Citat:
Ursprungligen postat av
happyjoy
Ditt sämsta doftköp? Vilka dofter vill du varna andra för? Själv köpte jag Azzaro L'eau otestad och den luktar vedervärdigt. Tänk åttiotal, Estland och havererad kemifabrik så hamnar man rätt nära. Hade den på jobb och jag mådde verkligen illa av hur jag själv doftade
Vid samma tillfälle köpte jag (även den otestad) Jacomo de Jacomo Deep Blue och den blev å andra sidan en ny favorit. Härligt sträv och frisk på samma gång.
Amouage - Memoir Man, impulsköpte på flygplatsen. Funkade inte alls efter ett tag. Kvalmig trädoft som aldrig ändrades.
Sen var Thierry Mugler Pure Malt ett hyfsat dåligt blindköp från min sida. Bytte dock bort den så det löste ju sig
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Men är det liksom som DH och DHI, dvs mer eller mindre samma doft men en är "kraftigare" eller är det en helt annan doft?
Assolutan är iaf klart mindre old school än original Colonia, Intensa och Essenza. Mer blommig och kanske enklare att bära än övriga. Själv är jag inget jättefan av vanliga Colonia och Essenza. Assoluta och Intensa är suveräna i min mening.