Jag skall berätta en sak för dig lite artigt, du far runt i alla trådar som en anställd studioman
åt åklagarna och din huvudsakliga uppgift är att få "publiken" att klappa och tjoa så högt
som möjligt åt åklagarnas slutanförande oavsett vad den innehåller eller inte.
Det blir lite Martha Stewart känsla över dina inlägg, kärringaktiga, busvissla och gör vågen
oavsett vad som kommer att finnas i den färdiga grytan för så säger åklagarna att vi skall göra.
Åklagarna "vinner" ju trots allt oftast så därför kan man ju alltid tjoa utan att behöva tänka efter.
Tänk självständig någon gång istället är vad jag vill säga till dig för oftast får du inget sagt i
alla dina novell-inlägg som innehåller allt för många smilysar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Ja, jag anser det. Trots det du anför här ovan med frun.
Inte hade han med tjejens död att göra. Tjejen som han haft sån skön och "farlig"
otrohetssex med.
Inte smög han sig ut i nattens mörker med en blodspruta i näven och bröt upp bakluckan
till KJ:s bil och planterade offrets blod där på några små ställen.
Jag hade gärna sett de där synnerligen omdebatterade sms:en från VB som raderades i hans
mobil återskapade ty jag tror att de hade ett innehåll som än mer bundit den dömde
vid sin skuld. Jag erinrar mig att Mr Fold var inne på detta också tidigare idag.
Och därför ligger det inte direkt i försvarets intresse att få fram dem om det gått.
Mot bakgrund av detta faktiska förhållande att mannen ifråga är fullständigt avförd ur
mordutredningen så ter det sig onekligen bra beklämmande att somligt folk fortsätter att
hänga ut honom på det sätt som sker på ett offentligt forum som det här.
Hur kul kan det vara för en oskyldig människa? Att utpekas gång efter annan som
tänkbar styckmördare? Det är ett ohyggligt sammanhang som hans namn förknippas med.
Tänk att själv behöva utstå sånt här som helt oskyldig?
Och absolut ingenting ger vid handen att han eller hans fru på något enda sätt har med detta
rysliga mordfall att göra.
Om inte försvaret vill/kan återskapa dom sista SMS:en mellan VB och MB så borde det ialla
fall ligga i åklagarnas intresse att försöka återskapa dessa eftersom du tror, med hjälp av andras tänkande att dessa SMS ligger KJ till last.
Det som ligger KJ till last, i teflefon väg har redan "återskapats", en 112-slagning.
Vill åklagarna, tror du, få fram mer än denna info, för det är ju trots allt åklagarna som sitter med penningbörsen och resurserna i handen.
Vad kan dessa SMS, tillsammans med en 112-ringning, innehålla? Kan det vara så illa att
MB kommer ihåg dessa SMS men valde att ignorera innehållet i dessa eftersom han hade
en affär med offret, han valde att inte tro på sin "dramagueen-älskarinna". Hon var i nöd
och MB var på middag, måste man anmäla ett grovt brott "mitt i middagen"?
Att återskapa dessa "raderade" mess gör varken till eller från för KJ, för enligt dig sitter
KJ där han sitter, bla för en 112-slagning och en massa nyfikna grannars vittnesmål om
dom mest hjärtskärande skrik dessa filurer någonsin hört.
Kan det vara så att "oskyldiga MB" är den som vinner mest på att dessa meddelanden inte går att återskapa? Att MB omfamnade sin älskarinnas Mamma i rätten kändes ganska osmakligt,
möjligheterna att få den uppvisningen ännu tokigare skulle väl vara ifall gubben möjligtvis
sitter på facit genom att "
inte minnas VB:s mess". . .
Var det VB:s mamma som var "galen" fastän VB hade en efterrätt som väntade på henne runt 21-tiden gjort av den galna Mamman eller var det KJ som var galen, vad vet vi, MB minns ju tyvärr inte.
Måste man anmäla ett brott innan det är försent, om man vet att brottet är på väg att ske?
Eller kan det räcka med att säga att man inte minns eller inte förstod allvaret i situationen för då
blir man atomatiskt, vad du kallar MB, en
helt oskyldig man?