2014-03-08, 02:28
Medlem
Dorniers avatar
Det var nog bättre på 70-talet i kriget i Rhodesia än idag i Ukraina om man ville slåss för den vita rasen.

Många utlänningar anslöt sig till Rhodesian Army för att bekämpa den kommunistiska neger-gerillan, många från commonwealth-länder som Australien och Nya Zeeland, många britter, och även amerikaner (med erfarenheter från Vietnamkriget). Men även andra nationaliteter tilläts ta värvning.
Citera
2014-03-08, 02:52
Medlem
M.Skillts avatar
Ojojoj... Så mycket svammel och undanflykter att man blir mörkrädd. Jag vågar lova att en stor del av våra internet"hjältar" här kommer att sitta och svamla med samma gamla undanflykter för att inte engagera sig även om 10 år. Jag kan iof ha fel, men är ytterst tveksam till det, men en sak är säkert iaf, vårt folk kommer gå under och dö ut i en våg av våld och ond bråd död, om vi ska lyssna på våra analysexperter här. De kommer aldrig finna den perfekta revolutionen utan kommer istället sitta på sina rumpor och tycka än dit och än hit, allt medan vita européer mördas.

Våra förfäder vrider sig i sina gravar inför dylik manlig ynkedom.

/Micke
Citera
2014-03-08, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ojojoj... Så mycket svammel och undanflykter att man blir mörkrädd. Jag vågar lova att en stor del av våra internet"hjältar" här kommer att sitta och svamla med samma gamla undanflykter för att inte engagera sig även om 10 år. Jag kan iof ha fel, men är ytterst tveksam till det, men en sak är säkert iaf, vårt folk kommer gå under och dö ut i en våg av våld och ond bråd död, om vi ska lyssna på våra analysexperter här. De kommer aldrig finna den perfekta revolutionen utan kommer istället sitta på sina rumpor och tycka än dit och än hit, allt medan vita européer mördas.

/Micke

Du tror verkligen detta är en slags motsvarighet till de Finlandfrivilliga eller de som stred för Tyskland i WW2?

Varför är premiärministern jude och träffar EU, IMF och NATO? Varför är de nytillsatta guvernörerna (oligarkerna) i det industriellt viktiga Ukraina judar?

Är det signumet för en nationell revolution?
Citera
2014-03-08, 03:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

/Micke
Du har inga potentiellt dödliga strider inplanerade eller så? Kan du inte övertyga dina polare att det vore en skitbra idé att skjuta ihjäl några ryssar vid gränsposteringen till Krim? Den svenska nationella rörelsens framtid hänger nu på ditt mod.
Senast redigerad av baggebo1 2014-03-08 kl. 03:17.
Citera
2014-03-08, 03:25
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Du tror verkligen detta är en slags motsvarighet till de Finlandfrivilliga eller de som stred för Tyskland i WW2?

Varför är premiärministern jude och träffar EU, IMF och NATO? Varför är de nytillsatta guvernörerna (oligarkerna) i det industriellt viktiga Ukraina judar?

Är det signumet för en nationell revolution?
För att beskriva sig själv som en högintelligent herre så tänker du medvetet eller omedvetet som ett litet barn, eller så har du en agenda - vilket låter jag de som följer dig avgöra.

Vad liberaler gör och vilka de tillsätter är tämligen ointressant, för att dessa har aldrig haft någon annan agenda. Med hur de revolutionära krafterna väljer att agera är vad som är intressant, här skulle jag vilja citera en av revolutionärsledarna "Revolutionen har bara börjat, vi kommer inte sluta för att en korrupt president har flytt landet, det finns många korrupta kvar" Här kan du göra ett aktivt val, antingen så stödjer du de revolutionära krafterna och avancerar de nationalistiska alternativen eller så gör du inget och låter politiker göra vad politiker gör bäst - pippa folket ordentligt.

Jag är ledsen men du är och förblir inget annat än en internetkrigare med en enorm hybris, du kommer aldrig någonsin att tillföra något som på sikt kommer att hjälpa vårt folk från att gå under. Du kommer aldrig att befinna dig på gatan för att skydda våra svenska döttrar från att gruppvåldtas, du kommer aldrig lämna anonymitetens trygga hamn för att sprida ordet om en vit mental revolution i Sverige, du kommer aldrig engagera dig och styra organisationen/partiet i rätt riktning. Varför? Du är en självisk, lat och förmodligen ganska feg person, därför är det enklare att sitta på forum och leka viktig medan andra får slita arslet av sig.

Det är trist, för du har potential men vissa är nog inte födda för att ta ställning utanför internets trygga hamn. Det finns snackare och det finns de som gör, kan du gissa vilken av kategorierna jag skulle placera dig i?

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2014-03-08 kl. 03:30.
Citera
2014-03-08, 03:25
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du har inga potentiellt dödliga strider inplanerade eller så? Kan du inte övertyga dina polare att det vore en skitbra idé att skjuta ihjäl några ryssar vid gränsposteringen till Krim? Den svenska nationella rörelsens framtid hänger nu på ditt mod.
Se mitt svar till Europeisch

/Micke
Citera
2014-03-08, 03:28
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Jag förstår inte varför vissa "nationella" är så ivriga att så split i den här frågan?
Ifall revolutionen inte är till er absoluta belåtenhet så är det väl bara så? ignorera den då.
Varför sitta och tjata om hur judefierad den är och hur blåsta de svenskfrivilliga är?
Jävligt onödigt.

Varför klagar du på de som kritiserar och debatterar? Om det de skriver inte är till belåtenhet är det bara att ignorera.
Citera
2014-03-08, 03:40
Medlem
Citat:
Vad liberaler gör och vilka de tillsätter är tämligen ointressant, för att dessa har aldrig haft någon annan agenda. Med hur de revolutionära krafterna väljer att agera är vad som är intressant, här skulle jag vilja citera en av revolutionärsledarna "Revolutionen har bara börjat, vi kommer inte sluta för att en korrupt president har flytt landet, det finns många korrupta kvar" Här kan du göra ett aktivt val, antingen så stödjer du de revolutionära krafterna och avancerar de nationalistiska alternativen eller så gör du inget och låter politiker göra vad politiker gör bäst - pippa folket ordentligt.
Har inte du tagit värvning i armén i Ukraina och står inte den åtminstone delvis under de judeliberala krafternas styre? Eller är du med i någon del av armén som är under rent nationalistiskt styre?
Citera
2014-03-08, 03:48
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Har inte du tagit värvning i armén i Ukraina och står inte den åtminstone delvis under de judeliberala krafternas styre? Eller är du med i någon del av armén som är under rent nationalistiskt styre?
På en del sätt fungerar det här landet som en bananrepublik, så även när det kommer till armén. I det här fallet så finns möjligheten att sättas samman i plutoner, grupper, etc etc utifrån egna val, OM, man känner rätt människor. Jag känner givetvis inte de människorna, men mina vänner gör det och därför finns möjligheten att skapa en helt nationalistisk pluton som går direkt under en nationalistisk revolutionär befälhavare. De som var med och stred på Maidan har inte lämnat speciellt mycket åt slumpen, något som blir pinsamt uppenbart när man befinner sig på plats. I de "underjordiska" köpcentrumen som finns över hela Kiev finns tiotals uppsamlingsplatser för revolutionärer, dessa är butiker som hyrts innan Maidan för att man skulle kunna gömma sig för Berkut samt för att återsamlas.

/Micke
Citera
2014-03-08, 04:03
Medlem
Ahrkantoss avatar
Hetsen mot de som är aktiva på Flashback är både vedervärdig och riktigt efterbliven. Att det ens är möjligt att åka på kravallturism till Ukraina för att posera i camobyxor och leka märkvärdig på Flashback beror troligtvis till stor del på att krigsmakter som ligger långt före de ukrainska medeltidsnationalisterna i utvecklingen bedrivit psykologisk krigföring. Nätkrigare är psy-ops soldater. Psy-ops soldater ser till så att exempelvis ukrainska nationalister kämpar med livet som insats för amerikanska intressen.
Citera
2014-03-08, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men man måste också fråga sig vad "göra något" är. Jag sitter dagligen och läser på om historia och samhället. Följer med i nyhetsflödet. Sen försöker jag få folk att förstå vad som pågår i världen. Till viss del kanske jag lyckas eftersom några läser och får nya perspektiv. Är det inte att "göra något"? Är det bara att åka till fjärran länder och ta värvning i främmande arméer som är att "göra något"? Jag uppskattar alltid människor som ställer upp offentligt och försvarar ofta sådana personer från omotiverade påhopp här på flashback. Men är all "fysisk" aktion alltid bra och all "mental" aktion alltid dålig? Är det per definition bättre att göra en dålig sak offentligt än att göra en bra sak anonymt? Jag tror inte det. Jag tror att alla måste göra det de är bra på. Många aktivister klagar på de anonyma tyckarna och många tyckare klagar på de offentliga aktivisterna. Personligen tycker jag alltid att en offentlig person måste ha mer stöd och större handlingsutrymme än en anonym tyckare. Men en värdelös offentlig person är inte mer värd än en utmärkt anonym tyckare. Tvärtom. Alla måste göra så mycket de kan på det de är bra på, men "offentlighet" bör aldrig bli ett frikort för att bete sig hur som helst som det är idag. Den "nationella rörelsen" måste lära sig att ta kritik. Skitsnack kan pratas bort, men relevant kritik är relevant kritik oavsett var den kommer ifrån.
Du har rätt, men kritiken skulle förmodligen tas emot bättre om den riktades till berörd part istället för att basuneras ut offentligt på Flashback. Det är väldigt lätt att ta offentlig kritik som ett angrepp och gå i försvarsställning. Jag tror att de flesta "fysiskt" aktiva nationella och de nationella organisationerna kan ta till sig förhållandevis bra av kritik och goda råd om de framförs på ett bra sätt.
Citat:
På en del sätt fungerar det här landet som en bananrepublik, så även när det kommer till armén. I det här fallet så finns möjligheten att sättas samman i plutoner, grupper, etc etc utifrån egna val, OM, man känner rätt människor. Jag känner givetvis inte de människorna, men mina vänner gör det och därför finns möjligheten att skapa en helt nationalistisk pluton som går direkt under en nationalistisk revolutionär befälhavare. De som var med och stred på Maidan har inte lämnat speciellt mycket åt slumpen, något som blir pinsamt uppenbart när man befinner sig på plats. I de "underjordiska" köpcentrumen som finns över hela Kiev finns tiotals uppsamlingsplatser för revolutionärer, dessa är butiker som hyrts innan Maidan för att man skulle kunna gömma sig för Berkut samt för att återsamlas.

/Micke
Intressant. Med vapen i hand får man ju såklart lite mer makt, men samtidigt känns det som att militärtjänst gör att fokuset glider mot den utrikespolitiska konflikten med Ryssland istället för den inrikespolitiska kampen mot liberaler och kroknäsor. Och även om alla i din pluton blir nationella så ingår ni väl i en armé som styrs av någon överbefälhavare som står under interimsregeringens kontroll? Jobbar de ukrainska nationalisterna fortfarande för att flytta fram sina positioner på övriga partier och gruppers bekostnad eller råder en vapenvila medan man fokuserar på de utrikespolitiska problemen?
Citera
2014-03-08, 04:15
Medlem
RullaDens avatar
Någon här som verkligen åker ner? Ni delar hellre ut flygblad på torget och spelar offer för integrationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in