2014-03-09, 15:05
  #2857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
Jo, iofs. Jag är bara så feg Men som tjej tänker man att det borde räcka att man tryckt JA (eller kanske) på killarna så är det fritt fram för dom att kontakta en? Eller hur tänker man som kille på det? Det kanske inte är riktigt så enkelt

Varför skulle det funka bara för att du är tjej? Tänker alla så händer ju ingenting.
Citera
2014-03-10, 15:12
  #2858
Medlem
keller68s avatar
Badoo är det bara ragga för att få knulla där ?
Eller finns det människor där med som söker ett seriöst förhållande?
På många inlägg här så verkar det som om det är ligga de söker män som kvinnor.

Om så är det lite skrämmande nästan. Känns snart som om man inte kan lita på någon när det gäller nätdejting. Alla är överallt och alla söker överallt på så många sidor som möjligt.
Träffar jag en tjej så kanske jag skulle ha svårt att lita på att hon kanske fortsätter i något anat forum. Gäller inte alla givetvis men det är bara en tanke som följer i denna hets på ligg och kärlek.
På bekräftelsebehovet som finns i dag med alla forum. Dejtingsidor. Fejan. Instagram. Twitter och allt som nu finns i dag. Är man inte med så är man inte i ropet liksom.

Undrar om det finns någon i dag som verkligen kan stänga sina konton om de möter en seriös partner de vill gå vidare med. Eller om man är så inne i att finna den perfekta partnern och få den där bekräftelsen att det inte går att sluta vara inloggad i olika forum. Leva och marineras i den digitala drogen.. Så hur ska man träffa någon om ingen/någon aldrig slutar leta?
__________________
Senast redigerad av keller68 2014-03-10 kl. 15:43. Anledning: felstavat
Citera
2014-03-10, 15:17
  #2859
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keller68
Badoo är det bara ragga för att få knulla där ?
Eller finns det människor där med som söker ett seriöst förhållande?
På många inlägg här så verkar det som om det är ligga de söker män som kvinnor.

Om så är det lite skrämmande nästan. Känns snart som om man inte kan lita på någon när dt gäller nätdejting. Alla är överallt och alla söker överallt på så många sidor som möjligt.
Träffar jag en tjej så kanske jag skulle ha svårt att lita på att hon kanske fortsätter i något anat forum. Gäller inte alla givetvis men det är bara en tanke som följer i denna hets på ligg och kärlek.
På bekräftelsebehovet som finns i dag med alla forum. Dejtingsidor. Fejan. Instagram. Twitter och allt som nu finns i dag. Är man inte med så är man inte i ropet liksom.

Undrar om det finns någon i dag som verkligen kan stänga sina konton om de möter en seriös partner de vill gå vidare med. Eller om man är så inne i att finna den perfekta partnern och få den där bekräftelsen att det inte får att sluta vara inloggad i olika forum. Leva och marineras i den digitala drogen.
Det är väl typ betalsidor som mötesplatsen och där folk är 30+ som är mest seriösa på det sättet gissar jag.
Citera
2014-03-10, 16:23
  #2860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
Jo, iofs. Jag är bara så feg Men som tjej tänker man att det borde räcka att man tryckt JA (eller kanske) på killarna så är det fritt fram för dom att kontakta en? Eller hur tänker man som kille på det? Det kanske inte är riktigt så enkelt

jag har klickat igenom flera tusen personer på kanske eller ja men det är ingen brud som skriver till en varför är det så? hallå jag klickar ju faktiskt ja på de flesta och det sker matching men bruden skriver inget till en hel mysko. vet du varför?
Jag är Man har bra bilder.
Citera
2014-03-10, 18:00
  #2861
Medlem
keller68s avatar
Den där matchningen stämmer inte för fem öre.
Jag såg ett program på tv om detta. Minns ej namnet.
Men forumen lockar med att de har den matchningen för att locka in nya medlemmar.
Ni kan nog googla fram detta.
Citera
2014-03-11, 13:02
  #2862
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Badoo fungerar utmärkt om man ger det en chans och om man är aktiv och engagerar sig genom att skriva till så många som möjligt. Det är bättre att trycka Ja på 90% även om man egentligen inte vill träffa alla man trycker Ja på. Men gör man det så får man fler matchningar och ser på så vis vilka som redan har godkänt ens utseende och är man då duktig på att skriva och charma personen så lär det inte vara så svårt att träffa folk. Så lägg upp ett par olika bilder på dig och fyll i lite info på din sida. Sedan besök massvis med tjejer och tryck att du vill träffa dom och när du väl mailar så använd något meddelande som kan fungera till alla och så kopierar du det och klistrar in till samtliga. Bara att skicka 10 mail per dag eller vad nu gränsen är. Jag har inte legat med alla jag träffat men om man träffar ca 30 personer på ett års tid så kanske man får ligga med hälften och någon kanske man klickar med om man har tur.
För att vinna måste man offra lite tid!
Citera
2014-03-11, 19:15
  #2863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waspenterprise
jag har klickat igenom flera tusen personer på kanske eller ja men det är ingen brud som skriver till en varför är det så? hallå jag klickar ju faktiskt ja på de flesta och det sker matching men bruden skriver inget till en hel mysko. vet du varför?
Jag är Man har bra bilder.

Som jag skrivit tidigare här så är jag som tjej van vid den passiva rollen. Så jag tänker att killen nog hör av sig först om han är intresserad.. Dessutom med tanke på vad man läser om att många killar trycker på Ja även fast dom inte är intresserade bara för att se vilka som vill träffa dom. Själva poängen försvinner ju då och då blir iaf jag mindre benägen att skriva något först.
Men nu har jag provat att höra av mig till en av killarna där båda sagt JA på matchningen. har fortfarande inte fått svar trots att meddelandet är läst, så han var nog en sån där som spammar JA på encounters.
Får se om jag försöker några ggr till, om det inte funkar så får jag gå tillbaka till den passiva rollen igen.
Citera
2014-03-12, 23:27
  #2864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaSanta
Som jag skrivit tidigare här så är jag som tjej van vid den passiva rollen. Så jag tänker att killen nog hör av sig först om han är intresserad.. Dessutom med tanke på vad man läser om att många killar trycker på Ja även fast dom inte är intresserade bara för att se vilka som vill träffa dom. Själva poängen försvinner ju då och då blir iaf jag mindre benägen att skriva något först.
Men nu har jag provat att höra av mig till en av killarna där båda sagt JA på matchningen. har fortfarande inte fått svar trots att meddelandet är läst, så han var nog en sån där som spammar JA på encounters.
Får se om jag försöker några ggr till, om det inte funkar så får jag gå tillbaka till den passiva rollen igen.

det är bra att du tar kontakt. jag kan erkänna att jag spammar på encounters men samtidigt får jag någon inte gillar så tar jag bort det på en gång och inte låter det stå kvar.

får du massa mail som tjej? en vän till mig hon massa som ville köpa hennes använda kläder typ. hel mysko.
Citera
2014-03-13, 20:08
  #2865
Medlem
Vad betyder chattbubblan och ansikte grejen i meddelande menyn? Alltså kan stå 5 på ena eller inga symboler alls
Citera
2014-03-14, 17:31
  #2866
Medlem
frithiofssons avatar
Hur skall man tolka dessa situationer?

Tjej: Hej
Jag: Tja!
End of conversation

Detta har hänt tre gånger de senaste två dagarna nu. Alltså en tjej skriver till mig, jag svarar, sen skriver hon inte tillbaka? Varför skriva från början överhuvudtaget?
Citera
2014-03-14, 17:39
  #2867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson
Hur skall man tolka dessa situationer?

Tjej: Hej
Jag: Tja!
End of conversation

Detta har hänt tre gånger de senaste två dagarna nu. Alltså en tjej skriver till mig, jag svarar, sen skriver hon inte tillbaka? Varför skriva från början överhuvudtaget?

Förväntade sig väl en novell.
Citera
2014-03-15, 00:36
  #2868
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson
Hur skall man tolka dessa situationer?

Tjej: Hej
Jag: Tja!
End of conversation

Detta har hänt tre gånger de senaste två dagarna nu. Alltså en tjej skriver till mig, jag svarar, sen skriver hon inte tillbaka? Varför skriva från början överhuvudtaget?

För att hon inte kan bygga en konversation på ett enda ord?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in