2013-07-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
OM det skulle vara så och det kan mycket väl vara så. Så är det enkelt att finna, eller åtminstone peka ut mördaren. Vem ringde Tony när han satt där lugnan ro på jaktpasset. Vem fick honom att lämna kaffetermosen och fågelkvittret i all hast?

Jag har inte följt fallet, så ni kanske vet vem som ringde. (Om någon ringde så vet iaf polisen)

Öppet sinne.

Var i FUP konstaterades det att TA tog emot ett samtal i skogen? Existerar det där samtalet ens?
Citera
2013-07-29, 13:18
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Var i FUP konstaterades det att TA tog emot ett samtal i skogen? Existerar det där samtalet ens?

TA anger själv att han under fredagen avbröt jakten, pga att "han ramlade i en bäck, och blev blöt upp till armhålorna"!
Lördagens jakt avbröts efter någon timme iom att TA upptäckte att han inte hade sin plånbok på sig.
TA påstår att han vid bägge tillfällena själv ringt jaktledaren och medd. att han avbrutit jakten. Detta stöds i stort sett helt av jaktledarens vittnesmål.

Det finns, vad jag kan se, inga uppgifter i FUP:n om ett, till TA, inkommande samtal. Varken i förhören eller i samtalslistorna.

Utan att veta helt säkert tror jag att det är "Sverigegrabben" som har tillfört tråden påståendet att det finns ett inkommande samtal som påverkat och styrt TA.
Citera
2013-08-01, 21:48
Medlem
gneishas avatar
Samtalslistan finns på sidan 89 i FUP.
Två samtal till jaktledaren på morgonen...
Citera
2013-08-22, 19:53
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gneisha
Samtalslistan finns på sidan 89 i FUP.
Två samtal till jaktledaren på morgonen...

Skeptiker och troende borde faktiskt sätta sig ner IRL och diskutera detta!
Citera
2013-09-27, 09:44
Medlem
Oculuss avatar
http://www.pitea-tidningen.se/nyhete...5-default.aspx

Lite gammal, men bra sista mening!
Citera
2013-09-28, 10:57
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus

Förtrycket av Alldén fortsätter...
Citera
2013-10-07, 23:00
Medlem
Rebellion79s avatar
Åh såg Tony på en lista över livstidsdömda

Han ser sådär plattstjärts snus puts läpp tråkig öl mage grå svenne gubbe ut.

Har säkert levt som Mr bean i flera år också.

Vikt lakanen på ett särskilt sätt osv... osv...

Han är ju inte den typiska mördaren, men ändå är han det

Den tickande bomben mördaren

Som anser sig själv bli hunsad av frugan, och omgivningen men aldrig säger i från

tills en dag han går och mördar någon....

ja ursh
Citera
2013-10-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Åh såg Tony på en lista över livstidsdömda

Han ser sådär plattstjärts snus puts läpp tråkig öl mage grå svenne gubbe ut.

Har säkert levt som Mr bean i flera år också.

Vikt lakanen på ett särskilt sätt osv... osv...

Han är ju inte den typiska mördaren, men ändå är han det

Den tickande bomben mördaren

Som anser sig själv bli hunsad av frugan, och omgivningen men aldrig säger i från

tills en dag han går och mördar någon....

ja ursh

Ack Ja! Kuvade "äkta" svenska män är inte att leka med. Hur PK dom än kan verka, så vet man aldrig
riktigt.....rätt som det är så bankar dom ner en Pite-tjej vid en rastplats, kör iväg och tar henne av daga.....

Ärligt talat så är det int ett minsta roligt detta......ett antal oskyldiga ska här behöva leva med sviterna av en norrbottnisk "jägarkultur". Bättre var det på Voullerim-bosättningens tid.....dom jägarna var nog tiofalt mer i balans
Citera
2013-10-09, 22:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus

Tack för en intressant artikel som gav en inblick av hur mördarens tillvaro ser ut idag.

Jag fastnade bl a för detta:

"Besök utifrån är sällsynta för Alldén. Detta var det första besök han tagit emot på 3,5 år."

Ingen i hans familj har besökt honom någon gång. Tragiskt men talande...
Citera
2013-11-28, 19:48
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Tack för en intressant artikel som gav en inblick av hur mördarens tillvaro ser ut idag.

Jag fastnade bl a för detta:

"Besök utifrån är sällsynta för Alldén. Detta var det första besök han tagit emot på 3,5 år."

Ingen i hans familj har besökt honom någon gång. Tragiskt men talande...

Ja det säger väl att hans familj är skithögar när de ej har besökt honom när till och med jag har gjort det. Menar han sägs ju ha varit en god far förutom lite spritproblem och en gång vid ett möte vid kommunen eller vad fan det var då han blev förbannad. Skulle han varit något annat kan jag lova er att det hade spridits i denna rätt lilla ort. Så det enda det säger Kalix är att de antingen är skitstövlar eller att han ej vill att de ska se sin far i fängelset. Så ursäkta för att jag är off-topic men din lilla antydan kan du ta och köra upp så långt i arslet att du får ut det genom halsen!
Citera
2013-12-06, 16:59
Medlem
Oculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Ja det säger väl att hans familj är skithögar när de ej har besökt honom när till och med jag har gjort det. Menar han sägs ju ha varit en god far förutom lite spritproblem och en gång vid ett möte vid kommunen eller vad fan det var då han blev förbannad. Skulle han varit något annat kan jag lova er att det hade spridits i denna rätt lilla ort. Så det enda det säger Kalix är att de antingen är skitstövlar eller att han ej vill att de ska se sin far i fängelset. Så ursäkta för att jag är off-topic men din lilla antydan kan du ta och köra upp så långt i arslet att du får ut det genom halsen!

Om Alldén varit mån om sin familj skulle han nog berättat sanningen, den enda Alldén byr sig om är sig själv, det är inget bra recept på en god familjefar.
Citera
2013-12-06, 21:58
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Ja det säger väl att hans familj är skithögar när de ej har besökt honom när till och med jag har gjort det.

Om informationen stämmer från tidningen - kan man iofs inte vara säker på eftersom tidningar ofta har vissa amatörer anställda - så kan man säga så här: hans familj blev inte tillräckligt roade av en likskändare och kvinnomördare som du blev.

Den fega råttan lär ju släppas ut någon gång också från livstids-belöningen, då gäller det att skjutvapen hålls borta från honom, så borde ingen komma till mer skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in