Citat:
Och sen angående Mayweather-Pacquiao som challis briljant summerade så verkar det inte båda gott. Som det verkar i media är det Pacman som vill ha fighten, många skulle argumentera att han o Bob Arum gör det här för att verka som good guys men sånt här är svårt att veta exakt vad som händer bakom kulisserna. Det är dock ingen tvekan att Mayweather inte ser bra ut i den här situationen, ni som hängt här på forumet ett tag vet att jag är ett fan av Mayweather men på senare tid har jag varit besviken. Det känns onekligen som att han helt enkelt inte vill ta risken nu när han är så nära slutet av sin karriär. Jag hoppas jag har fel och att fighten görs! Men tänker man vem Mayweather kan möta ser jag två bra motståndare, Pac eller Golovkin. Den sistnämnda kommer aldrig hända så det är den första kvar. Ingen vill se Garcia, Khan eller Cotto 2. Det är obegripligt hur den här fighten inte kan ske med pengarna som kan tjänas. En skamfläck för boxningen om det inte händer.
Och sen angående Mayweather-Pacquiao som challis briljant summerade så verkar det inte båda gott. Som det verkar i media är det Pacman som vill ha fighten, många skulle argumentera att han o Bob Arum gör det här för att verka som good guys men sånt här är svårt att veta exakt vad som händer bakom kulisserna. Det är dock ingen tvekan att Mayweather inte ser bra ut i den här situationen, ni som hängt här på forumet ett tag vet att jag är ett fan av Mayweather men på senare tid har jag varit besviken. Det känns onekligen som att han helt enkelt inte vill ta risken nu när han är så nära slutet av sin karriär. Jag hoppas jag har fel och att fighten görs! Men tänker man vem Mayweather kan möta ser jag två bra motståndare, Pac eller Golovkin. Den sistnämnda kommer aldrig hända så det är den första kvar. Ingen vill se Garcia, Khan eller Cotto 2. Det är obegripligt hur den här fighten inte kan ske med pengarna som kan tjänas. En skamfläck för boxningen om det inte händer.
Skulle nästan vara intressant att se PPV-siffrorna för en match han skulle gå om det inte blir mot Pacquiao. Det börjar ju bli mycket snack om att bojkotta May om det inte blir mot Pacman osv. Men man vet ju inte hur det ligger till bakom kulisserna. Däremot verkar det nästan stå utom allt rimligt tvivel att det är Floyd som inte vill få fighten att hända. Speciellt efter kommentarerna om att han skulle ge sin farsa sparken om han inte slutade kommentera uppgifterna om Pacquiao. Löjligt egentligen, hur kan detta inte hända? Bryr inte Mayweather sig om att detta kommer för evigt vara en skamfläck på hans resumé och att han omöjligt kommer kunna vara känd enbart för sina otroligt boxningsskills, utan lika känd för att vara killen som duckade Pacman in i det sista. Hur rättvist, eller hur mycket hans fel det var att fighten aldrig gick igenom, så är det nog på det viset han kommer bli ihågkommen. Konstigt egentligen, är rätt säker på att Money May skulle ta hem fighten om den hände.
Det blev en väldigt pro-Pacquiao-post detta, och det var egentligen inte meningen. Är nog ett större fan av Floyd än av Pacquiao egentligen, men det är nog frustrationen som talar. Nu när det verkligen verkade som att det skulle hända, så känns det som att man tar 20 steg bakåt i och med kommentarerna från tidigare i veckan. Suck.
Vet inte om ni sett, men en ganska kul reklam Manny gjorde för Foot Locker https://www.youtube.com/watch?v=wS8WJ6Lz1AU
Förresten. Någon som snappat upp att Broner blev erbjuden ett kontrakt värt 40 miljoner dollar av Jay-Z's bolag, men tackade nej och bad honom suga elefantballe eller nåt? Senare fick han gå ut och göra en pudel. Haha, den snubben alltså.