2014-03-08, 00:07
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Han behöver inte ens sin frus alibi.

Undra varför VB var rädd för att gå till karateträningen 30/4 och 2/5?
Enligt CL hade hon gjort något dumt och ville ha hans stöd när hon skulle träna.
Vad är det dumma hon har gjort? Mot vem?

Tydligen ska AN ha hotat att döda VB via SMS 1-1 1/2 månad innan VB mördas... Slump?
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-08 kl. 00:32.
Citera
2014-03-08, 00:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Att man inte har helt likadana berättelser om en kväll ter sig fullt naturligt, hade däremot historierna varit identiska hade det talat mer för att dom pratat ihop sig om ett alibi.
Så hennes alibi för honom är fullgott och helt vad man kan förvänta sig.
Det är inte övertygande alibi, även om det anses vara fullt naturligt.
Citera
2014-03-08, 00:14
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Misslyckandet av Olympiska mått tror jag var att brandplanen med Gula ödehuset - tänkt som VB:s krematorium - gick åt helvete. Kan vara det KJ funderar över i sina mörkaste stunder.
Ja visst, kanske en final i hans mördarkarriär. Hon bränns på bål som en häxa.
Nej det krävs enorm värme för att kremera så det är ingen bra plan alls. Men visst man kan ha naiva planer
Han måste vara totalt sexuellt frustrerad vid det här laget så den sköne slangen och ölflaskan fyller nog hans tankar rätt ofta För att få bort sina tankar om mordet
Citera
2014-03-08, 00:20
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det fanns ingen ilska i det här - bara nyfikenhet och lust.

"Varför just hon?" Varför INTE hon ? VB var ju både tillgänglig, godtroget naiv - och oanvändbar på annat sätt i "commander" Johanssons värld .. Gissar att KJ hade svårt att hitta ett lämpligare offer, valet av Vatchareeya föll sig förmodligen naturligt. Kanske diskuterades andra alternativ, men valet föll på henne.

Tänkt på en sak. Varför minns KJ att VB var på toaletten 2 ggr? Han kommer ihåg gångerna han kollade hennes sms i telefon naturligtvis och vad hittar han där? Sms mellan henne och hennes gifte älskare. Det var ju HAN som ville ha förhållande med henne JU.
Senast redigerad av yoloits 2014-03-08 kl. 00:28.
Citera
2014-03-08, 00:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du behöver inte titulera mig.

Det går naturligtvis inte att svara på, så jag vänder på frågan. Hans fru ger honom alibi, trots att de reste hem tillsammans och kom hem med en timmes mellanrum. De är oense om allt de gjorde den kvällen. Anser du att han är övertygande avförd?
Ja, jag anser det. Trots det du anför här ovan med frun.

Inte hade han med tjejens död att göra. Tjejen som han haft sån skön och "farlig"
otrohetssex med.
Inte smög han sig ut i nattens mörker med en blodspruta i näven och bröt upp bakluckan
till KJ:s bil och planterade offrets blod där på några små ställen.

Jag hade gärna sett de där synnerligen omdebatterade sms:en från VB som raderades i hans
mobil återskapade ty jag tror att de hade ett innehåll som än mer bundit den dömde
vid sin skuld. Jag erinrar mig att Mr Fold var inne på detta också tidigare idag.
Och därför ligger det inte direkt i försvarets intresse att få fram dem om det gått.

Mot bakgrund av detta faktiska förhållande att mannen ifråga är fullständigt avförd ur
mordutredningen så ter det sig onekligen bra beklämmande att somligt folk fortsätter att
hänga ut honom på det sätt som sker på ett offentligt forum som det här.
Hur kul kan det vara för en oskyldig människa? Att utpekas gång efter annan som
tänkbar styckmördare? Det är ett ohyggligt sammanhang som hans namn förknippas med.

Tänk att själv behöva utstå sånt här som helt oskyldig?
Och absolut ingenting ger vid handen att han eller hans fru på något enda sätt har med detta
rysliga mordfall att göra.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-08 kl. 00:39.
Citera
2014-03-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja visst, kanske en final i hans mördarkarriär. Hon bränns på bål som en häxa.
Nej det krävs enorm värme för att kremera så det är ingen bra plan alls. Men visst man kan ha naiva planer
Han måste vara totalt sexuellt frustrerad vid det här laget så den sköne slangen och ölflaskan fyller nog hans tankar rätt ofta För att få bort sina tankar om mordet

Bortsett från i en viss persons fantasi finns det inget som stödjer gula huset som ett tänkt kremeringsplats. Faktiskt inget. Om man bortser från en synnerligen livlig fantasi.

Att starta en kremering samtidigt med ett stort sökpådrag dessutom? Verkar det tänkbart alls? Knappast.

Ärligt talat förstår jag inte varför benen utplacerades alls.
Citera
2014-03-08, 00:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, jag anser det. Trots det du anför här ovan med frun.

Inte hade han med tjejens död att göra. Tjejen som han haft sån skön och "farlig"
otrohetssex med.
Inte smög han sig ut i nattens mörker med en blodspruta i näven och bröt upp bakluckan
till KJ:s bil och planterade offrets blod där på några små ställen.

Jag hade gärna sett de där synnerligen omdebatterade sms:en från VB som raderades i hans
mobil återskapade ty jag tror att de hade ett innehåll som än mer bundit den dömde
vid sin skuld. Jag erinrar mig att Mr Fold var inne på detta också tidigare idag.
Och därför ligger det inte direkt i försvarets intresse att få fram dem om det gått.

Mot bakgrund av detta faktiska förhållande att mannen ifråga är fullständigt avförd ur
mordutredningen så ter det sig onekligen bra beklämmande att somligt folk fortsätter att
hänga ut honom på det sätt som sker på ett offentligt forum som det här.
Hur kul kan det vara för en oskyldig människa? Att utpekas gång efter annan som
tänkbar styckmördare? Det är ett ohyggligt sammanhang hans namn förknippas med.

Tänk att själv behöva utstå sånt här som helt oskyldig?
Och absolut ingenting ger vid handen att han eller hans fru på något enda sätt har med detta
rysliga mordfall att göra.
Så mycket text utan ett ord om att han skulle vara övertygande avförd, annat än att du anser det.
Citera
2014-03-08, 00:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Tänkt på en sak. Varför minns KJ att VB var på toaletten 2 ggr? Han kommer ihåg gångerna han kollade hennes sms i telefon naturligtvis och vad hittar han där? Sms mellan henne och hennes gifte älskare. Det var ju HAN som ville ha förhållande med henne JU.

Påstår KJ, och då får man väl ta det för vad det är - tillrättalagt bull. Men inte ens det lyckas han med något vidare, "commandern" Johansson ..
Citera
2014-03-08, 00:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bortsett från i en viss persons fantasi finns det inget som stödjer gula huset som ett tänkt kremeringsplats. Faktiskt inget. Om man bortser från en synnerligen livlig fantasi.

Att starta en kremering samtidigt med ett stort sökpådrag dessutom? Verkar det tänkbart alls? Knappast.

Betvivlar att sökpådrag pågick vid 4-tiden på morgonen.

Att du inte förstår är ju knappast förvånande. Det hade däremot motsatsen varit ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-08 kl. 01:13.
Citera
2014-03-08, 00:52
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nej men en brasa är ju alltid trevligt Fantasi är bra att ha, man måste våga flyta ut i tankebanorna men Utan att tappa verkligheten.
Det är ju en del folk som går där dagligen så det kan inte varit lätt att smyga omkring med kroppsdelarna. Men det kanske var det som var grejen med det hela. Spänningen och maktkänslan. Att benen låg där beror nog på att han höll på att bli upptäckt, sen fanns inget tillfälle att åka dit igen och flytta dem innan MP hittade dem. Tror de var i den svarta påsen någon såg. Tänk, bilen kör upp till huset, kroppen kanske ska upp till kojan, kroppen måste ur bilen fort och bilen måste iväg så ingen ser den. MGM kör bort den, byter bil för att hämta KJ efter.
Sen placera benen inne i huset för att inte synas. Man får tänka på hur Han tänkte. Jag måste gömma benen, bakom väggen ser ingen benen. Enkelspårigt tänkande. Jag vet inte. Men de har nog hamnat där av misstag, ogenomtänkt slarv.
Citera
2014-03-08, 01:06
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte övertygande alibi, även om det anses vara fullt naturligt.
Det är ett fullgott alibi även om du inte verkar kunna förstå det.
Vad är det som gör att det inte är övertygande som inte faller under det naturliga?
Citera
2014-03-08, 01:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Det är ett fullgott alibi även om du inte verkar kunna förstå det.
Vad är det som gör att det inte är övertygande som inte faller under det naturliga?

Har svårt att se hur ett ickealibi förvandlas till ett fullgott alibi .. Hur bär du dig åt ? Det har väl påtagligt gemensamt med ett indiskt reptrick ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in