2014-03-09, 20:33
Medlem
Mikojans avatar
Bra sammanfattat Kaviarkommunist om kvinnomisshandlaren och hjälten som sparkar liggande i huvudet.

Men jag tror inte att ” han kommit ifrån” den typ av gamla vanor som han uppvisat. Våldsmiljön skapar återfallsförbrytare. Det finns anledning hålla ögonen på kvinnomisshandlaren när karriären går i stå. För det kommer den att göra. I våldssporter kan det gå väldigt fort.
Senast redigerad av Mikojan 2014-03-09 kl. 20:57.
Citera
2014-03-09, 20:34
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
Ja, för 8-12 år sedan var han en riktigt dålig typ, pga. överskottenergi kombinerat med att hamna i helt fel kretsar. Det kan gå fel för vem som helst i livet, och då har man två val; antingen fortsätter man på samma väg, eller så ger man allt för att hitta eller skapa en ny väg. Alex är den sistnämnda. Han tog tag i sitt liv, drog sig upp från skiten och utvecklade karaktär.

Varför han ska hyllas? För att han tagit tag i sitt liv och blivit en av de bästa i världen på något. Han är en genuint schyst människa nuförtiden. Människor utvecklas vet du.

Han har uttryckligen sagt att han skäms över det och att han inte kan försvara det på något sätt. Han tog upp det självmant och sa att han ville ha en intervju om det för att sedan fullt ut kunna blicka framåt.

Stör mig något oerhört när folk ska uttala sig om något de inte vet något om. Grabben hamnade på fel bana och drog sig upp ur skiten och blev en genuint god människa. Det var 8-12 år sedan liksom. Nuförtiden är han en god förebild, och det är genuint - ingen fasad som han sätter på. Ni vet verkligen ingenting om Alex som person idag, och ändå sitter ni och kastar skit som några jävla idioter. Så jävla trist att se.
Ok, fram med det då! Visa att han lagt korten på bordet, det faktum att han utan egentlig anledning misshandlat människor.
Senast redigerad av bernter 2014-03-09 kl. 20:36.
Citera
2014-03-09, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Ok, fram med det då! Visa att han lagt korten på bordet, det faktum att han utan egentlig anledning misshandlat människor.

Går att läsa här:
http://www.expressen.se/sport/mma/fangelset-det-var-hart-jag-var-ung-da/

Det är väl självklart han ångrar det. Jag har gång på gång sagt att det är långt ifrån samma människa idag. Han är genuint en trevlig person nu, han har den mentala biten helt på plats, hans attityd är felfri. Det är därför han är en av de bästa i världen nu, det är förjävligt svårt att bli om man inte har allt på plats. Det är solklart att det inte är samma person för 10 år sedan som idag.

För all del - kasta skit ni medan jag njuter av att se en person som utvecklats från att vara en omogen och ond människa till att bli en genuint skön människa som lyckas på toppen av en oerhört påfrestande sport. Eller så kan ni fokusera den energin på något som får er att må bra istället. Ni verkar dock vara människor som njuter av att hata på andra, så om det nu får er att må bra - fortsätt. Kan ju dock inte vara ett särskilt uppfyllande liv.
Senast redigerad av HeexX 2014-03-09 kl. 20:46.
Citera
2014-03-09, 20:50
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
Går att läsa här:
http://www.expressen.se/sport/mma/fangelset-det-var-hart-jag-var-ung-da/
Den har jag sett tidigare och där kommer han dragandes att domarna gäller slagsmål på stan, men han mörkar det faktum att det rör sig om något helt annat. Har du inte läst domarna? Gör det så kanske du får en mer nyanserad bild av hur han försöker framställa sitt brottsliga förflutna.
Citera
2014-03-09, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Den har jag sett tidigare och där kommer han dragandes att domarna gäller slagsmål på stan, men han mörkar det faktum att det rör sig om något helt annat. Har du inte läst domarna? Gör det så kanske du får en mer nyanserad bild av hur han försöker framställa sitt brottsliga förflutna.

Ja, jag har läst domarna. Det är hemska saker han gjort, men som sagt:
Jag har gång på gång sagt att det är långt ifrån samma människa idag. Han är genuint en trevlig person nu, han har den mentala biten helt på plats, hans attityd är felfri. Det är därför han är en av de bästa i världen nu, det är helt omöjligt att bli om man inte har allt på plats. Det är solklart att det inte är samma person för 10 år sedan som idag.

För all del - kasta skit ni medan jag njuter av att se en person som utvecklats från att vara en omogen och ond människa till att bli en genuint skön människa som lyckas på toppen av en oerhört påfrestande sport. Eller så kan ni fokusera den energin på något som får er att må bra istället. Ni verkar dock vara människor som njuter av att hata på andra, så om det nu får er att må bra - fortsätt. Kan ju dock inte vara ett särskilt uppfyllande liv.

Människor förändras. Vad är så svårt att förstå? Varför vill du hänga kvar vid gamla saker till varje pris?
Citera
2014-03-09, 20:59
Medlem
AportMedEnAborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fek-ALi
Nej man kan sona sin skulder och komma tillbaka. Men ger man sig på och slår kvinnor har man förlorat all respekt i mina ögon. Alexander var en stor idol för mig tills jag läste alla skit om honom i domstolsprotokollen och tyvärr han är ingen hjälte. Bara ytterligare en misslyckad wannabe förorts-blatte.

En förebild för sporten är GSP och där tror jag inte man hittar den skiten som man gör hos Alexander.
Tyvärr Alex jag har nu sett din sista match i alla fall.

Har själv gjort skit i min ungdom men aldrig någonsin slagit en kvinna. Sugen har jag varit men haft så mycket självrespekt att jag vänt mig om och gått.

"Näthatare" vad är det? är det när någon tycker någon som är annorlunda från det du själv tycker. Jag tycker Alex är en fegis och blir jag med det en näthatare så må det vara hänt.
Slå kvinnor och droga med blattar är inget plus i någons CV.

Nu har jag inte läst domarna men kan det vara så att kvinnan faktiskt förtjänade att bli pryglad? Eller var det fullständigt oprovocerat? Helt enkelt nyfiken.
Senast redigerad av AportMedEnAbort 2014-03-09 kl. 21:02.
Citera
2014-03-09, 21:49
Medlem
NeutronStars avatar
The Mauler har en andedräkt som skulle kunna ge honom jobb som kackerlackssanerare på Anticimex.
Citera
2014-03-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
The Mauler har en andedräkt som skulle kunna ge honom jobb som kackerlackssanerare på Anticimex.
Egen erfarenhet?
Citera
2014-03-09, 21:58
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AportMedEnAbort
Nu har jag inte läst domarna men kan det vara så att kvinnan faktiskt förtjänade att bli pryglad? Eller var det fullständigt oprovocerat? Helt enkelt nyfiken.

Helt oprovocerat. Läs inte domarna om du vill kunna fortsätta titta på hans fajter utan att känna obehaglig känsla.
Citera
2014-03-09, 22:07
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Egen erfarenhet?

Ja. Kolla när han blir intervjuad, journalisten vänder oftast ansiktet lite åt sidan. Nuf said!
Citera
2014-03-09, 22:13
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Helt oprovocerat. Läs inte domarna om du vill kunna fortsätta titta på hans fajter utan att känna obehaglig känsla.

Inte helt oprovoverat, hon talade faktiskt om för dom att det var dålig stil att råna folk.
Citera
2014-03-09, 22:17
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200lbs
Hm, finns väl mycket att säga om Alex men men..

Killarna som han bråkade med håller fortfarande på i samma stil, de har fastnat i den livsstilen och är allmänt ute och cyklar när de gäller diverse ting.

Att Alex har ett par stycken mindre begåvade snubbar runt sig är väl inte helt okänt för MMA-älskaren, dock så är hans brud en av de mest märkliga tjejer jag stött på. Hon jobbade i Örebro som "sällskapsdam" åt en äldre kille (alla Örebroare vet vem han är, limos...). Hon drar sig tydligen för lite udda typer, då hennes ex sitter/satt inne och är medlem i bandidos.

Vem är tjejen? Bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in