Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Jo, men om man håller händerna för den övriga inredningen så man bara ser stenen och låtsas att man tittar ned på sin garageuppfart ser det inte lika jävligt ut. Litet handlar det kanske om vad hjärnan är van att registrera på en viss plats.
Det är lite kul med gatsten, eftersom formerna är kantiga men oregelbundna. När man lägger gatsten på marken är det bäst att lägga den i solfjäderformat mönster. Det är en kontraintuitiv tanke, men det är den form som kräver minst utrymme mellan stenarna, och där dom hakar i varandra bäst. Ska man lägga gatsten i raka mönster krävs väldigt mycket packning mellan raderna, för att ta hänsyn till alla oregelbundenheter. Det är därför den mesta gatstenen ligger solfjärderformat.
http://www.fotoakuten.se/albums/gratisbilder080324/gratisbilder-080324-192.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Jag brukar väl säga vad jag tycker fast som vi alla här gör oftast, så går man mer igång på det man vill kritisera. Jag gillar oftast allt det du tillför tråden både bildmässigt och hur du motiverar, diskuterar och dessutom tillför fakta och kunskap. Kanske därför jag känner mig åsidosatt rent psykologiskt ibland när ljust och fräscht oftast kapas vid fotknölarna. Men det är ju givetvis en hårfin skillnad oftast mellan vad som även jag tycker är överdrivet ljust eller tråkigt mainstream. Jag har dessutom nog stor respekt för dina åsikter för att våga säga emot dig, om du förstår hur jag menar på något bakvänt sätt.
Jag känner mig naturligtvis smickrad, och det är klart att det är en ego-boost när nån uppskattar ens inlägg. Men det får inte inte bli nån sorts jävla trådsanning. Det går jag inte med på. Jag vet att jag har många och starka åsikter om saker och ting, men det behöver ju inte betyda att jag har rätt och alla andra har fel. Framförallt är det ju inte roligt om mina åsikter skulle vara hämmande för andra. Vi är alla här på lika villkor, och poängen är ju som sagt att skapa lite intressant diskussion.
För övrigt har jag själv inrett min veranda i ljust & fräscht, och det stör mig något så enormt att jag ska ha fastnat för en trend som råkar vara inne. Jag tror jag har nämnt det tidigare nån gång...