Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Precis som att de syriska jihadisterna har fått det?
Ja, de har nog också bättre insyn och åtminstone en helt
annan insyn än folk som inte är på plats.
Citat:
Inte jag heller, men jag uppmärksammade i Motgift-tråden att det kan finnas en juridisk träffpunkt där. Vi får se huruvida svenska åklagare är sugna på att åtala en svensk som har åkt till Ukraina för att strida och hur de tolkar Motgifts "kallan".
Ja, det finns nog en konkret risk för att det åtminstone utreds nu när åtminstone en av svenskarna bekräftat att han tänker delta i eventuell väpnad strid.
Citat:
Det beror på vad du definierar som den "icke-judiska" sidan. Ryssland? De klarar sig utmärkt. Vissa delar av Högra Sektorn? Jag är inte så intresserad av att strida och dö för ett gäng megalomaniska Tjetjenien-krigare.
Det är inte min definition som är det intressanta, ut den definition som de som förordar väpnad revolution och raskamp och som samtidigt menar att den ukrainska revolutionen är judisk och skadlig använder sig av som är det intressanta. Den sida som de tycker är god och framför allt mot den sida som de tycker är ond.
Din teori är alltså att man menar att de krafter som man stödjer "klarar sig utmärkt" ändå? Och att man därför lika gärna kan sitta hemma? Tja, det kan nog vara riktigt förmodar jag.
Citat:
Jag har aldrig förordat våldsam revolution.
Bra klargörande, då var ju inte inlägget heller primärt riktat till dig.
Citat:
Du anser väl att Sverige är övertaget av judiska krafter? Varför offrar du inte ditt liv i en kamp för Sverige mot NWO?
Tycker du att situationen i Ukraina/Ryssland kan jämföras med situationen i Sverige idag? Åstadkom Breivik eller Peter Mangs något? Skulle jag åstadkomma något om jag sköt ihjäl någon folkfiende, eller hade det varit att kasta bort mitt liv utan några andra för nationalismen positiva konsekvenser alls? Är det rimligt, nyktert och rationellt att jämföra en väpnad konflikt med hundratusentals människor på gatorna med situationen i Sverige?
Citat:
Varför agerar du inte i Ukraina då?
Nej, jag har lite ont i benet, så det går inte förstår du. Det kanske har blivit bättre i morgon. Vi får se.
Citat:
Nej, jag och många andra skulle inte rulla tummar tror jag.
Det låter ju jättebra om det är så.
Citat:
Jag har som sagt inte förespråkat en våldsam revolution, i synnerhet inte under dessa premisser där pengar ifrån NWO verkar vara inblandade lite överallt.
Bra klargörande, då var ju inte inlägget heller primärt riktat till dig. Om NWO "verkar vara inblandade" även i en potentiell revolution i Sverige på båda sidor, hur skulle du agera då? Skulle du inta en tredje position eller inte göra någonting alls?
Citat:
Vilka krafter syftar du på? Ryssland? De klarar sig som sagt utmärkt. Varför är du inte där nere själv?
Jag har lite ont i benet som sagt - men nästa gång
Den Evige ska bekämpas så lovar jag att försöka vara med, om det inte är något bra på TV förstås.
Men om vi bortser från min obetydliga person, som inte är det intressanta här, utan fokuserar på de individer som faktiskt aktivt, högljutt och ofta deklarerar vikten av väpnad ras- och judekamp så är alltså de primära orsakerna för att man inte engagerar sig på någon sida alls, oavsett vilken man stödjer:
A) De man stödjer behöver ingen hjälp, det finns alltså ingen anledning att åka ner. De klarar sig utmärkt ändå
B) Det finns tveksamma element eller pengar överallt.
Håller argument A) om exempelvis NATO skulle engagera sig militärt eller förändras de premisserna då?