2014-03-09, 12:15
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det beror ju om det utsatts för ett attentat och exploderat , då lär det väl bara va flisor kvar, beroende hur många bomber som användes och så vidare.
Flisor blir det knappast bara kvar efter en bomb på ett stort flygplan. Det ska till en stor jäkla bomb om det bara ska bli flisor kvar vilket är totalt osannolikt!

Se t ex Lockerbie-bomben...

http://www.cumbriacrack.com/wp-content/uploads/2013/12/panam_103.jpg

Ett plan går inte upp i rök av en bomb, såvida det inte är kärnvapen som detoneras på planet då
Citera
2014-03-09, 12:15
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Nej ,det var ju för att det var ingen organisation :P det var ju muslimer som bodde i kina ,bodde ju dock i nån provins men var väl inga terrorister på så sätt att dom var med i nån organisation likt Al queda tex.
Hur vet du att de inte tillhörde en organisation? Bara för att de var muslimska kineser betyder det ju inte att de inte tillhörde en terrorgrupp... Det finns såna i Kina också.
http://en.wikipedia.org/wiki/East_Turkestan_Islamic_Movement
Citera
2014-03-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det är ju inte så att allt förångas vid en explosition. Med den mängd sprängämne som obemärkt kan smugglas ombord på ett flygplan, eller för den delen som återfinns i en missil, så kommer det fortfarande att finnas kroppsdelar och bagage som kan flyta omkring på vattnet.

Fast om en explosion hade antänt jetbränslet?

Ni kan ju tänka er ett par tiotal ton jetbränsle som tar fyr, ingen tam smäll direkt kan man ju anta

Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Även om allt bara är smulor lär den svarta lådan ändå vara intakt och sända sin "ping" för att kunna hittas.

Tveksamt, jag referar till min text ovan

Även om den hade överlevt så ska radiosignaler tydligen inte propagera sig så bra under vatten

Nån jävel var irriterad över att svarta lådorna på plan inte är försedda med ekolod och radio utsändare, man kan ju faktiskt undra varför det inte är så
Senast redigerad av Froddler 2014-03-09 kl. 12:22.
Citera
2014-03-09, 12:21
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logKext
This. Givetvis är planet bortsprängt åt av bara helvete! Kroppar samt planet kommer aldrig återfinnas, det är finito. Varför de fortfarande envisas med att leta efter "planet" som egentligen är bortsprängt, förstår jag inte. Är de verkligen så jävla lättlurade/tröga?!

Det är min teori iaf
Bortsprängt?
För att ett flygplan ska sprängas åt helvete så krävs det en enorm bomb.
Tror du på fullaste allvar att terrorister skulle få ombord en enorm bomb med dagens flygsäkerhet?
Roligt att du anklagar andra för att vara tröga..
Citat:
Skojar du med maj nu eller?! (zlatan dialekt)

De hade med 100% sannolikhet ropat ut MAY DAAAAAYYYY!!!!!!!!!!!!!! Hundra femtio elva gånger i radion om detta skulle skett..
Och varför exakt skulle de ha ropat ut mayday (inte may day) vid en kollision men inte vid en bombexplosion?
Det är mer troligt att ropa mayday vid en bombexplosion än vid en kollision eftersom en kollision orsakar troligtvis mycket mer skada än en bomb. Och händelseförloppet vore mycket snabbare.
Citera
2014-03-09, 12:24
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Källa `Svenska Dagbladet
Ok, hittade den.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/mojlig-terrorkoppling-utreds_3343206.svd
Citera
2014-03-09, 12:26
Medlem
SkogsEinars avatar
Citat:
Hur ser flygrutten ut när planet försvinner? försökt kika på flightradar.com men är så svårt hitta just det planet ju .Flightradar sa att det hade försvunnit från radarn ca 40 min efter start.

Dom döljer nånting, först var det 1 timme och 40 minuter efter start

Varför i helvete skulle man ljuga om nått sånt är ju trots allt frågan
Citera
2014-03-09, 12:28
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dskrivaren
Verkligen omöjligt att detta var terrordåd med alla säkerhet som görs nuförtiden så det kan bara gått till på ett sätt. En person måste ha haft sin mobil på som störst planets utrustning. De säger ju alltid att man ska ha sin mobil på flight mode och ej få ha den på¨för den kan slå ut planet., antagligen hade alla dessa sina mobiler på som slagit ut planet så mobil borde förbjudas på plan eller åtminstonde borde de gå och kolla att alla har dem avstängda!

Citat:
Ursprungligen postat av 3dskrivaren
Om den ligger i vattnet borde mobilen ej funka tycker man. Det var nog de med falska pass mobiler som gjorde att planewt störta.... De slog nog ut planets utrusning!
Detta är charmen med Flashback.
Ibland får man sig ett gott skratt här.
Citera
2014-03-09, 12:29
Medlem
logKexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det är ju inte så att allt förångas vid en explosition. Med den mängd sprängämne som obemärkt kan smugglas ombord på ett flygplan, eller för den delen som återfinns i en missil, så kommer det fortfarande att finnas kroppsdelar och bagage som kan flyta omkring på vattnet.
Tvivlar starkt på att det finns något kvar efter en terrorattack i form av explosionsartat ämne på 35000 feet, tyvärr. Men givetvis finns det fortfarande en möjlighet att kroppsdelar alt. bagage kan flyta omkring! Men gör det de? Nix pix päron splitt. Alltså stämmer min teori allt mer
Citera
2014-03-09, 12:31
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
This. Givetvis är planet bortsprängt åt av bara helvete! Kroppar samt planet kommer aldrig återfinnas, det är finito. Varför de fortfarande envisas med att leta efter "planet" som egentligen är bortsprängt, förstår jag inte. Är de verkligen så jävla lättlurade/tröga?!

Det är min teori iaf

Så man ska alltså lägga ner alla försök att hitta orsaker till kraschen. Och bara gå ut med "Vi tror att planet tyvärr blivit bortsprängt". Det om något hade varit sjukt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsEinar
Dom döljer nånting, först var det 1 timme och 40 minuter efter start

Varför i helvete skulle man ljuga om nått sånt är ju trots allt frågan

Jo , flightradar ifrågasatte ju tidsspannet , dom såg att den försvann från radarn 40 minuter efter start samtidigt som Malaysias myndigheter sa 2 timmar efter start ca.
Citera
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froddler
Fast om en explosion hade antänt jetbränslet?

Ni kan ju tänka er ett par tiotal ton jetbränsle som tar fyr, ingen tam smäll direkt kan man ju anta

Tveksamt, jag referar till min text ovan

Även om den hade överlevt så ska radiosignaler tydligen inte propagera sig så bra under vatten

Nån jävel var irriterad över att svarta lådorna på plan inte är försedda med ekolod och radio utsändare, man kan ju faktiskt undra varför det inte är så

De svarta lådorna skickar dock ut lokaliseringssignaler oavsett om de ligger på
land eller på havsbotten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Underwater_locator_beacon
http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_Data_Recorder
Citera
2014-03-09, 12:33
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axiom !!!
Det går ju heller inte att utesluta en "mid air collision" med katastrofal utgång. Har någon koll på ev. militär aktivitet i området.

Det skulle vara den lilla detaljen att det troligen hade saknats 2 farkoster om det handlat om en mid air collision.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in