2014-03-07, 16:40
Medlem
Tyvärr har man köpt alldeles för mycket skit som man ångrar idag.
En dyr hobby detta, speciellt om man blindköper mycket. Men det är en annan spänning på så vis också.
Men som sagt, knappast ekonomiskt.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-03-07 kl. 16:44.
Citera
2014-03-07, 16:58
Medlem
NirvanAs avatar
Köpte mig en Colonia nu, mycket enkel och elegant parfym, men den är endimensionell, funkar bara på sommaren, men perfekt när man drar utomlands till varmt klimat också. Trodde först jag fått en "söndagsexemplar" då jag inte fattade hur sprayhuvudet skulle komma upp, satt som fast där nere... men man skulle tydligen dra upp korken och inte skruva upp den
Citera
2014-03-07, 17:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Ditt sämsta doftköp? Vilka dofter vill du varna andra för? Själv köpte jag Azzaro L'eau otestad och den luktar vedervärdigt. Tänk åttiotal, Estland och havererad kemifabrik så hamnar man rätt nära. Hade den på jobb och jag mådde verkligen illa av hur jag själv doftade

Vid samma tillfälle köpte jag (även den otestad) Jacomo de Jacomo Deep Blue och den blev å andra sidan en ny favorit. Härligt sträv och frisk på samma gång.

Parfums Nicolai - New york (älskade denna som sample, men samplade inte fler gånger, blir äckligt pudrig i dry-downen)
Citera
2014-03-07, 17:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Köpte mig en Colonia nu, mycket enkel och elegant parfym, men den är endimensionell, funkar bara på sommaren, men perfekt när man drar utomlands till varmt klimat också. Trodde först jag fått en "söndagsexemplar" då jag inte fattade hur sprayhuvudet skulle komma upp, satt som fast där nere... men man skulle tydligen dra upp korken och inte skruva upp den
Du borde skaffa Assoluta eller Essenza också. Bra komplement till originalet . Har kört med Assoluta nu nästan varje dag sedan jag fick den. Blir bara bättre och bättre med tiden.
Citera
2014-03-07, 17:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Du borde skaffa Assoluta eller Essenza också. Bra komplement till originalet . Har kört med Assoluta nu nästan varje dag sedan jag fick den. Blir bara bättre och bättre med tiden.
Men är det liksom som DH och DHI, dvs mer eller mindre samma doft men en är "kraftigare" eller är det en helt annan doft?
Citera
2014-03-07, 18:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Ditt sämsta doftköp? Vilka dofter vill du varna andra för? Själv köpte jag Azzaro L'eau otestad och den luktar vedervärdigt. Tänk åttiotal, Estland och havererad kemifabrik så hamnar man rätt nära. Hade den på jobb och jag mådde verkligen illa av hur jag själv doftade

Vid samma tillfälle köpte jag (även den otestad) Jacomo de Jacomo Deep Blue och den blev å andra sidan en ny favorit. Härligt sträv och frisk på samma gång.

Amouage - Memoir Man, impulsköpte på flygplatsen. Funkade inte alls efter ett tag. Kvalmig trädoft som aldrig ändrades.
Sen var Thierry Mugler Pure Malt ett hyfsat dåligt blindköp från min sida. Bytte dock bort den så det löste ju sig

Citat:
Men är det liksom som DH och DHI, dvs mer eller mindre samma doft men en är "kraftigare" eller är det en helt annan doft?

Assolutan är iaf klart mindre old school än original Colonia, Intensa och Essenza. Mer blommig och kanske enklare att bära än övriga. Själv är jag inget jättefan av vanliga Colonia och Essenza. Assoluta och Intensa är suveräna i min mening.
Citera
2014-03-07, 18:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Assolutan är iaf klart mindre old school än original Colonia, Intensa och Essenza. Mer blommig och kanske enklare att bära än övriga. Själv är jag inget jättefan av vanliga Colonia och Essenza. Assoluta och Intensa är suveräna i min mening.

Med tanke på att både du och irrbloss lovordar Assolutan så är den såklart intressant... Har den någon liten liknelse med te.x YSL L'Homme eller DH Sport? Vill helst inte köpa parfymer som ens är pyttelite lika, vill ha stor variation
Citera
2014-03-07, 18:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Med tanke på att både du och irrbloss lovordar Assolutan så är den såklart intressant... Har den någon liten liknelse med te.x YSL L'Homme eller DH Sport? Vill helst inte köpa parfymer som ens är pyttelite lika, vill ha stor variation
DH Sport har jag inte testat, men jag tvivlar på att den skulle vara lik. YSL L'Homme har inga likheter med Assoluta. Tycker nog Assoluta är den mest moderna av Colonia-serien, den har lite samma vibb som en designerdoft, fast med bra kvalitet på ingredienserna och mycket mera välgjord, fast man känner ändå i grunden att det är en "klassisk" doft. Svårt att beskriva .
Citera
2014-03-07, 18:54
Medlem
happyjoys avatar
Kan bara hålla med Ritinkin: Inihelvete dyr hobby. Ömsom guld, ömsom vatten.

Hur (och ungefär när) började ert doftintresse? För egen del, en officerskollega på en utbildning tidigt 80-tal. Han hade en flaska Kouros i persedelpåsen.
Citera
2014-03-07, 19:06
Bannlyst
Michael kors hade kommit ut med en ny, såg jag i en skyltning på åhlens. Det var lite citrus i den.
Citera
2014-03-07, 20:01
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Michael kors hade kommit ut med en ny, såg jag i en skyltning på åhlens. Det var lite citrus i den.
Så Åhléns har alltså börjat med Michael Kors. Då kan man ju hoppas att de kommer att ha herrparfymerna för när det bara var Kicks som hade Michael Kors så hade de bara damparfymerna.
Citera
2014-03-07, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Så Åhléns har alltså börjat med Michael Kors. Då kan man ju hoppas att de kommer att ha herrparfymerna för när det bara var Kicks som hade Michael Kors så hade de bara damparfymerna.

ja jag såg det förra veckan när jag var inne i stan, såg dock inte herrparfymerna, men det måste dom också ha tycker man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in