2014-03-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Den har jag sett tidigare och där kommer han dragandes att domarna gäller slagsmål på stan, men han mörkar det faktum att det rör sig om något helt annat. Har du inte läst domarna? Gör det så kanske du får en mer nyanserad bild av hur han försöker framställa sitt brottsliga förflutna.

Grupperingarna som han pratar om var mellan rassar och invandrare. Alex ingick i gänget med invandrarna. Båda grupperingarna triggade igång varandra. Rassarna åkte på stryk. Våldet blev väl grövre ner ena av GM's bror kom med baseballträ och börja veva och även slutet på det hela. Minns inte så mycket. Vet att några av de som slogs blev sedan vänner några år senare.

Däremot hittade jag också en dom på AG som jag aldrig trott. Oprovocerad misshandel vid en strand. Där vänner pucklar på och sparkar en tjej. Där även AG kastar en tjej i marken. Jävligt lågt! trodde jag definitivt inte.

För övrigt är AG en god sportsman och av straffet har han lärt sig mycket. Titta på vem han är idag mot 10 år sedan. Han är en bra förebild på så sätt att han tagit sig från skiten till att bli framgångsrik.
Citera
2014-03-09, 22:44
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
Ja, jag har läst domarna. Det är hemska saker han gjort, men som sagt:
Jag har gång på gång sagt att det är långt ifrån samma människa idag. Han är genuint en trevlig person nu, han har den mentala biten helt på plats, hans attityd är felfri. Det är därför han är en av de bästa i världen nu, det är helt omöjligt att bli om man inte har allt på plats. Det är solklart att det inte är samma person för 10 år sedan som idag.

För all del - kasta skit ni medan jag njuter av att se en person som utvecklats från att vara en omogen och ond människa till att bli en genuint skön människa som lyckas på toppen av en oerhört påfrestande sport. Eller så kan ni fokusera den energin på något som får er att må bra istället. Ni verkar dock vara människor som njuter av att hata på andra, så om det nu får er att må bra - fortsätt. Kan ju dock inte vara ett särskilt uppfyllande liv.

Människor förändras. Vad är så svårt att förstå? Varför vill du hänga kvar vid gamla saker till varje pris?
Du är inte så lite fräck när du påstår att jag "kastar skit". Det är ett objektivt faktum att han väljer att mörka vad han egentligen gjort. Artikeln är full av undanflykter och bortförklaringar av sitt beteende. En typisk snyftartikel som har till uppgift att förminska det elände han ställt till med. Han klargör att han inte kommer att uttala sig mer om händelserna. Att sedan endast ett fåtal kommer att ha läst domarna gör att han kommer undan med att säga halva sanningen. Tyvärr är det så det fungerar, dvs att slaskmedia lever i symbios med framgångsrika utövare och undviker därför att ställa besvärande frågor och gå till botten med vad det egentligen handlar om. Journalistkocketteri!
Citera
2014-03-09, 23:59
Bannlyst
Citat:
Du är inte så lite fräck när du påstår att jag "kastar skit". Det är ett objektivt faktum att han väljer att mörka vad han egentligen gjort. Artikeln är full av undanflykter och bortförklaringar av sitt beteende. En typisk snyftartikel som har till uppgift att förminska det elände han ställt till med. Han klargör att han inte kommer att uttala sig mer om händelserna. Att sedan endast ett fåtal kommer att ha läst domarna gör att han kommer undan med att säga halva sanningen. Tyvärr är det så det fungerar, dvs att slaskmedia lever i symbios med framgångsrika utövare och undviker därför att ställa besvärande frågor och gå till botten med vad det egentligen handlar om. Journalistkocketteri!

Tycker du på fullaste allvar att han ska stå och säga att han hoppat på oskyldiga? Han skäms nog för mycket för att göra det för det första, och han vill nog inte äventyra allt han åstadkommit för det andra.

Bortförklaringar är det inte, det är anledningar. Han säger ju att det inte går att ursäkta det han gjort, och han försöker förklara varför han hamnade i den destruktiva banan.

Som sagt - han är långt ifrån den Alex nu, det var trots allt tio år sedan. Han var en omogen grabb som hamnade på fel bana i livet och kom på rätt köl igen. Han har betalat sitt pris. Människor förändras.

Jag har följt honom i flera år, lyssnat på varje intervju han gett som är tillgänglig för offentligheten och jag kan till hundra procent säga att han är en mogen, genuin ung man som fått ordning på det mentala och kroppsliga. Jag blev väldigt förvånad när jag först hörde att han haft ett väldigt bråkigt förflutet, han ger det absolut motsatta uttrycket.

Då är min fråga till dig; varför vill du leva i det förflutna istället för att uppskatta att han kom på rätt bana igen och faktiskt blivit en världsstjärna inom kampsport? Varför väljer du att se allt det negativa som hände för tio år sedan istället för att blicka framåt? Det är glasklart att det inte är samma Alex nu som då.
Citera
2014-03-10, 00:20
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNemo
Jag äcklas enormt av Mats Olssons oreserverade och förutsägbart opportunistiska hyllningstext till Gustafsson i Expressen, med titeln "Gustafsson är coolaste katten i stan". Katter är coola, men katter av alla storlekar slåss och dödar åtminstone av nödvändighet. I "The Mauler" har vi å andra sidan ett praktexempel på onödigt och oprovocerat våld.

Ledsen att göra dig besviken men huskatter dödar inte av nödvändighet utan fångar, leker (torterar) smådjur för att underhålla/träna sig själva, inte för att katterna behöver mat, det får dom hemma.

Mindre smickrande förflutet det där. Men han har tjänat av sina straff (även om straffen i Sverige är löjligt låga) och verkar sköta sig nu. Rätt jobb har han definitivt hittat också.
Citera
2014-03-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aizel
Jag antar att du både är ung och uppvuxen i ett invandrartätt område, alternativt i någon liten håla (vi svenskar har ju uppenbarligen en del skit, vi med). Vad Alex gjort sticker i mer civiliserade människors ögon just för att det är någonting de aldrig skulle sjunka till att göra, oavsett situation.

En stor del av att vara en man är färdigheten att behärska sig. Alex är ingalunda ensam i att (speciellt på fyllan) vilja dela ut en höger eller två mot andra, antagligen ungefär lika charmiga, fyllon. Skillnaden är att en civiliserad person vet att det inte är någonting han bör göra. Mer viktigt är dock att utifall det händer så är det ingen en jävel mer självrespekt som sparkar på någon som redan ligger. Att ge sig på någon försvarslös är grottbeteende och kan aldrig ursäktas. Djur gör det, civiliserade människor gör det inte. Alex är dock inte ensam att haft ett sådant grobianbeteende; men de som sysslar med sådant bor i ställen som Slöddertälje eller Järva-området och är den största anledningen till varför det går så bra för (SD).

Så länge som Alex inte går ut och ber ordentligt om ursäkt, det vill säga medvetet bugar för och underställer sig för de han tidigare gett sig på, så förtjänar han ingen respekt från den civiliserade delen av Sverige. Det handlar egentligen om grundläggande mänsklig kommunikation som mamma borde ha lärt dig - gör man någonting dumt måste man be om förlåtelse. Att istället gnälla om att man fått utegångsförbud visar bara att han inombords fortfarande bara är en tonåring med enormt hävdelsebehov.

Fan det bästa jag läst på länge, heder åt dig. Så jävla befriande att läsa att det finns folk kvar där ute som inte svepts upp i all jävla skitkultur och helt övergett vanligt vett, etikett och förnuft.
Senast redigerad av ak89 2014-03-10 kl. 00:52.
Citera
2014-03-10, 01:12
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
Tycker du på fullaste allvar att han ska stå och säga att han hoppat på oskyldiga? Han skäms nog för mycket för att göra det för det första, och han vill nog inte äventyra allt han åstadkommit för det andra.

Bortförklaringar är det inte, det är anledningar. Han säger ju att det inte går att ursäkta det han gjort, och han försöker förklara varför han hamnade i den destruktiva banan.

Som sagt - han är långt ifrån den Alex nu, det var trots allt tio år sedan. Han var en omogen grabb som hamnade på fel bana i livet och kom på rätt köl igen. Han har betalat sitt pris. Människor förändras.

Jag har följt honom i flera år, lyssnat på varje intervju han gett som är tillgänglig för offentligheten och jag kan till hundra procent säga att han är en mogen, genuin ung man som fått ordning på det mentala och kroppsliga. Jag blev väldigt förvånad när jag först hörde att han haft ett väldigt bråkigt förflutet, han ger det absolut motsatta uttrycket.

Då är min fråga till dig; varför vill du leva i det förflutna istället för att uppskatta att han kom på rätt bana igen och faktiskt blivit en världsstjärna inom kampsport? Varför väljer du att se allt det negativa som hände för tio år sedan istället för att blicka framåt? Det är glasklart att det inte är samma Alex nu som då.
Ja det anser jag att han bör göra, men som du säger vill han inte riskera att framstå i ännu sämre dager och det är ett jävla hyckleri i sig. Läser man domarna inser man hur falsk han är. Hade han lagt korten på bordet och tvättat sin smutsiga byk blir det i någon mening trovärdigt att han i grunden förändrat sig. Civilkurage kallas det. Egentligen är det brottsoffren han ska gottgöra, vilket knappast lär ha skett. Den andra vägen att gå är att göra det offentligt. Artikeln i kvällspressen var bara pinsam mot bakgrund av det som står i domen.
Citera
2014-03-10, 01:15
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskafram
Ja man är fullt ansvarig över sin handlingar när man är 18 år, just därför fick han också sitta i fängelse.
Sen är de en helt annan sak att vara mogen när man är 18 år, vilket han uppenbarligen inte var.
Av den uppfattningen jag har fått av AG idag verkar han vara väldigt laidback, målmedveten och har fötterna på jorden. Han ångrar säkerligen idag massa saker han gjorde som ung, men vad ska han göra? Gå via media och säga "jag vill säga förlåt till alla som jag sopa på för 10 år sen"
Men ni kan ju fortsätta sitta och vara bittra och hata honom för de, låter dock ganska jobbigt, framförallt när ni är tvungen att läsa om hans framgång, när man som jag kan njuta av att följa en ny svensk världsstjärna inom sin sport.

Men ni får helt enkelt torka tårarna, bita ihop och inse att ni kommer vara tvungna att läsa om AG i kvällstidningarna i 10 år framöver

Jag önskar inte killen något ont, och jag har heller inget problem med att det går bra för honom. Han är en duktig fighter, så det är ju klart att han ska få creds för det. Problemet är alla tough guys här inne som trivialiserar eller tillochmed försvarar ett riktigt svinigt och fegt beteende enbart för att han är en duktig idrottsman. Fanboys och snorungar som tycker att det är tufft, helt enkelt.

Som sagt, kul att han har tagit sig i kragen och lagt av med det där beteendet, men jag har ingen respekt för en sån människa. Och ja, om han faktiskt visat att han ångrar sig så hade man kanske tänkt annorlunda. Att det gått 10 år sen dess gör ju inte handlingen mindre dålig, gjort är ju gjort.
Senast redigerad av Kaviarkommunist 2014-03-10 kl. 01:19.
Citera
2014-03-10, 01:17
Medlem
Finns det någon hygglig människa här inne som bara lite kort skulle kunna berätta vad det han gjort som verkligen vissa folk verkar tycka så illa om? Skummade igenom en dom men det var för mycket att läsa... Läst lite inlägg i tråden om att han slog en kvinna? Bitchslap eller malade han ner henne? I vilket sammanhang? Stulna cigaretter? :S

EDIT; Eller om någon kan länka till en dom samt vilken sida där det står lite mer detaljerat?

För övrigt så tycker jag personligen att, visst man gör dumma grejer när man är yngre, så är det bara. Alla har nog gjort något som man verkligen inte är stolt över. Sen så klart är det ju från fall till fall, men om en person som lyckats lägga sitt gamla jag åt sidan och verkligen kämpar för att nå ett visst mål som man satt, så tycker jag det är bra gjort. Man kan förlåta, men aldrig glömma. Jag är bara glad för hans egen skull att han kunnat lägga skiten på sidan och fortsätta med livet han verkligen vill leva. Sedan har man ju sett lite olika intervjuer där dem pratar om hans förflutna, och det verkar inte vara någonting han är stolt över heller.
Senast redigerad av onkas 2014-03-10 kl. 01:31.
Citera
2014-03-10, 01:27
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkas
Finns det någon hygglig människa här inne som bara lite kort skulle kunna berätta vad det han gjort som verkligen vissa folk verkar tycka så illa om? Skummade igenom en dom men det var för mycket att läsa... Läst lite inlägg i tråden om att han slog en kvinna? Bitchslap eller malade han ner henne? I vilket sammanhang? Stulna cigaretter? :S
Skitungar här inne framhåller honom som ett stort föredöme och negligerar det faktum att han oprovocerat t.o.m. misshandlat kvinnor.
Citera
2014-03-10, 01:29
Medlem
Ahh bitches had it coming.
Gogogo!
Citera
2014-03-10, 01:34
Medlem
Citat:
Skitungar här inne framhåller honom som ett stort föredöme och negligerar det faktum att han oprovocerat t.o.m. misshandlat kvinnor.

Har han slagit flera kvinnor i livet eller bara en kvinna, den gången?
Citera
2014-03-10, 01:39
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkas
Har han slagit flera kvinnor i livet eller bara en kvinna, den gången?
Om det är flera ska jag låta vara osagt då jag endast läst domen som behandlar händelsen vad gäller syskonen vid badbryggan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in