2014-03-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Så Åhléns har alltså börjat med Michael Kors. Då kan man ju hoppas att de kommer att ha herrparfymerna för när det bara var Kicks som hade Michael Kors så hade de bara damparfymerna.
Ytterst tveksamt. Tror detta bara rör sig om damparfymerna ifrån MK.
Citera
2014-03-07, 22:10
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Med tanke på att både du och irrbloss lovordar Assolutan så är den såklart intressant... Har den någon liten liknelse med te.x YSL L'Homme eller DH Sport? Vill helst inte köpa parfymer som ens är pyttelite lika, vill ha stor variation
Finns ingen likhet mellan Assoluta och YSl el DH sport överhuvudtaget. Helt i en klass för sig. Däremot skulle jag inte blindköpa AdP Essenza då den får mig att tänka på rengöringsmedel. Testa hellre då den senaste i BM-serien, Ginepro di Sardegna. Den är bra imo.
Citera
2014-03-07, 22:16
Medlem
BDPs avatar
Vilka Colonia-parfymer tror ni gör sig bäst för de mellan 20-23? Har för mig att nån nämnde att de förmodligen uppskattas mer hos de äldre.
Citera
2014-03-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Finns ingen likhet mellan Assoluta och YSl el DH sport överhuvudtaget. Helt i en klass för sig. Däremot skulle jag inte blindköpa AdP Essenza då den får mig att tänka på rengöringsmedel. Testa hellre då den senaste i BM-serien, Ginepro di Sardegna. Den är bra imo.

Jag provade den idag på NK. Tyckte i ärlighetens namn inte att den var något speciellt. Halvtaskig hållbarhet också... Givetvis är det indviduellt vad man tycker. Länge tänkt köpa en ifrån den serien, men nu får vi se hur det blir. Mandorlo di Sicilia är väl den bästa enligt mig, även om jag tror jag skulle tröttna ganska snabbt på den.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-03-07 kl. 22:21.
Citera
2014-03-07, 22:27
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag provade den idag på NK. Tyckte i ärlighetens namn inte att den var något speciellt. Halvtaskig hållbarhet också... Givetvis är det indviduellt vad man tycker. Länge tänkt köpa en ifrån den serien, men nu får vi se hur det blir. Mandorlo di Sicilia är väl den bästa enligt mig, även om jag tror jag skulle tröttna ganska snabbt på den.
Jag äger den och får lätt ut +6-8h hållbarhet på Ginepro. Men visst, smaken är ju delad... Mandorlo är lätt den sämsta doften i den serien imo
Citera
2014-03-07, 22:30
Medlem
Citat:
Jag äger den och får lätt ut +6-8h hållbarhet på Ginepro. Men visst, smaken är ju delad... Mandorlo är lätt den sämsta doften i den serien imo
Jag måste ha världens sämsta hud i sådana fall. Visserligen sprayade jag på handen.
Citera
2014-03-07, 22:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDP
Vilka Colonia-parfymer tror ni gör sig bäst för de mellan 20-23? Har för mig att nån nämnde att de förmodligen uppskattas mer hos de äldre.

Så är nog fallet också, kanske isåfall Assoluta som har minst "äldre aura" enligt mig.
Inget jag skulle blindköpa oavsett om jag var i de yngre 20.

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag måste ha världens sämsta hud i sådana fall. Visserligen sprayade jag på handen.

Fick också ganska bra hållbarhet av denna och jag brukar i regel få ganska usel hållbarhet med mycket. Gillade den och skulle lätt vilja ha en flaska.
Citera
2014-03-07, 23:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ah det är väl i sådana fall Assolutan som är intressant, både irrbloss och LaCucaracha har bra smak enligt mig och det är få parfymer vi är oense om har jag märkt.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Så är nog fallet också, kanske isåfall Assoluta som har minst "äldre aura" enligt mig.

Om jag inte finner originalet Colonia som "äldre aura" borde Assolutan vara ganska safe för mig då?
Senast redigerad av NirvanA 2014-03-07 kl. 23:33.
Citera
2014-03-08, 01:43
Medlem
Cameltotems avatar
Har så svårt att veta hur mycket man ska spraya.

Men jag brukar i regel köra med 4-5 sprays MAX.

Två på handleden, två på halsen och en i håret.

Känns rätt mycket men spelar inte roll vad jag har på mig för parfym, 20 minuter efter jag har sprayat på mig den så måste folk stå precis intill mig för känna doften.

Då har jag kört med DHI, LIDGE och andra "tunga" dofter. Kanske bara mitt sällskap som inte kan känna dofter

Hur kör ni till vardags?
Citera
2014-03-08, 13:52
Medlem
Jag tycker att Aqua di Parma är för en vuxnare publik. Helt klart. Det är seriösa dofter, men ändå lätta i sitt sätt. Man bär AdP om man är medveten om sig själv. Klass och finess på flaska!
Citera
2014-03-08, 16:48
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om jag inte finner originalet Colonia som "äldre aura" borde Assolutan vara ganska safe för mig då?

Fast du har ju fel och Colonia är old school
Citera
2014-03-08, 17:21
Medlem
Anon2s avatar
Är det okej att spreja 2 gånger på halsen på t.ex. Åhléns eller är det en oskriven regel att man bör endast spreja en gång på handleden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in