Citat:
Ursprungligen postat av
sven33
?
Eller så är man bara objektiv. Jag ser båda scenariorna som fullt möjliga i dagsläget. Jag kritiserade dig för att du uteslöt det ena på felaktiga grunder så jo, man kan nog säga att jag har har rätt om det nu ska fastslås.
Och dem felaktiga grunderna var alltså att man hittat en hel dörr?
- Låter rimligt. (Säger fan ingenting - absolut ingenting om att jag har fel).
Om du tar AF447. Planet gick ned i vattnet helt. Enligt dig skulle det innebära vrakdelar nära varandra.
Faktum är att få vrakdelar hittades tillsammans under sökningsarbetet och ibland tog det dagar mellan nästa fynd. Det hade drivit långt ifrån varandra. Vilket dödar din ena teori.
För att döda din andra, antalet vrakdelar ökar väsentligt om planet delas upp på 10.000 meters höjd och fler flytande material skapas. Det skulle innebära att man hittar fler vrakdelar snabbt över större område - vilket man borde hittat vid det här laget - mer än 1 dörr (självklart min uppskattning men ändå).
Det tycker jag talar för att planet med större sannolikhet var helt och kraschade ned i havet. Än att det delades på 10.000 meters höjd.
Skriv inte mer till mig är du snäll - citera inte mina inlägg, du vet varken mer än mig gällande kraschen och behöver inte kritisera mina tankar bara för du tycker annorlunda. Tack!