2014-03-12, 08:20
Medlem
Det jag vet om Alexander är att han var en våldsverkare som ungdom och till och med gett sig på tjejer. Jag tror han är dömd för en kvinnomisshandel också. Det finns även andra domar, jag har inte så bra koll på det men han blev dömd till fängelse vid en tidpunkt. Alexander föddes till att slåss och när han kunde göra det och samtidigt tjäna pengar på i så att säga kontrollerade former så slutade han att misshandla folk på stan. Plus att man blir äldre och klokare också. Alexander har en väldigt stor kamplust och precis som en pitbull så kan hunden vara hur trevlig och social som helst men när väl kampen är där så släpper alla hämningar. Det är för övrigt väldigt vanligt med kvinnomisshandel bland militärer och i viss mån inom polisen. Inom kampsport är det nog ännu vanligare men jag har ingen statistik på det. Alexander verkar ha lärt sig att kontrollera sitt temperament nu men dagen då han slutar med MMA finns det risk för återfall. Det ser man ofta inom boxningen.
Citera
2014-03-12, 08:55
Medlem
Förhållandevis många i denna tråd har tidigare varit fans till AG, men efter att ha läst domarna ändrat sig helt. Frågan är hur den internationella fanskaran skulle se på saken om det spreds? Har det gjort det? Han tycks ju ha en del sympatisörer utanför Sverige med. Jag är inte insatt i UFC, men det är min uppfattning efter att ha letat runt lite. Rätta mig om jag har fel.

/AQ
Citera
2014-03-12, 09:09
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresa
Det är för övrigt väldigt vanligt med kvinnomisshandel bland militärer och i viss mån inom polisen.

Har du några belägg för det eller grep du det bara ur luften?
Citera
2014-03-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Har du några belägg för det eller grep du det bara ur luften?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=604967

http://www.futureswithoutviolence.org/userfiles/Military%20Factsheet%20update%2003%2003%2013.pdf
Citera
2014-03-12, 09:33
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=604967

http://www.futureswithoutviolence.org/userfiles/Military%20Factsheet%20update%2003%2003%2013.pdf

Det där styrker ju inte ditt uttalande om att det är vanligare med kvinnomisshandel bland poliser och militärer. Snarare så visar det på att problemet finns även där - precis som bland alla övriga jobbkategorier.
Citera
2014-03-12, 09:41
Medlem
Citat:
Det där styrker ju inte ditt uttalande om att det är vanligare med kvinnomisshandel bland poliser och militärer. Snarare så visar det på att problemet finns även där - precis som bland alla övriga jobbkategorier.

Ca en tredjedel av alla soldater som återvänder från kriget har posttraumatisk stresssyndrom. Detta ökar destruktivt beteende hos soldaten såsom självmord, depression, alkoholism och våld i nära relationer. Det finns mängder av forskning på det området.

http://fox6now.com/2013/08/25/number-of-domestic-violence-incidents-involving-veterans-on-the-rise
Senast redigerad av MrsPresa 2014-03-12 kl. 10:39.
Citera
2014-03-12, 09:47
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ca en tredjedel av alla soldater som återvänder från kriget har posttraumatisk stresssyndrom. Detta ökar destruktivt beteende hos soldaten såsom självmord, depression, alkoholism och våld i nära relationer. Det finns mängder av forskning på det området.

Men du kan ju för fan inte svepande dra alla militärer oavsett nationalitet och erfarenheter över en och samma kam. Trots allt är det en väldig skillnad om man varit i krig på riktigt som t.ex amerikanska soldater och kommer tillbaka till samhället eller om man är löjtnant Larsson som lär svenska soldater gå i takt på någon kaserngård mellan 8-17.

Du blandar äpplen och päron, därför stämmer inte det du påstår.
Citera
2014-03-12, 10:28
Medlem
Citat:
Men du kan ju för fan inte svepande dra alla militärer oavsett nationalitet och erfarenheter över en och samma kam. Trots allt är det en väldig skillnad om man varit i krig på riktigt som t.ex amerikanska soldater och kommer tillbaka till samhället eller om man är löjtnant Larsson som lär svenska soldater gå i takt på någon kaserngård mellan 8-17.

Du blandar äpplen och päron, därför stämmer inte det du påstår.

I Sverige finns massvis med krigsveteraner. Det är inte ovanligt att "löjtnant Larsson" deltog i trupp utomlands när denne var yngre. Om du plockar ut:
1. 10,000 manliga sjuksköterskor
2. 10,000 manliga militärer

Vem gissar du kommer vara överrepresenterade i våldsbrott? Militärerna eller sjuksköterskorna?

Det är lika enkelt som att konstatera att småföretagare är överrepresenterade när det gäller ekonomiska brott eller lastbilschaufförer för trafikbrott. Eller manliga förskollärare är överrepresenterade i pedofili osv.
Citera
2014-03-12, 11:12
Medlem
Om man kollar Alexander Gustafssons facebook finns det en sida han gillar som heter "Jesus Christ Risen Survivor". Han står även och ser nöjd ut med en präst på en annan bild. Detta kan nog förklara en del om varför han verkar så sympatisk och snäll. Han har nog gjort en helomvändning i livet i och med fängelsedomarna.
Citera
2014-03-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Om man kollar Alexander Gustafssons facebook finns det en sida han gillar som heter "Jesus Christ Risen Survivor". Han står även och ser nöjd ut med en präst på en annan bild. Detta kan nog förklara en del om varför han verkar så sympatisk och snäll. Han har nog gjort en helomvändning i livet i och med fängelsedomarna.
ha ha ha sluta upp och var så jävla naiv. (Låt mig gissa: Du är svensk)
Citera
2014-03-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
ha ha ha sluta upp och var så jävla naiv. (Låt mig gissa: Du är svensk)

Vad är naivt? Vissa som sitter inne får säkert en rejäl tankeställare och extrem motivation till att skaffa ett normalt liv efteråt. Alexander Gustafsson viger nu sitt liv åt MMA där han kan ta ut sina aggressioner istället för gatan. Han söker hjälp hos Jesus för att förlåta hans synder. Jag tycker TheMauler är stencool. Då har jag själv blivit oprovocerat misshandlad och hatar den sortens människor, men AG verkar ha tagit sig i kragen.
Citera
2014-03-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Vad är naivt? Han söker hjälp hos Jesus för att förlåta hans synder.

Bara för att han står, med vad du tror, med en präst på Facebook så är allt gammalt förlåtet? Förlåt, men naiv var ordet. Jag är helt säker på att du är ett fan av Alex och blivit medvetet förblindad över de dåliga nyheterna eftersom det ligger i DITT intresse. Du vill se hans nästa fajt och känna dig stolt som svensk. Det är viktigast för dig.

Tänk om vi hade en inspelning av den där rånmisshandeln på stranden där Alex och hans gäng brutalt överföll ett oskyldigt par och sparkade på deras huvuden när de låg ner på marken. Då tror jag till och med att du skulle börja fundera lite. Men för många av oss andra behövs ingen film för vi kan nämligen leva oss in i hur detta par kände sig när de blev överfallna eftersom vi har EMPATI. Har du hört talas om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in