2014-03-09, 14:26
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
Om du bemödade dig att läsa protokollen så ser du att han vid upprepade tillfällen pucklat på kvinnor, inte bara "knuffat undan dem", din illiterata jävel. Han han åkt dit för misshandel fyra gånger (grov, en gång, där han sparkat en person medvetslös för att han "jiddrat" med hans polare eller liknande), vem fan vet hur många människor han terroriserat genom åren innan han började med MMA och helt plötsligt ska avskrivas allt moraliskt ansvar för vad han gjort tidigare i livet, då han råkar vara framgångsrik.

Alexander Gustaffson är uppenbarligen en typisk jävla högstadiegangster och jag unnar inte honom någon lycka eller framgång alls. Hoppas att nästa person han möter i ringen som inte är en patetisk kvinnomisshandlare helt sonika har ihjäl honom i ringen. Jag skulle applådera. Punkt slut.

FB egen lilla Moses har talat.Då vet vi att ingen är värd en andra chans.
Citera
2014-03-09, 14:41
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
FB egen lilla Moses har talat.Då vet vi att ingen är värd en andra chans.
Han har fyra domar. Således pratar vi om (minst) en femte chans. Hur många tycker du är rimligt att ge honom?
Citera
2014-03-09, 14:44
Medlem
Man kan väl sammanfattade det som att Alex inte direkt är den skarpaste kniven i lådan, men slåss det kan han!
Citera
2014-03-09, 14:45
Medlem
Aizels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpN
Kan du gråta lite mer? Alexander är kung. Seriöst vilka noobs det finns..
Jag antar att du både är ung och uppvuxen i ett invandrartätt område, alternativt i någon liten håla (vi svenskar har ju uppenbarligen en del skit, vi med). Vad Alex gjort sticker i mer civiliserade människors ögon just för att det är någonting de aldrig skulle sjunka till att göra, oavsett situation.

En stor del av att vara en man är färdigheten att behärska sig. Alex är ingalunda ensam i att (speciellt på fyllan) vilja dela ut en höger eller två mot andra, antagligen ungefär lika charmiga, fyllon. Skillnaden är att en civiliserad person vet att det inte är någonting han bör göra. Mer viktigt är dock att utifall det händer så är det ingen en jävel mer självrespekt som sparkar på någon som redan ligger. Att ge sig på någon försvarslös är grottbeteende och kan aldrig ursäktas. Djur gör det, civiliserade människor gör det inte. Alex är dock inte ensam att haft ett sådant grobianbeteende; men de som sysslar med sådant bor i ställen som Slöddertälje eller Järva-området och är den största anledningen till varför det går så bra för (SD).

Så länge som Alex inte går ut och ber ordentligt om ursäkt, det vill säga medvetet bugar för och underställer sig för de han tidigare gett sig på, så förtjänar han ingen respekt från den civiliserade delen av Sverige. Det handlar egentligen om grundläggande mänsklig kommunikation som mamma borde ha lärt dig - gör man någonting dumt måste man be om förlåtelse. Att istället gnälla om att man fått utegångsförbud visar bara att han inombords fortfarande bara är en tonåring med enormt hävdelsebehov.
Citera
2014-03-09, 14:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Han har fyra domar. Således pratar vi om (minst) en femte chans. Hur många tycker du är rimligt att ge honom?
Det är rätt rimligt att ge honom en till med tanke på att han sköter sig idag, jobbar med utsatta ungdomar och att det var åratal sedan hans fängelsedom. Jag hade inte velat att någon dömde mig för alla korkade grejer jag gjorde när jag var 18-19.
Citera
2014-03-09, 14:50
Medlem
Han va 17-18 bast då. Som sagt inte en färdigutvecklad människa. Släpp de! Tror knappast att ens offren som tog smällarna då bölar lika mycket idag som ni gör. Var glad istället över att han har vänt sitt liv till något bra.

För övrigt är "puckla på tjejer" en överdrift som valfri PK-insnöad Aftonbladet "journalist" hade varit stolt över
Citera
2014-03-09, 14:51
Medlem
Aizels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det är rätt rimligt att ge honom en till med tanke på att han sköter sig idag, jobbar med utsatta ungdomar och att det var åratal sedan hans fängelsedom. Jag hade inte velat att någon dömde mig för alla korkade grejer jag gjorde när jag var 18-19.
Om någon dömer dig för vad du gjorde som ung beror mycket på hur du ser på det idag. Inser du att du faktiskt gjorde fel? Jag antar att du gjort någonting som skadat en annan människa och inte bara slagit sönder ett fönster eller två. Har du bett om ursäkt (eller om möjligheten inte funnits, skulle du göra det idag)? En man som tar ansvar för sina handlingar, medger sina brister och gör vad han kan för att rätta till dem är (i mina ögon) alltid värd en andra chans. En förvuxen pojke som skyller sina snedsteg på andra eller borstar dem under mattan är det inte.
Citera
2014-03-09, 15:03
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200lbs
Hm, finns väl mycket att säga om Alex men men..

Killarna som han bråkade med håller fortfarande på i samma stil, de har fastnat i den livsstilen och är allmänt ute och cyklar när de gäller diverse ting.

Att Alex har ett par stycken mindre begåvade snubbar runt sig är väl inte helt okänt för MMA-älskaren, dock så är hans brud en av de mest märkliga tjejer jag stött på. Hon jobbade i Örebro som "sällskapsdam" åt en äldre kille (alla Örebroare vet vem han är, limos...). Hon drar sig tydligen för lite udda typer, då hennes ex sitter/satt inne och är medlem i bandidos.
Mycket tyder på att han i grund och botten är samma person som för ett antal år sedan. Skillnaden är att det går bra för honom i buren och att han där får utlopp för sina aggressioner.
Utan framgången är jag övertygat att han hade fortsatt i gamla "hjulspår".
Vidrigt är det att man köper hans ömkan i kvällspressen och att "journalisterna" inte ställer de relevanta frågorna.
Citera
2014-03-09, 15:06
Medlem
Jag äcklas enormt av Mats Olssons oreserverade och förutsägbart opportunistiska hyllningstext till Gustafsson i Expressen, med titeln "Gustafsson är coolaste katten i stan". Katter är coola, men katter av alla storlekar slåss och dödar åtminstone av nödvändighet. I "The Mauler" har vi å andra sidan ett praktexempel på onödigt och oprovocerat våld.

Läser man domstolsprotokollen så finner man att det våld som AG utdelade mycket väl hade kunnat leda till mycket värre utgång hos de som han misshandlade, och han ska tacka sin lyckliga stjärna för att så inte blev fallet.

Gustafsson har med sin flerfaldigt dokumenterade bristande impulskontroll hamnat i rätt sport, den saken är klar. En vacker dag kommer han dock att möta någon med ännu mindre impulskontroll och som är en starkare/skickligare/mer hänsynslös fighter än honom själv. Denna fighter kommer då, påhejad av en sedvanligt blodtörstig testosteronstinn publik, att göra sitt bästa för att decimera antalet fungerande hjärnceller i AGs hjärna. Jag kan inte förneka att jag hoppas att den dagen kommer förr snarare än senare.
Senast redigerad av DrNemo 2014-03-09 kl. 15:10.
Citera
2014-03-09, 15:12
Medlem
PumpNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aizel
Jag antar att du både är ung och uppvuxen i ett invandrartätt område, alternativt i någon liten håla (vi svenskar har ju uppenbarligen en del skit, vi med). Vad Alex gjort sticker i mer civiliserade människors ögon just för att det är någonting de aldrig skulle sjunka till att göra, oavsett situation.

En stor del av att vara en man är färdigheten att behärska sig. Alex är ingalunda ensam i att (speciellt på fyllan) vilja dela ut en höger eller två mot andra, antagligen ungefär lika charmiga, fyllon. Skillnaden är att en civiliserad person vet att det inte är någonting han bör göra. Mer viktigt är dock att utifall det händer så är det ingen en jävel mer självrespekt som sparkar på någon som redan ligger. Att ge sig på någon försvarslös är grottbeteende och kan aldrig ursäktas. Djur gör det, civiliserade människor gör det inte. Alex är dock inte ensam att haft ett sådant grobianbeteende; men de som sysslar med sådant bor i ställen som Slöddertälje eller Järva-området och är den största anledningen till varför det går så bra för (SD).

Så länge som Alex inte går ut och ber ordentligt om ursäkt, det vill säga medvetet bugar för och underställer sig för de han tidigare gett sig på, så förtjänar han ingen respekt från den civiliserade delen av Sverige. Det handlar egentligen om grundläggande mänsklig kommunikation som mamma borde ha lärt dig - gör man någonting dumt måste man be om förlåtelse. Att istället gnälla om att man fått utegångsförbud visar bara att han inombords fortfarande bara är en tonåring med enormt hävdelsebehov.

Naaaw, finns.

Jag är uppvuxen med båda mina svenska föräldrar i Vasastan i Stockholm. Bra spekulerat dock
Citera
2014-03-09, 15:40
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskafram
För övrigt är "puckla på tjejer" en överdrift som valfri PK-insnöad Aftonbladet "journalist" hade varit stolt över

Återigen får jag uppmuntra en till illiterat jävel att läsa protokollen innan ni uttalar er. Har du gjort det? Inte bara halvt som halvt skummat igenom utan verkligen läst. Återkom gärna sedan ifall du anser att "puckla på" är en överdrift. Jag tänker inte göra jobbet åt dig bara för att du är född med kronisk lathet.
Citera
2014-03-09, 16:59
Medlem
fascinerande hur lätt de är för folk att döma, utan att dom har en aning om vad som egentligen hände, vad för människor han slogs med eller hur Alex känner för det nu.
Folk applicerar händelser i deras eget liv på alla andra på grund av låg IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in