Citat:
Varje folk ska föra sin egen befrielsekamp alltså? Ja, jag har hört det argumentet tidigare och det är inte orimligt i sin natur. Skulle du ta till vapen om en liknande situation inträffade här i Sverige? Hur engagerar du dig i kampen för ett svenskt Sverige idag? Förbereder du dig aktivt för en liknande situation?Jag är personligen en varm förespråkare för intelligens, förnuft, folklighet, principfasthet, viljestyrka och mod. Jag är alltså inte för en ointelligent, oförnuftig, ickepopulär vindflöjelsaktion baserad på "allt går"-filosofi och dumdristighet.
Jag förespråkar inte att ta till vapen för judiska intressen någonstans på jorden någonsin. Jag förespråkar tvärtemot en kraftfull rysk insats mot de judiska intressen som i detta nu försöker slita Ryssland i bitar. Skulle jag själv resa till Ryssland för att delta militärt i insatsen mot Ukraina? Nej. Kampen är viktig, men den är rysk, inte i första hand vit, svensk eller nationalistisk. Följderna av en rysk vinst kan dock medföra mycket positivt för den vita rasen.
Jag förespråkar inte att ta till vapen för judiska intressen någonstans på jorden någonsin. Jag förespråkar tvärtemot en kraftfull rysk insats mot de judiska intressen som i detta nu försöker slita Ryssland i bitar. Skulle jag själv resa till Ryssland för att delta militärt i insatsen mot Ukraina? Nej. Kampen är viktig, men den är rysk, inte i första hand vit, svensk eller nationalistisk. Följderna av en rysk vinst kan dock medföra mycket positivt för den vita rasen.
Citat:
Jag är (ganska) säker på att de ukrainska nationalisterna ska stödjas principiellt. Däremot är jag (till skillnad från många andra) inte säker på att väpnad kamp nödvändigtvis är lösningen eller att alla gör störst nytta genom att delta i denna.
Vad beror det på att du fortfarande sitter och nätkrigar när du verkar vara så säker på att den ukrainska saken är den rätta saken?
Gör jag som svensk utan egentlig militärträning störst nytta för de ukrainska nationalisterna som soldat eller gör jag det som skribent och folkbildare som samlar in information från personer på plats och sprider vidare det till tiotusentals svenskar?
Däremot hade det varit intressant att åka ner i egenskap av reporter. Vi får se om det blir verklighet, fler svenskar är ju på väg ner nästa vecka.