2013-12-07, 11:16
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Om informationen stämmer från tidningen - kan man iofs inte vara säker på eftersom tidningar ofta har vissa amatörer anställda - så kan man säga så här: hans familj blev inte tillräckligt roade av en likskändare och kvinnomördare som du blev.

Den fega råttan lär ju släppas ut någon gång också från livstids-belöningen, då gäller det att skjutvapen hålls borta från honom, så borde ingen komma till mer skada.

Jag lär vara den första på plats att välkomna honom kan jag lova.
Citera
2013-12-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Inte om man kan sätta dit en annan för det sedan är du helt uppe i det blå med Sveriges mesiga fängelsestraff så skulle jag snarare säga runt 2020. Men jag hoppas att han får upprättelse innan dess!
Varför vill du fria 1 mördare som bevisligen=skyldig ?
helt omöjl att ngn annan kan ha gjort det
Citera
2013-12-20, 14:01
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Varför vill du fria 1 mördare som bevisligen=skyldig ?
helt omöjl att ngn annan kan ha gjort det

Jag har förklarat varför han är oskyldig med rent logiska resonemang. Orkar ej ta det en 1001 gång...
Citera
2014-02-21, 00:42
Medlem
Jag har läst Fup:en många gånger och för varje gång så blir jag alltmer säker på att det inte var Toni som gjorde detta, han kan ju inte svara på frågorna alls, tror att det beror på att han inte vet vad han ska svara eftersom det inte gick till så som han säger och att han inte är den egentliga mördaren. Berätta sanningen vad som egentligen hände!
Citera
2014-02-21, 10:38
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Jag har läst Fup:en många gånger och för varje gång så blir jag alltmer säker på att det inte var Toni som gjorde detta, han kan ju inte svara på frågorna alls, tror att det beror på att han inte vet vad han ska svara eftersom det inte gick till så som han säger och att han inte är den egentliga mördaren. Berätta sanningen vad som egentligen hände!

Du skriver att T inte kan svara på frågor. Jag använder orden vill inte svara på frågor. Den troliga orsaken är att han helt enkelt skäms så otroligt mycket för sitt handlande. Jag tror dessutom att mänskliga förträngningsmekanismer är inblandade. T förstår helt enkelt inte hur han kunde agera som han gjorde.

Läs inläggen 16925-16931 på sid 1411 i tråden. Där kan du själv konstatera hur T svamlar och inte minns var han har gjort av C:s kropp till en början. När så polisen börjar pressa honom kring sonens förehavanden under tiden för C:s försvinnande, blir han plötsligt klar och talför. Han pekar då ut den exakta platsen för C:s kvarlevor. Om polisen haft möjlighet att pressa T på samma sätt kring annat i fallet är jag säker på att mer av sanningen kommit fram.
Citera
2014-03-08, 13:20
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic

Kul att det finns fler som har kommit fram till samma slutsats. Jag ursäktar för mitt sena svar men såhär tror jag det har gått till: Toni Alldéns son hade en romans med Caroline och de mötte varandra antagligen för att Caroline och hans son hade haft en dispyt i sin affär. Caroline hade som sagt en pojkvän vid tillfället eller fästman, vad man föredrar att kalla det. De mötte varandra och av nån anledning blev han väldigt arg kanske för att Caroline ville avsluta kärleksaffären men det ville verkligen inte Tonis son. Han knuffade till henne hårt och hon ramlade olyckligtvis på kroken och blev allvarligt skadad. Sonen blev skräckslagen och ringde till Toni som satt på ett jaktpass. Sonen hade också tillgång till jaktvapen och valde att avsluta Carolins liv och sköt henne i ryggen. Den officiella versionen till att Toni helt plötsligt lämnade jaktpasset var att han hade halkat i en lerpöl och behövde åka nästan en mil för att hitta ombyteskläder. Kom igen! Vi alla som har jagat vet att man 1 ej bara lämnar ett jaktpass. 2. det finns alltid ombyteskläder i närområdet för man blir ofta smutsig om man är länge i skog och mark inte särskilt ologiskt... Vad som jag tror hände var att Tonis son ringde och var skräckslagen, sa till Toni att komma snabbt som fan till rastplatsen och där hjälpte Toni forsla Carolines lik. Där han hjälpte till att försöka bränna liket rätt nära vägkanten och bära henne rätt långt. Toni hade ej fysik att vid tidpunkten att bära en så tung kvinna som Caroline. Han släpade henne aldrig en enda gång för det fanns inga tygfibrer alls på marken. Toni tog skulden för sin son detta är inget ovanligt. Inte det minsta går ihop I FUP och hans bekännelse saknar logik och en röd tråd. Som tex motiv! Detta är i alla fall min förklaring efter att ha studerat fallet i 4,5 år.
Citera
2014-03-08, 14:08
Medlem
Nåja- ifall du hade studerat detta mer ingående under denna långa tid, så hade du uppenbarat, att CS ö.h.t. inte haft några ärenden upp till "Lapphelvete" , dvs till Dundret, Gällivare eller Koskullskulle.
Skulle alltså Tonys lille son ha varit iväg på galej, ända ner till Pite??? Är det så otroligt troligt, detta?

Citat:
Kul att det finns fler som har kommit fram till samma slutsats. Jag ursäktar för mitt sena svar men såhär tror jag det har gått till: Toni Alldéns son hade en romans med Caroline och de mötte varandra antagligen för att Caroline och hans son hade haft en dispyt i sin affär. Caroline hade som sagt en pojkvän vid tillfället eller fästman, vad man föredrar att kalla det. De mötte varandra och av nån anledning blev han väldigt arg kanske för att Caroline ville avsluta kärleksaffären men det ville verkligen inte Tonis son. Han knuffade till henne hårt och hon ramlade olyckligtvis på kroken och blev allvarligt skadad. Sonen blev skräckslagen och ringde till Toni som satt på ett jaktpass. Sonen hade också tillgång till jaktvapen och valde att avsluta Carolins liv och sköt henne i ryggen. Den officiella versionen till att Toni helt plötsligt lämnade jaktpasset var att han hade halkat i en lerpöl och behövde åka nästan en mil för att hitta ombyteskläder. Kom igen! Vi alla som har jagat vet att man 1 ej bara lämnar ett jaktpass. 2. det finns alltid ombyteskläder i närområdet för man blir ofta smutsig om man är länge i skog och mark inte särskilt ologiskt... Vad som jag tror hände var att Tonis son ringde och var skräckslagen, sa till Toni att komma snabbt som fan till rastplatsen och där hjälpte Toni forsla Carolines lik. Där han hjälpte till att försöka bränna liket rätt nära vägkanten och bära henne rätt långt. Toni hade ej fysik att vid tidpunkten att bära en så tung kvinna som Caroline. Han släpade henne aldrig en enda gång för det fanns inga tygfibrer alls på marken. Toni tog skulden för sin son detta är inget ovanligt. Inte det minsta går ihop I FUP och hans bekännelse saknar logik och en röd tråd. Som tex motiv! Detta är i alla fall min förklaring efter att ha studerat fallet i 4,5 år.
Citera
2014-03-08, 18:28
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nåja- ifall du hade studerat detta mer ingående under denna långa tid, så hade du uppenbarat, att CS ö.h.t. inte haft några ärenden upp till "Lapphelvete" , dvs till Dundret, Gällivare eller Koskullskulle.
Skulle alltså Tonys lille son ha varit iväg på galej, ända ner till Pite??? Är det så otroligt troligt, detta?

Varför var hon där då du motsäger ju dig själv. Jag hoppas verkligen att sanningen kommer fram nån dag för Toni hade ingen anledning eller motivbild överhuvudtaget till att mörda Caroline.
Citera
2014-03-08, 22:01
Medlem
Citat:
Varför var hon där då du motsäger ju dig själv. Jag hoppas verkligen att sanningen kommer fram nån dag för Toni hade ingen anledning eller motivbild överhuvudtaget till att mörda Caroline.

Har du någon info som tyder på att Caroline och Tonis son någonsin kände till varandras existens?
Citera
2014-03-09, 10:29
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har du någon info som tyder på att Caroline och Tonis son någonsin kände till varandras existens?

Tyvärr inte mer än det faktum att utredarna i början misstänkte Tonis fru vilket tyder på att i alla fall hon kände till hennes existens och då i slutändan även att sonen gjorde det.
Citera
2014-03-09, 11:19
Medlem
Citat:
Tyvärr inte mer än det faktum att utredarna i början misstänkte Tonis fru vilket tyder på att i alla fall hon kände till hennes existens och då i slutändan även att sonen gjorde det.

Misstänkte utredarna Tonis fru? Något jag helt missat i så fall, kan du visa källa på det?
Citera
2014-03-09, 12:39
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:

Jag känner en person som vet att Olof Palme existerade. Så det är 100% säkert att min vän (eller min väns son/dotter/fru/man/arbetskamrat/whatever sköt Palme? Lägg ner nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in