2014-03-08, 17:59
  #2845
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
Vet inte vad jag ska göra med mina matchningar. Det är ju några söta killar där, men eftersom dom inte tagit kontakt efter matchningen så utgår jag ifrån att de inte är intresserade..

Ett trick är ju att du själv skriver nåt till de som matchar.
Citera
2014-03-08, 18:08
  #2846
Medlem
RonnyRasks avatar
Alltså, det är någonting väldigt lurt med den här sidan. Jag menar, varför skulle stört snygga tjejer som förmodligen kan få vilken snubbe som helst hänga på Badoo? Det går inte ihop.
Citera
2014-03-08, 19:08
  #2847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Alltså, det är någonting väldigt lurt med den här sidan. Jag menar, varför skulle stört snygga tjejer som förmodligen kan få vilken snubbe som helst hänga på Badoo? Det går inte ihop.
Tjejer som bor på mindre orter och inte vill dejta någon i byn.
Tjejer som inte träffar killar på jobbet.
Tjejer som inte gillar att festa.
Tjejer som gillar uppmärksamhet.
Ensamstående morsor.

Tjejer kan inte få vilken kille dom vill bara för att dom är snygga. Dom kanske träffar killar men inte blir kära i dom eller tvärtom. Dom kanske är trötta på skamliga förslag på krogen. Många tjejer föraktar att träffa en partner på krogen. Därav nätet istället.
Citera
2014-03-08, 19:57
  #2848
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
Tack för svar!
Ok, ja, jag har upptäckt nu att jag låg väldigt långt ner i sökresultaten. På 9500 plats. Inte konstigt att man inte syns då. Så för att det ska hända något antar jag att man måste börja betala nu? Eller börja själv kolla folk i närheten, göra encounters tex.

Vet inte vad jag ska göra med mina matchningar. Det är ju några söta killar där, men eftersom dom inte tagit kontakt efter matchningen så utgår jag ifrån att de inte är intresserade..

Varför inte börja svara eller prata med någon?
Det tillhör det ovanliga på badoo att en tjej tar kontakt.
Så när en tjej tar kontakt känner man sig nästan hedrad, oavsett anledning.
Citera
2014-03-08, 22:16
  #2849
Medlem
Alltså jag får damp!!! Vill bara tillägga jag har knullat 9 brudar från olika sidor men bara 1 på badoo och en "dejt".

Nu är det helt stopp! Snygga tjejer kommer in på min sida och vill chatta! Så ja skriver till dem. Något svar? näääääe.

Vad i helvete är det här!??
Citera
2014-03-08, 23:39
  #2850
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpzor
Alltså jag får damp!!! Vill bara tillägga jag har knullat 9 brudar från olika sidor men bara 1 på badoo och en "dejt".

Nu är det helt stopp! Snygga tjejer kommer in på min sida och vill chatta! Så ja skriver till dem. Något svar? näääääe.

Vad i helvete är det här!??

Fejk-konton, alternativt så är det automatiska utskick som Badoo gör på eget bevåg. Det alltså inte tjejerna själva som vill chatta med dig, utan det är Badoo som tycker att du ska chatta med dem (och betala för det).
Citera
2014-03-09, 04:16
  #2851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Varför inte börja svara eller prata med någon?
Det tillhör det ovanliga på badoo att en tjej tar kontakt.
Så när en tjej tar kontakt känner man sig nästan hedrad, oavsett anledning.


Jo, iofs. Jag är bara så feg Men som tjej tänker man att det borde räcka att man tryckt JA (eller kanske) på killarna så är det fritt fram för dom att kontakta en? Eller hur tänker man som kille på det? Det kanske inte är riktigt så enkelt
Citera
2014-03-09, 10:02
  #2852
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
Jo, iofs. Jag är bara så feg Men som tjej tänker man att det borde räcka att man tryckt JA (eller kanske) på killarna så är det fritt fram för dom att kontakta en? Eller hur tänker man som kille på det? Det kanske inte är riktigt så enkelt

Ja, antingen så sitter du där, bortskämd med öppen mun och hoppas på att det ska flyga in stekta sparvar (eller stora kukar) i din mun utan att du behöver göra något alls - eller så tar du och anstränger dig lite och faktiskt kontaktar de intressanta killarna själv?

Om du inte gör minsta ansträngning för att kontakta någon annan - så gnäll då fan inte om att du inte träffar "rätt" kille iallafall.
Citera
2014-03-09, 10:02
  #2853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fejk-konton, alternativt så är det automatiska utskick som Badoo gör på eget bevåg. Det alltså inte tjejerna själva som vill chatta med dig, utan det är Badoo som tycker att du ska chatta med dem (och betala för det).

Det står även att de läst. Inne på kamrat.com så svarar 99% av det man skriver till. Första gången jag var innepå badoo var förra veckan och skrev med 5 tjejer direkt. Fick ligga andra dan och träffa en vacker tjej nån dag senare som ja sumpade med. Nu skriver ingen till mig! Bara nån mullig tjej

Hon ja låg med först ville vara min kk och har hon velat haft kuk igen?? nääääää
Citera
2014-03-09, 10:21
  #2854
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpzor
Det står även att de läst. Inne på kamrat.com så svarar 99% av det man skriver till. Första gången jag var innepå badoo var förra veckan och skrev med 5 tjejer direkt. Fick ligga andra dan och träffa en vacker tjej nån dag senare som ja sumpade med. Nu skriver ingen till mig! Bara nån mullig tjej

Hon ja låg med först ville vara min kk och har hon velat haft kuk igen?? nääääää

Du måste ha 20 cm slak minst, för badoo förstår du
Citera
2014-03-09, 14:32
  #2855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
Jo, iofs. Jag är bara så feg Men som tjej tänker man att det borde räcka att man tryckt JA (eller kanske) på killarna så är det fritt fram för dom att kontakta en? Eller hur tänker man som kille på det? Det kanske inte är riktigt så enkelt

Vad tycker du om jämställdhet? det är viktigt överallt förutom när ni måste ni kvinnor måste göra något? som att tex kontakta någon som man är intresserad av. eller är det som så att vi män ska sitta och kontakta alla som trycker ja eller kanske på badoo. för att inleda konversation.

det finns alltid någon som är snyggare och bättre än dig. ska du låta den personen få dem du är intresserade av? troligtvis inte visa att du är värd att satsa på genom att ta första steget.
Citera
2014-03-09, 15:05
  #2856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
hej!
Jag är tjej och har lite frågor till er som använder badoo. Har varit där i 10 dagar nu. Första dagen ramlade det in folk som ville träffa mig och meddelanden. Detta höll på i 10 dagar och min popularitet var på "väldigt hög". Idag sjönk den till låg bara på ett par timmar plus att mycket färre är inne på min profil, färre meddelande etc. , vad beror detta på?

Jag har även fått ca 18 matchningar. Men det är bara några st som har skrivit till mig av dom. Förväntar killarna sig att det är jag som ska börja skriva till dom efter en matchning eller var dom eg inte så intresserade? (Oftast har jag sagt "kanske" och dom "ja", men ibland har båda sagt "kanske", eller båda "ja")

Har även märkt att killarna mest brukar vilja chatta, för att sedan be om fler bilder, helst gärna först gå över till mobilen och sedan tjata om bilder. Verkar inte som om de vill träffas utan bara sexchatta eller nåt? Jag är en sån som vill träffas ganska omgående, får inte ut något av att chatta, slöseri med tid.

Om du utgår ifrån att de inte är intresserade för de inte skriver så är du inte intresserad eftersom du inte skriver.

Varför slösa energi och tid på en tjej som man "matchar" med men som inte skriver? Med tanke på hur bombade tjejer blir av Mails på sådana ställen är det oftast inte värt tiden att skriva något.

Skriv själv och inled kontakten så lär det nog gå bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in