2014-03-08, 01:29
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har svårt att se hur ett ickealibi förvandlas till ett fullgott alibi .. Hur bär du dig åt ? Det har väl påtagligt gemensamt med ett indiskt reptrick ?
Att han inte gav sig ut utan att han var hemma räcker, att tider och exakt vad han gjorde hemma inte stämmer har mindre betydelse utan faller i det naturliga hur ett par kan uppfatta kvällar efter ett antal dar.
Citera
2014-03-08, 01:29
Bannlyst
Är det hon med studentkepsen som är mördad att inte Kj åkte till Thailand där är väl de flesta kvinnor vackrare? Finns det ingen bra bild på den mördade?
Citera
2014-03-08, 01:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Att han inte gav sig ut utan att han var hemma räcker, att tider och exakt vad han gjorde hemma inte stämmer har mindre betydelse utan faller i det naturliga hur ett par kan uppfatta kvällar efter ett antal dar.

Hur kan den sovande, alibigivande hustrun AN känna till att MB inte "avvek" från hemmet under tiden hon sov ? Hemmet kameraövervakat ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-08 kl. 01:36.
Citera
2014-03-08, 01:41
Bannlyst
Med tanke på hur (alldaglig) hon BO såg ut börjar man förstå att dom misstänkte en 55 årig GRANNE och inte en betydligt mer normalt (såg bra ut) 22 åring.

Men nu vet vi att en galen 22 åring fick sitt första hugg och det slutade med styckning. Grattis Nej väldigt oturligt
Citera
2014-03-08, 01:47
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur kan den sovande, alibigivande hustrun AN känna till att MB inte "avvek" från hemmet under tiden hon sov ? Hemmet kameraövervakat ?
Du tänkte att VB har vandrat omkring och väntat på att AN skulle somna utan att fråga MB om hon somnat, tjejen som skickade sms hela tiden? Logik är inte din starka sida det ser man i det mesta du skrivit.
Citera
2014-03-08, 01:57
Bannlyst
Skulle man vara 35år och lägga 30 000 på en resa til Raggland menar Thailand och komma hem med en brud som Vatchareeya Bangsuan skulle man nog känna sig blåst?

Detta har inget med Bo att göra mer än att hon hade nog svårt med JÄMNÅRIGA killar och var glad över kamratsskapen med KJ.

Dom Har rätt 23 åring han nöjde sig med ett hugg här i livet.
Citera
2014-03-08, 02:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hittade just nu en länk till där denne SF, September 12, 2012, postade en video med just bandet "Venetian Snares" !!!

"Venetian Snares" som gjort den video som postades tidligare i dag där en flicka dödas och ses inhyllad i plast.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VZuKOZ0SueoJ:https://www.facebook.com/lordmarcopitruzzella/posts/420480114666758+&cd=1&hl=da&ct=clnk

Hittade 3 youtube videos med "Venetian Snares" där den eksakt samma bild som SF hadde på sin facebook, av en död asiatisk flicka inlindad i plast, förekommer:

http://www.youtube.com/watch?v=WIVqIB_L9Kc

Venetian Snares - Find Candace

Published on Feb 4, 2013
Breakcore addict

http://www.youtube.com/watch?v=3_XEG0zWyxQ

Venetian Snares - Children's Limbo

Published on May 6, 2013a masterpiece off the album 'Find Candace' (2003)

http://www.youtube.com/watch?v=d0MYIGwrMS4

Venetian Snares - Dolleater

Uploaded on Sep 23, 2011
Find Candace (2003)
Citera
2014-03-08, 02:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du tänkte att VB har vandrat omkring och väntat på att AN skulle somna utan att fråga MB om hon somnat, tjejen som skickade sms hela tiden? Logik är inte din starka sida det ser man i det mesta du skrivit.

Gissar att min logik sträcker sig längre än du anar ..
Citera
2014-03-08, 03:21
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är möjligt, men jag tror inte det är vanligt för tanken är att bli av med skiten så fort som möjligt.
Ingen vill liksom återkomma till ett ställe och gå till samma område där kroppen ligger igen det får jag inte ihop.
Nej, dom brukar dumpa allt på en och samma tur, och återvänder man till den närhet där resten ligger så borde man väl kanske anses som utvecklingsstörd vilket han knappast kan vara.

Apropå vittnen så tror jag att dom inte sett så mycket som dom ger sken av.
Det verkar i alla fall som det runnit lite vätska, blod om än väldigt lite, så det borde varit uttorkat också vilket det inte varit då benen hamnade i huset-

Tony Allden flyttade ju på Caroline flertalet gånger.. Tror många gjort så.
Citera
2014-03-08, 03:31
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, jag anser det. Trots det du anför här ovan med frun.

Inte hade han med tjejens död att göra. Tjejen som han haft sån skön och "farlig"
otrohetssex med.
Inte smög han sig ut i nattens mörker med en blodspruta i näven och bröt upp bakluckan
till KJ:s bil och planterade offrets blod där på några små ställen.

Jag hade gärna sett de där synnerligen omdebatterade sms:en från VB som raderades i hans
mobil återskapade ty jag tror att de hade ett innehåll som än mer bundit den dömde
vid sin skuld. Jag erinrar mig att Mr Fold var inne på detta också tidigare idag.
Och därför ligger det inte direkt i försvarets intresse att få fram dem om det gått.

Mot bakgrund av detta faktiska förhållande att mannen ifråga är fullständigt avförd ur
mordutredningen så ter det sig onekligen bra beklämmande att somligt folk fortsätter att
hänga ut honom på det sätt som sker på ett offentligt forum som det här.
Hur kul kan det vara för en oskyldig människa? Att utpekas gång efter annan som
tänkbar styckmördare? Det är ett ohyggligt sammanhang som hans namn förknippas med.

Tänk att själv behöva utstå sånt här som helt oskyldig?
Och absolut ingenting ger vid handen att han eller hans fru på något enda sätt har med detta
rysliga mordfall att göra.

Ja, kanske KJ är det..
Citera
2014-03-08, 07:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är ett fullgott alibi även om du inte verkar kunna förstå det.
Vad är det som gör att det inte är övertygande som inte faller under det naturliga?
Det övertygar inte för att det så lätt kan vara falskt.
Citera
2014-03-08, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Nej men en brasa är ju alltid trevligt Fantasi är bra att ha, man måste våga flyta ut i tankebanorna men Utan att tappa verkligheten.
Det är ju en del folk som går där dagligen så det kan inte varit lätt att smyga omkring med kroppsdelarna. Men det kanske var det som var grejen med det hela. Spänningen och maktkänslan. Att benen låg där beror nog på att han höll på att bli upptäckt, sen fanns inget tillfälle att åka dit igen och flytta dem innan MP hittade dem. Tror de var i den svarta påsen någon såg. Tänk, bilen kör upp till huset, kroppen kanske ska upp till kojan, kroppen måste ur bilen fort och bilen måste iväg så ingen ser den. MGM kör bort den, byter bil för att hämta KJ efter.
Sen placera benen inne i huset för att inte synas. Man får tänka på hur Han tänkte. Jag måste gömma benen, bakom väggen ser ingen benen. Enkelspårigt tänkande. Jag vet inte. Men de har nog hamnat där av misstag, ogenomtänkt slarv.

Men så bra då att du, som motvikt, håller dig inom realismens ramar och presenterar plausibla tankegångar; att man bara av misstag råkar klättra uppför en brant (provisorisk) ramp med 17 kg avhuggna ben..
Att benen sedan genom någon magisk intervention vandrar från påsen och lägger sig tillrätta, och även då under förflyttningen gömmer undan/destruerar påsen..
Eller att GM, som av misstag lagt in benen i huset, sedan vid senare tillfälle återvänder för att flytta benen men får då bara med sig påsen och låter benen ligga kvar i huset, av misstag..
Eller att någon annan råkat hitta benen i påsen och flyttat på dem (och tagit med sig påsen, som souvenir?), av misstag..?
"Enkelspårigt tänkande"? Ja om man vill vara snäll så kan man kalla det för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in