Nåja- ifall du hade studerat detta mer ingående under denna långa tid, så hade du uppenbarat, att CS ö.h.t. inte haft några ärenden upp till "Lapphelvete" , dvs till Dundret, Gällivare eller Koskullskulle.
Skulle alltså Tonys lille son ha varit iväg på galej, ända ner till Pite??? Är det så otroligt troligt, detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sverigegrabben
Kul att det finns fler som har kommit fram till samma slutsats. Jag ursäktar för mitt sena svar men såhär tror jag det har gått till: Toni Alldéns son hade en romans med Caroline och de mötte varandra antagligen för att Caroline och hans son hade haft en dispyt i sin affär. Caroline hade som sagt en pojkvän vid tillfället eller fästman, vad man föredrar att kalla det. De mötte varandra och av nån anledning blev han väldigt arg kanske för att Caroline ville avsluta kärleksaffären men det ville verkligen inte Tonis son. Han knuffade till henne hårt och hon ramlade olyckligtvis på kroken och blev allvarligt skadad. Sonen blev skräckslagen och ringde till Toni som satt på ett jaktpass. Sonen hade också tillgång till jaktvapen och valde att avsluta Carolins liv och sköt henne i ryggen. Den officiella versionen till att Toni helt plötsligt lämnade jaktpasset var att han hade halkat i en lerpöl och behövde åka nästan en mil för att hitta ombyteskläder. Kom igen! Vi alla som har jagat vet att man 1 ej bara lämnar ett jaktpass. 2. det finns alltid ombyteskläder i närområdet för man blir ofta smutsig om man är länge i skog och mark inte särskilt ologiskt... Vad som jag tror hände var att Tonis son ringde och var skräckslagen, sa till Toni att komma snabbt som fan till rastplatsen och där hjälpte Toni forsla Carolines lik. Där han hjälpte till att försöka bränna liket rätt nära vägkanten och bära henne rätt långt. Toni hade ej fysik att vid tidpunkten att bära en så tung kvinna som Caroline. Han släpade henne aldrig en enda gång för det fanns inga tygfibrer alls på marken. Toni tog skulden för sin son detta är inget ovanligt. Inte det minsta går ihop I FUP och hans bekännelse saknar logik och en röd tråd. Som tex motiv! Detta är i alla fall min förklaring efter att ha studerat fallet i 4,5 år.