Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onkas
Finns det någon hygglig människa här inne som bara lite kort skulle kunna berätta vad det han gjort som verkligen vissa folk verkar tycka så illa om? Skummade igenom en dom men det var för mycket att läsa... Läst lite inlägg i tråden om att han slog en kvinna? Bitchslap eller malade han ner henne? I vilket sammanhang? Stulna cigaretter? :S

Två av brotten utspelar sig i grupperingar i Arboga. Alex hängde med invandrarna. En polisanmäler den andre, den andre vill att den första drar tillbaka anmälan och en misshandel utspelar sig. En kvinna är med BO som blir knuffad utav Alex och får skrapsår. Grupperingarna möts även i trappuppgång till nån fest och utanför sker misshandel av flera stycken

Ett utspelar sig också i Jädersbruk på något fest ställe. Där en man blir påhoppad och sparkad av Alex.

Händelse på Vinbäcken. Alex springer i kapp en man efter han besökt Vinbäcken i Arboga. De utbyter ord om killen "jiddrat" med hans vän. Han svarar nej och blir nerslagen medvetslös

Den oprovocerade händelsen beskriver några som möts vid ett dansställe som jag förstår det. Gärningsmännen träffar en tjej och presenterar sig. Senare under kvällen går hon och badar med en anhörig. Tjejen lägger sina tillhörigheter på bryggan medans de badar. Alex's gäng dyker upp och snor ett cigg paket. Tjejen springer efter. Det blir tumult. Sen utbryter en misshandel som slutar på bryggan där den anhöriga till tjejen får flera skallningar utav Alex. Alex har även lyft upp tjejen och kastat henne i backen. De andra två som var med sparkar på tjejen. Tjejen blir så svårt skadad att hon måste använda kryckor för att gå i en period.

Sammanfatta lite snabbt rätta mig om jag har fel

UPPDATERAD: la till en händelse vid Vinbäcken. Informationen är tagen från FUP. Rättade små fel.

Men glöm aldrig att Alex är ångerfull för vad han tidigare gjort. I en artikel i Expressen är han ångerfull över sina domar. Han har även fått sitta av sitt straff.

http://www.expressen.se/sport/mma/fangelset-det-var-hart-jag-var-ung-da/
Senast redigerad av x528a 2014-03-10 kl. 02:29.
Citera
2014-03-10, 01:50
Medlem
Varför är det så hemskt att han slog en brud, jävla hycklare. Att säga att kvinnor ska behandlas likadant som män. Sen när någon behandlar män och kvinnor med samma våld då, då, blir det plötsligt ett jävla liv. Usch för PK-Sverige. I övrigt håller jag med föregående att det var längesen han gjorde detta och bör därför inte få skit för det idag. Jag själv har gjort en massa idiotiska grejer i min ungdom som jag absolut inte står för idag och om någon skulle dömma mig för det idag så skulle jag kalla dem otroligt trångsynta och ovilliga att se vem jag är idag.
Citera
2014-03-10, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x528a
Två av brotten utspelar sig i grupperingar mellan vad som kallades rasister och invandrare i Arboga. Alex hängde med invandrarna. En polisanmäler den andre, den andre vill att den första drar tillbaka anmälan en misshandel utspelar sig. Grupperingarna möts i trappuppgång till nån fest och utanför sker misshandel

Ett utspelar sig också i Jädersbruk på något fest ställe. Där en man blir påhoppad och sparkad av Alex.

Den oprovocerade händelsen beskriver några som möts vid en dansställe som jag förstår det. Gärningsmännen träffar en tjej och presenterar sig. Senare under kvällen går hon och badar med en anhörig. Tjejen lägger sina tillhörigheter på bryggan medans de badar. Alex's gäng dyker upp och snor ett cigg paket. Tjejen springer efter. Det blir tumult. Sen utbryter en misshandel som slutar på bryggan där den anhöriga till tjejen får flera skallningar utav Alex. Alex har även lyft upp tjejen och kastat henne backen. De andra två som var med sparkar på tjejen. Tjejen blir så svårt skadad att hon måste använda kryckor för att gå i en period.

Sammanfatta lite snabbt rätta mig om jag har fel

Ok, det första angående rasister och invandrare har jag faktiskt ingen åsikt om. Ungefär som Djurgårdens klack möter AIKs klack i en slagsmåls match under en tunnel någonstans i stan.

Det andra skulle vara intressant och veta lite mer om. Om det nu var orovocerat det med.

Angående bruden så är det oftast alltid oerhört vidrigt att slå en brud. Men ärligt talat, vissa förtjänar det. Nu pratar jag inte om det specifika fallet, men allmänt så kan vissa brudar bara förtjäna det. Gonna act like a man, gonna treat you like a man.

Typ som de här; https://www.youtube.com/watch?v=Ksmnk2Eic80

eller här;

https://www.youtube.com/watch?v=N8Fik4Oxhbw
Citera
2014-03-10, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Om det är flera ska jag låta vara osagt då jag endast läst domen som behandlar händelsen vad gäller syskonen vid badbryggan.

Står det i domen något om att Alex delat ut slag mot kvinnan eller att han knuffat ner tjejen i backen och att det var Alex två polare slagit och sparkat henne?

Du verkar ju vara lite inbiten i det fallet.
Citera
2014-03-10, 02:20
Medlem
Omega3000s avatar
Ja nu sjönk han bra i ansende,han verkade ju trevlig.
Citera
2014-03-10, 02:23
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSBAFB
Varför är det så hemskt att han slog en brud, jävla hycklare. Att säga att kvinnor ska behandlas likadant som män. Sen när någon behandlar män och kvinnor med samma våld då, då, blir det plötsligt ett jävla liv. Usch för PK-Sverige. I övrigt håller jag med föregående att det var längesen han gjorde detta och bör därför inte få skit för det idag. Jag själv har gjort en massa idiotiska grejer i min ungdom som jag absolut inte står för idag och om någon skulle dömma mig för det idag så skulle jag kalla dem otroligt trångsynta och ovilliga att se vem jag är idag.
Skulle nog säga att det är du som står för PK-åsikter då du precis som etablissemanget anser att din tidigare brottslighet kan och bör sopas under mattan. Den skall alltså enligt dig betraktas som det överhuvudtaget inte har hänt. Något helt annat är att man ska kunna gå vidare, men saker man gjort oavsett tid som förflutit ska man kunna stå för.
Hur lång tid tycker du att det ska ha gått när man inte behöver stå för det man gjort?
Personligen anser jag det är grövre att ge sig på de som är svagare, men det är min högst personliga åsikt.
Citera
2014-03-10, 02:31
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Har han slagit flera kvinnor i livet eller bara en kvinna, den gången?

Midsommaren 2005 så skall Alexander Gustafsson med två av sina kompisar ha rotat i kläderna som ett simmande par har lämnat på en brygga när de varit och simmat. När de har konfronterats med detta så skall Alexander Gustafsson när då tjejen skall ha pekat ut Alexander som den skyldige så ska han ha lyft upp henne och slängt ner henne hårt i bryggan så som slagit i huvud och rygg.

Alexander skall även ha lyft upp kvinnans pojkvän och kastat ner han i bryggan och skallat honom. Alexanders kompis skall ha suttit på hennes pojkväns mage och matat slag medan Alexander och hans kompis ska ha sparkat på denne pojkvän som både är fasthållen och ligger ner.

Kvinnan började skrika åt dom att de skulle sluta för hon fruktade att hennes pojkvän skulle avlida så började Alexander och hans kompis sparka henne när hon låg ner. När de tre tuffingarna varit klara med sin misshandel så skall kvinnan sagt åt sin pojkvän att ringa polisen. En tuffing hörde detta och gick tillbaka och hon sa att hon inte skulle anmäla. Hon skall int ha kunnat resa på sig och fick hoppa runt på kryckor i flera veckor efter hjälten Alexander Gustafssons och hans coola killars misshandel. Hon uppger även i domen att hon inte vet om hon kommer bli helt återställd.

Alexander Gustafsson en tuffing som sparkar folk så de inte kan gå på flera veckor för han blir påkommen av att stjäla cigaretter.
Paret hade en sommarstuga i närheten som de sålde pga detta trevliga möte med denne idrottshjälte.

Västmanland Tingsrätt - B 2992-06
Alexander Gustafsson.
Grov misshandel
Fängelse 1 år och 6 månader.

Åtalspunkt 1.
Alexander springer efter en främling (som han sett på stan) efter att enligt uppgift druckit 3-4 öl. Fäller honom och börjar sparka på honom på både bakhuvud, rygg och kropp. BOs flickvän skall ha sett detta och försökt stoppa detta varvid Alexander tar tag i henne och slänger ner henne i marken och hotar henne med stryk.
En annan person försöker ingripa som Alexander börjar jaga. När Alexanders avlägsnat sig så kommer Alexanders kompis fram Claudio (som förekommer i ovanstående dom) och hotar de att i inte göra någon polisanmälan.

Åtalspunkt 2.
Lägenhetstjafs så går BO in och kollar vad det är som händer. När han kommer in i lägenheten få han ett slag i bakhuvudet av Claudio. Sedan i soffan så säger Alexander "det här får du av mig" och ger BO ett ordentligt slag i ansiktet och tandflisor åker ut och käken verkar att ha tagit skada.

Åtalspunkt 3.
Narkotikabrott

Åtalspunk 5.
BO(dennis) går och handlar varvid Alexander och hand kompis sitter på en bänk o börjar sedan gå efter BO som han tidigare sagt åt att ta tillbaka sin polisanmälan. Alexander tar tag i BO och sparkar undan hans ben så att han faller till marken och ha sagt till honom "nu blir det rättegång i alla fall" . Alexander går i väg, och istället kommer Alexanders kompis Claudio och sagt åt honom att "Ingen skall betala din semester".

Västmanland Tingsrätt - B 1057-05
Alexander Gustafsson
Misshandel
Narkotikabrott

3 månaders fängelse

Lite axplock i övrigt uppges det att Alexander Gustafsson skall ha ytterligare 3 domar av grov misshandel från 11 februari Svea Hovrätt, med tanke på hur trevlig denna idrottsstjärna och verkar vara så är väl han säkerligen lika trevlig där.

Nåväl såklart kan förtjänar att bli ner kastad i marken på sparkad på av 2 grova män bara för man tycker det är nesligt att bli påkommen med när stjäl cigaretter i simmade par på midsommarnatten. Klart man förtjänar flera veckor att gå i kryckor när Alexander och hans polare vill ha lite cigaretter på midsommarafton.

Men man får hoppas att han lagt det oprovocerade våldet bakom sig. Och nog har han väl lärt sig och blivit lite äldre. Nu får han ju iaf betalt för att slåss frågan är ju vad han gör när karriären är slut? Jag får ju tanken att varför han inte faller tillbaka till banan är för att han gillar att slåss, men nu får han betalt och har mycket att förlora på att slåss utan för ringen så länge han är karriäraktuell. En viktigt fråga i sammanhanget är ju om han har någon kontakt med sitt gamla misshandelsgäng.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2014-03-10 kl. 02:47.
Citera
2014-03-10, 02:59
Medlem
bernters avatar
Citat:
Står det i domen något om att Alex delat ut slag mot kvinnan eller att han knuffat ner tjejen i backen och att det var Alex två polare slagit och sparkat henne?

Du verkar ju vara lite inbiten i det fallet.

Följande är citat från domen och kvinnans redogörelse av Alexanders agerande mot henne.
I
"tog tag i hennes axlar eller överarmar, lyfte upp henne och slängde ner henne hårt. Hon hamnade pladask på bryggan och slog i huvudet, ryggen och svanskotan. Hon fick också skrapsår på ryggen."

I domen framgår relativt detaljerat hur de misshandlar syskonen med diverse sparkar, skallningar och knäningar.

Rättsintyg styrker de uppkomna skadorna och syskonens berättelser anses av rätten mycket tovärdiga och att de överfallits oprovocerat.

Rätten slår fast att de förövade misshandeln gemensamt och i samförstånd samt att de visat särskild hänsynslöshet och råhet och att det inte kan bli tal om annat än grov misshandel.
Citera
2014-03-10, 03:07
Medlem
Benzo gustafsson?
Citera
2014-03-10, 03:38
Medlem
Citat:
Har han slagit flera kvinnor i livet eller bara en kvinna, den gången?

Han har i nödvärn knuffat undan en tjej som stog och slet i honom.
Citera
2014-03-10, 04:44
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSBAFB

Nu kan jag ju inte tala för alla, men enligt mig så är det mindre okej att slå en brud. Men sen anser ju jag knappast heller att män och kvinnor ska behandlas lika, och är av åsikten att tjejer är svagare än killar. Det betyder ju dock inte att de är sämre än män på något vis, bara att båda könen har sina respektiva roller. Min poäng är iallafall att det antagligen inte är samma personer som blir vilda över att en man har slagit en kvinna, som också tycker att båda könen ska behandlas lika.

Och som Bernter sa så verkar det mest vara du som är PK som rycker på axlarna över något sånt här. Det är ju lite av ett kännetecken för PK-etablissemanget att blunda för grov brottslighet. Alla gärningsmän är offer osv.

Shit vad rörigt skrivet det här blev, men jag är inte helt nykter heller.
Citera
2014-03-10, 06:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Han har i nödvärn knuffat undan en tjej som stog och slet i honom.
nej, enligt tingrättsdom har denne kastat en kvinna in i en brygga med våldsam kraft.

så denna men är ingen man, en kvinnomisshandlande fitta som hellre utövar sina moves på tjejer än motståndare.

Dessutom västvärldens största blomkålsöron, så det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in