen postat av
bernter
Du är inte så lite fräck när du påstår att jag "kastar skit". Det är ett objektivt faktum att han väljer att mörka vad han egentligen gjort. Artikeln är full av undanflykter och bortförklaringar av sitt beteende. En typisk snyftartikel som har till uppgift att förminska det elände han ställt till med. Han klargör att han inte kommer att uttala sig mer om händelserna. Att sedan endast ett fåtal kommer att ha läst domarna gör att han kommer undan med att säga halva sanningen. Tyvärr är det så det fungerar, dvs att slaskmedia lever i symbios med framgångsrika utövare och undviker därför att ställa besvärande frågor och gå till botten med vad det egentligen handlar om. Journalistkocketteri!
Tycker du på fullaste allvar att han ska stå och säga att han hoppat på oskyldiga? Han skäms nog för mycket för att göra det för det första, och han vill nog inte äventyra allt han åstadkommit för det andra.
Bortförklaringar är det inte, det är anledningar. Han säger ju att det inte går att ursäkta det han gjort, och han försöker förklara varför han hamnade i den destruktiva banan.
Som sagt - han är långt ifrån den Alex nu, det var trots allt tio år sedan. Han var en omogen grabb som hamnade på fel bana i livet och kom på rätt köl igen. Han har betalat sitt pris. Människor förändras.
Jag har följt honom i flera år, lyssnat på varje intervju han gett som är tillgänglig för offentligheten och jag kan till hundra procent säga att han är en mogen, genuin ung man som fått ordning på det mentala och kroppsliga. Jag blev väldigt förvånad när jag först hörde att han haft ett väldigt bråkigt förflutet, han ger det absolut motsatta uttrycket.
Då är min fråga till dig; varför vill du leva i det förflutna istället för att uppskatta att han kom på rätt bana igen och faktiskt blivit en världsstjärna inom kampsport? Varför väljer du att se allt det negativa som hände för tio år sedan istället för att blicka framåt? Det är glasklart att det inte är samma Alex nu som då.