2014-03-09, 13:39
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickeloovesbeef
Strukturell skada på planet: Mycket osannolikt. Ett av världens modernaste plan och nej, detta är inte en rimlig förklarnin.

Pilotsjälvmord: Möjligt, men varför skulle han efter flera år som pilot bara få en idé att ta med sig + en rad andra människor in i döden. Plus att andrepiloten hade hunnit larma då piloten spårar ur och försöker störta planet.

Kapning: Ja visst, men hur har de fått ombord knivar eller annat vapen? I dagens säkerhetskontroll ska det inte gå.

Bomb: Också osannolikt, hur fasen får man med sig en bomb på ett flygplan? Även om säkerhetskontrollen var mycket slarvig så tror inte jag att eventuella bombare hade vågat ta den chansen att ta med sig sprängmedel ifall de skulle åka fast i kontrollen.

Instrumentfel kombinerat med pilotmisstag: Mycket möjligt, men har svårt att tro att en person med så lång erfarenhet i branschen gör fel.
Vilket är det då? Om alla är så osannolika så kan det inte hända
Citera
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjuture
Låser ute andrepiloten medans han är och pudrar näsan, kopplar ur transpondern och ljudet till ljudinspelaren och påbörjar en störtdykning i hopp om att hela planet smulas sönder ...
Varför skulle han koppla ur transpondern och ljudinspelaren?
Citera
Medlem
Baaajens avatar
Tänkte på det där med att piloterna aldrig slängde ur sig ens ett "mayday" innan planet försvann.
Tyder ju på att vad som än hänt med planet så måste det ha gått extremt fort..(om inte nu radion skulle ha gått sönder eller ngt sånt) Skulle det inte kunna vara så att ena piloten oskadliggjort den andre och helt enkelt styrt planet rakt ner i vattnet?

Kanske har en terrororganisation hotat med att döda dennes familj/barn/vänner (eller ngt liknande)?

Har försökt hitta info om piloterna, vad gäller kaptenen så verkar han vara en riktigt bra snubbe med genuint flygintresse; länk till ngn minnessida med bilder: http://bit.ly/NJdPkL

Andre piloten hittar jag inte så mycket om, förutom en artikel: http://bit.ly/1oCq2mq
Tycker det är lite konstigt att familjen väljer att vänta på info hemma när de blivit rekommenderade att åka till flygplatsen.

Skulle också kunna vara någon annan ur personalen som övermannat piloterna och sedan kört planet i vattnet. Okunskap skulle ju kunna vara en förklaring till att de tror att planet försökt vända..kan ju lika gärna vara flygvärdinnan som rattat det menar jag.

Nåväl, ska bli intressant att följa fortsättningen. Sorry för långt inlägg!
Citera
2014-03-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Vilket är det då? Om alla är så osannolika så kan det inte hända

Övernaturligt fenomen. Sjukt? Ja visst. Men även sjuka saker kan hända.
Citera
2014-03-09, 13:41
Medlem
Dom vet säkert en hel del nu men vi får snällt vänta
Citera
2014-03-09, 13:43
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Strukturell skada på planet: Mycket osannolikt. Ett av världens modernaste plan och nej, detta är inte en rimlig förklarnin.

Finns väl bra många modernare plan än 777an som haft strukturella skador? Och anledningen till att BAs 777 kraschade var väl tekniskt?

Citat:
Pilotsjälvmord: Möjligt, men varför skulle han efter flera år som pilot bara få en idé att ta med sig + en rad andra människor in i döden. Plus att andrepiloten hade hunnit larma då piloten spårar ur och försöker störta planet.

Man tror att anledningen till att kaptenen störtade ett LAM Mozambique-plan för några månader sedan var att frugan lämnat honom och ett av hans barn dött. Kan väl finnas många anledningar?

Citat:
Kapning: Ja visst, men hur har de fått ombord knivar eller annat vapen? I dagens säkerhetskontroll ska det inte gå.
Det ska inte gå, men folk bevisar gång efter gång att det går.

Citat:
Bomb: Också osannolikt, hur fasen får man med sig en bomb på ett flygplan? Även om säkerhetskontrollen var mycket slarvig så tror inte jag att eventuella bombare hade vågat ta den chansen att ta med sig sprängmedel ifall de skulle åka fast i kontrollen.
Är de beredda att spränga sig själva i luften är de sannolikt också beredda att utmana kontrollerna.

Citat:
Instrumentfel kombinerat med pilotmisstag: Mycket möjligt, men har svårt att tro att en person med så lång erfarenhet i branschen gör fel.
Nej det har ju aldrig hänt tidigare.
Citera
2014-03-09, 13:44
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Säkerheten höjdes efter 9/11, året är nu 2014 och inte något år innan 911-attackerna begicks.
Såklart kan misstag ske i säkerhetskontrollen, men jag säger att chansen är mycket liten. Jag som ser helt ofarlig ut togs in i ett rum och blev utfrågad om det spetsiga föremålet jag hade med mig. Jag är endå en rätt go kille som ser snäll ut, men inte blev det något daltande med mig för det. ALLA måste kontrolleras, det är en säkerhetsåtgärd.

Det hela är ett mysterium och jag hoppas verkligen detta löser sig och att alla är oskadda. Man får aldrig sluta hoppas.
Konstigt då jag fick gå igenom helt utan problem fast jag hade en lång tråd av metall i skona istället för snöre, som kan utan problem användas för att slita halsen av någon
Citera
2014-03-09, 13:44
Medlem
Kan det va så att det spridits någon gas av nått slag i planet så att folk svimmat? alltså det behöver nödvändigtvis inte va något sabotage men kanske nån läcka av nått slag.
Citera
2014-03-09, 13:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kan det va så att det spridits någon gas av nått slag i planet så att folk svimmat? alltså det behöver nödvändigtvis inte va något sabotage men kanske nån läcka av nått slag.

Skaplig gas som knockar transpondern och får hela flygplanet att försvinna
Citera
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Har funderat på om någon av personalen på flygplatsen kan vara inblandad och på så sätt låtit de passera med falskpass eller med något av dessa möjliga föremål (kniv, bomb, butterflykniv, handgranat, brännbollsträ, sax, yxa, skjutvapen, slägga, batong, bazooka eller ett rep). Det känns som att något måste hjälpt till för att detta ska funka

Lär vara lurigt att knalla ombord med en bazooka hävdandes att det bara är en kraftigt tilltagen tvärflöjt oavsett hur många medhjälpare man har på flygplatsen.

Klart att det går att få med sig sprängämnen ombord på ett plan om man ger sig fan på det och får (mycket) hjälp, dock så räcker det inte med en kinapuff i brallan för att sänka en boeing.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mounz
Finns väl bra många modernare plan än 777an som haft strukturella skador? Och anledningen till att BAs 777 kraschade var väl tekniskt?

Man tror att anledningen till att kaptenen störtade ett LAM Mozambique-plan för några månader sedan var att frugan lämnat honom och ett av hans barn dött. Kan väl finnas många anledningar?

Det ska inte gå, men folk bevisar gång efter gång att det går.

Är de beredda att spränga sig själva i luften är de sannolikt också beredda att utmana kontrollerna.

Nej det har ju aldrig hänt tidigare.

Jo, men jag tror endå inte det varit något fel på planet. Min magkänsla säger att det inte var så.
Jag har läst ett inlägg om piloten och denna man tror jag inte skulle göra något så fruktansvärt som pilotsjälvmord. Jag tror starkt på teorin om att någon på flygplatsen hjälpt till med detta, annars hade det inte varit möjligt.
Citera
Medlem
LMLhahas avatar
En film på http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-flight-live-3219331#ixzz2vSXJNXDY visar hur en familj ringer till en anhörig som var ombord på planet. Samtalet går fram som vanligt men ingen svarar. Någon med kunskaper inom området kanske kan ge en naturlig förklaring då detta verkar konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in