2014-03-09, 13:16
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickeloovesbeef
Nej, det bygger på fakta. Jag har själv försökt ta med mig föremål av spetsig, vass karaktär på ett plan och det sket sig sig rejält kan jag säga. Det går inte.

Ok, så ditt lilla test är alltså bevis för 100% säkerhet över allt i alla länder?

USA ansåg sig ha bra säkerhet innan 9/11.
Citera
2014-03-09, 13:20
Medlem
Skulle man se eller höra en explosion om man satt i en båt och planet var på ca 10 000 m höjd ?
Citera
Medlem
Stickan90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Ok, så ditt lilla test är alltså bevis för 100% säkerhet över allt i alla länder?

Säkerheten är inte ens i närheten så bra som alla tror
Citera
Medlem
Wittgensteins avatar
Angående strukturell skada så hade ju det aktuella flygplanet lagats efter en olycka med ena vingspetsen 2012. Ludermässigt utförda reparationer har legat bakom flygplanshaverier mer än en gång. Tror mer på något åt det hållet än flygplanskapare eller bomber.
Citera
2014-03-09, 13:21
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
Citat:
Nej, det bygger på fakta. Jag har själv försökt ta med mig föremål av spetsig, vass karaktär på ett plan och det sket sig rejält kan jag säga. Det går inte.
Du gjorde det på samma flygplats med samma vakter och kontroll som planet vi talar om förmodar jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Säkerheten höjdes efter 9/11, året är nu 2014 och inte något år innan 911-attackerna begicks.
Såklart kan misstag ske i säkerhetskontrollen, men jag säger att chansen är mycket liten. Jag som ser helt ofarlig ut togs in i ett rum och blev utfrågad om det spetsiga föremålet jag hade med mig. Jag är endå en rätt go kille som ser snäll ut, men inte blev det något daltande med mig för det. ALLA måste kontrolleras, det är en säkerhetsåtgärd.

Det hela är ett mysterium och jag hoppas verkligen detta löser sig och att alla är oskadda. Man får aldrig sluta hoppas.
Citera
Medlem
Serenitatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy-Nilsson
Här har du ett exempel på när flygplansbränslet exploderar, mycket bränsle!

http://en.wikipedia.org/wiki/TWA_Flight_800

Till synes så försvinner inte planet i tomma intet...

Ju fortare vi får bort talet om bränsleexplosion i denna tråd desto bättre. TWA 800 sköts ner av en missil och inte pga någon hypotetisk gnista från ledningar som inte finns i tanken. Det fanns en massa ögonvittnen och inspelade radardata. Ren mörkläggning med andra ord.

Det finns inga exempel på flygplan som kraschat pga explosion i tankar.
Citera
2014-03-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Strukturell skada på planet: Är inte alls omöjligt. Om det t.ex. blivit nåt fel med en reparation av en tidigare skada. Dessutom är flygplanstypen rätt ny och kan ha svagheter/designfel/barnsjukdomar som inte visar sig förrän nu.

Pilotsjälvmord: Mycket osannolikt. Men det sista du sa.. piloten/andrepiloten hade isåfall förstås oskadliggjort den andre, alltså hade den andre inte kunnat larma.

Bomb: Det sista som du sa igen.. (Risken, inte chansen.) Det är inte mycket som terrorister är rädda för. Fast ja.. de skulle inte vilja bli tillfångatagna, men en cyanidkapsel i fickan eller liknande skulle lösa det problemet.

Instrumentfel kombinerat med pilotmisstag: Den mänskliga faktorn finns alltid där.

Barnsjukdomar kan du glömma, flygplantypen B777 har varit i luften i 20 år.
Citera
2014-03-09, 13:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froddler
Vart i den här tråden står det?

Känner du dig träffad för att jag gav en pik åt ekonomiskt motiverade flygbolag?

Ta och lugna ner dig för fan din lilla ADHD-snörvel
Vilken djävla idiot du är. Som flera personer redan påpekat för dig så framgick det i de båda länkar som fanns i inlägget som du svarade på. Skyll inte på mig när du är dum i huvudet.
Citera
2014-03-09, 13:24
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Nej, det bygger på fakta. Jag har själv försökt ta med mig föremål av spetsig, vass karaktär på ett plan och det sket sig rejält kan jag säga. Det går inte.

Jasså? Har andra erfarenheter. En vän till mig glömde att packa ner en present i bagaget och tog av MISSTAG med sej en lång vass sushi-kniv i handbagaget och gick igenom säkerhetskontrollen på Arlanda. Först vid transfer kontroll i Bangkok upptäcktes kniven vid x-ray.
Citera
2014-03-09, 13:24
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Säkerheten höjdes efter 9/11, året är nu 2014 och inte något år innan 911-attackerna begicks.
Såklart kan misstag ske i säkerhetskontrollen, men jag säger att chansen är mycket liten. Jag som ser helt ofarlig ut togs in i ett rum och blev utfrågad om det spetsiga föremålet jag hade med mig. Jag är endå en rätt go kille som ser snäll ut, men inte blev det något daltande med mig för det. ALLA måste kontrolleras, det är en säkerhetsåtgärd.

Det hela är ett mysterium och jag hoppas verkligen detta löser sig och att alla är oskadda. Man får aldrig sluta hoppas.

Fast de har ju lyckats smuggla ombord bomber flera gånger sedan 9/11, bara det att de ändå har misslyckats. Skobomber och kalsongbomber.

En sak är 100% säker och det är att säkerheten ALDRIG kommer vara 100% säker.
Citera
2014-03-09, 13:25
Medlem
Snitz3ns avatar
Att motorerna eller någon annan del har gått sönder kan vi väl utesluta i och med att inget nödutrop gjordes?

Jag tycker det är väldigt märkligt att planet försvinner inom 1 minut på över 10 000 meter eftersom det inte verkar finnas några vrakdelar.

Ja menar, två scenario för att försvinna så fort på den höjden, nummer ett: planet har exploderat kraftigt, då borde det finnas en mängd flytande vrakdelar.

Nummer två, planet av någon anledning störtdyker från sin höjd rakt ner i havet på under 1min, då borde det blivigt en jävla smäll och vara fullt med flytande vrakdelar som vid andra crasher i vatten.

Allting tyder ju på en lugn landning på vattnet om det nu ligger på botten.

Så länge det inte går att stänga av transponder? Men det tvivlar jag på, hade väl varit riktigt korkat om det gick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in