Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-06, 09:04
  #1
Medlem
Om ni vill ta reda på vad GS betyder http://www.urbandictionary.com/defin...=gang+stalking

Jag har insett att man försöker få mig att tala om detta brott i allmänheten, att man vill att jag ska skriva om det på Facebook och prata om det för mina anhöriga för att jag ska låta som jag är galen. Detta för att få in mig på psyket och skada min trovärdighet.
Man vill även ta reda på hur jag mår i detalj och se hur lyckad effekterna är, vad jag har noterat så antar att jag att jag gör precis vad dom önskar att jag ska göra när jag delger av min subjektiva erfarenhet av Gang Stalking i Sverige. Så nu gör jag vad de vill för jag behöver även ventilera detta ämne.

Vem är jag? Jag har aldrig begått ett brott i hela mitt liv. Jag har aldrig skadat någon. Jag har tagit flertalet akademiska poäng och varit en hederlig medborgare hela mitt liv. Jag har mål som är positiva för samhället men jag har dock varit öppet samhällskritisk.

Jag har insett att jag varit utsatt för detta brott i flera år. För snart 7 år sedan tog det sin början.
Det var då man började studera mig.

Jag började notera vita bilar som betedde sig underligt. Mitt första minne som kan härledas till detta fenomen. Folk skrek smädesord efter mig. Främlingar kollade underligt på mig.

Jag märkte sedan skumma beteenden hos folk under hösten men valde att inte analyser mera.
Under våren märkte jag underliga detaljer när jag gick en folkhögskola.
Folk som var mina vänner började bete sig aggressivt. En vänder sig om och säger "You gonna be destroyed" med mörk hotfull röst när jag är ensam med honom. Helt utan sammanhang. Jag får även ta emot mordhot från andra som han och jag var vänner med.
Jag har nu insett allt det där var arrangerat för att skrämma mig. Det satte spår hos mig för det brände mitt förtroende för andra människor. Detta för att isolera mig.

Under ett lov när jag är ensam märker jag att någon låser upp en dörr intill mitt rum och sätter sig där ett tag sedan går ut igen låser entredörren. Jag var den enda i mitt hus som bodde kvar på skolan.
Någon är sedan på mitt handtag till min dörr. Sen går de ut.

(Detta är något jag märkt med de senaste månaderna, någon trycker ned mitt handtag flera gånger sen har de sprungit iväg och är försvunna.)

Det är även underliga bokstäver formade på marken under lovet på folkhögskolan av vatten som någon hällt ut för att skapa text. Som dock är gibberish. Det var typ bara 5 personer kvar på skolan under lovet. Förmodligen för att skapa någon olustkänsla då det var nära där jag bodde. Jag tog kort på det.

Jag hade ibland känslan av att folk visste mer om mig än de borde.

När jag tältade under sommaren minns jag underliga ljud jag hörde utanför. Någon smög runtomkring.
Jag gick därifrån och när jag kom tillbaka senare var saker i min börs borta, inte mitt bankkort men mitt ID-kort.

Under en festival när jag tältade intill ett par schyssta människor jag nyligen lärt känna fick jag veta att någon varit inne i mitt tält och snokat runt.

Jag har även minnen från denna tid med äldre farbröder som stirrade otrevligt på mig.

Det var en väldigt mild form av GS, mest för att skrämma och studera reaktioner.

I min hemstad märkte jag att folk började kommentera saker när jag gick runt ibland, som "kolla det är han" vilket jag tyckte var underligt men lämnade det. Det hände flertalet gånger, konversationer där de pratar direkt om mig och kollar på mig och tydligt vill att jag ska höra det.

Jag började mer och mer notera att folk tutade efter mig trots att jag inte visste vilka dom var när jag kollade.

Jag började märka att mina samtal till telefonen vidarekopplades men brydde mig inte nämnvärt om det för jag köpte en ny sedan.

Folk jag skapar ny kontakt med börjar distansera sig från mig. Utan förklaring.

Underliga beteenden noteras. Folk i bussen kommenterar mig "kan han prata?"

Återigen aggressiva beteenden från nya vänner menat att skrämma mig.

Främlingar kastar snöboll mot busskuren där jag befinner mig, mot fönstret intill där jag sitter.
Jag var den enda som satt där. En annan satt längre bort.

Är medveten om att en kvinnlig bekant deltar i Gang Stalkingen. Jag minns tydligt hur hon led av flertalet faktorer under den här tiden som påminner om Gang Stalking. Intensiv huvudvärk, yrsel olika svårigheter med magen, folk stirrade på henne, osv. Känslan av att vara förföljd. Dom utsatte henne för det här sedan har de nu tvingat henne att delta emot mig.

Hon har själv sagt att hon för några månader sedan befinner sig i den värsta situationen i hennes liv med allting runtom och hon reagerade kraftigt när jag liknade henne vid en "Judas" för någonstans djupt inne förstod hon att hon förrått mig.

Mina bevis att hon är engagerad har jag många av. Ett av hennes uppdrag har varit att skapa en rädsla hos mig för förändring. Gang Stalking handlar mycket om Ghosting, att man förflyttar saker. Man ska nästan tro att något spöke har varit framme. Det är ett centralt koncept. Hon har gång på gång dragit en historia om en person som märker att saker inte är som dom ska vara, märker små detaljer som förändrats och sedan händer något dramatiskt. Det var hennes uppdrag, att förstärka mina känslor för det här fenomenet genom den historien för det utsattes jag för strax bara några dagar senare efter hon berättat det på olika konkreta vis såg jag att saker hade flyttats/ändrats i och utanför min lägenhet.

En annan konkret sak hon gjort är att försöka skapa en rädsla hos mig för alla människor. Alla är i princip onda. Mardrömshistorier om elaka människor repeteras. Hon har även betett sig hotfullt och aggressivt mot mig.

Folk tar bort mig från Facebook utan någon förklaring.
Flertalet gånger ringer det på telefonen och ingen svarar.

Spår i snön som leder mot gården. Någon har gått av från vägen för att kolla in mot huset.

Jag blev i princip trakasserad inför alla när jag gick ett arbetsmarknadsprogram, en av ledarna tog fram mig inför alla och hånade mig. Jag blev allt mer deprimerad, en av dem som deltog där tog livet av sig.

Jag har under åren märkt detaljer som någon kastar saker på taket där jag bott.
Även på fönstret.

Mina föräldrar noterar hur en bil kör in på gården och två personer stirrar på dom vid ett skede. Bara sitter där och stirrar tittar på dem när de fikar.

När jag bodde mer isolerat hörde jag ett starkt onaturligt ljud under natten 10 minuter, som en björn låter men förstärkt på ett väldigt underligt sätt kollade efteråt, inga spår. Min slutsats är att dom använder elektroniska ljud för att skrämmas.

När jag varit på stan har jag alltid stött på vissa individer, varje gång jag åkt in till stan.
Underliga sammanträffanden.

Folk börjar mer och mer säga saker om mig som vilket år jag är född, det har skett flera gånger och de är totala främlingar för mig.

Exempel på saker de kan säga är:
"jaså, han är ute på stan idag" och sen kollar de på mig
" där är han som är så *(beskrivande adjektiv) rakt i mitt ansikte.
Dom kommenterar min klädstil om jag byter den.

Eller ett specifik klädesplagg dissigt *pfft kolla kepsen*

För att jag ska höra det när jag går förbi. Jag vet att folk gör så men inte medvetet för att det ska höras så tydligt och uppfattas av den andra vilket är onaturligt.

Skotrar som kört och sedan stannat mitt i natten utanför huset.
Fyrhjulingar som gjort samma sak under sommaren. Stannat utanför mitt i natten.

Vita bilar har länge använts emot mig. En gång kör en vit bil väldigt snabbt bakom mig och jag är nära att gå iväg för det är en dåre, sedan kör samma bil igen än en gång med liknande extrem hastighet bakom mig igen. Som ett mindfuck, what körde han inte nyss förbi mig som en galning? Exakt samma underliga beteende från en exakt likadan bil bara 10 minuter efter.

Noise campaigns:

Skottljud. Flera gånger runtom.
Ljud av krossat glas.
Andra ljud som ska skapa någon form av olustkänsla.

Ytterligare saker jag noterat:

Såg en skärm från smartphone som upplysts i mörkret bakom ett hus när jag gick förbi under en sen kväll då det var mörkt.

Folk som gått hotfullt efter i skogen

Man med en stor svart hund som tar av sig huvan och vänder sig om och stirrar på mig elakt sedan fortsätter framåt.

Detta att folk vänder sig om plötsligt utan förklaring.. och reagerar mot dig på ett underligt sätt är vanligt. En jag misstänker som jobbar i en matbutik jag handlar i har gjort det mot mig. Han vände sig om, nästan hoppade 180 grader och kollade på mig underligt går baklänges flera steg sedan kollar han på sin mobil och fortsätter gå baklänges. Onaturligt länge. Sen kollar han på mig och hånler.

Dom blinkar underligt med ögonen när man går förbi. Detta har jag märkt tydligt. Inget vanligt utan mer konkret flera gånger.

Dom klär sig i svart och går efter en och stirrar på en. För att man ska känna sig förföljd och prata om det.

Man gör grimaser när jag går förbi.

Man hånler när jag går till platser jag bestämt att gå till, dessa tillfällen när jag har en utsatt tid på en vårdcentral eller liknande visar de tydligt att de vet... genom att hånle.
Flertalet gånger har jag bokat tid till dessa via telefon.

När jag var på vårdcentralen för att prata med en doktor satt det en man på en stol i korridoren med svarta kläder och stirrade på mig. När personal frågar om han väntar på någon eller har ett ärende där säger han nej. Och stirrar sedan på mig.

I somras märkte jag mer intensiv karaktär av det hela. Fortsätter med beskrivningen av det i nästa inlägg. Om någon varit med om något liknande eller är nyfiken på Gang Stalking eller har frågor får ni gärna skriva i tråden. Det här fenomenet existerar i Sverige. Du kan själv bli utsatt för det.
2014-03-06, 10:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Om ni vill ta reda på vad GS betyder http://www.urbandictionary.com/defin...=gang+stalking

Jag har insett att man försöker få mig att tala om detta brott i allmänheten, att man vill att jag ska skriva om det på Facebook och prata om det för mina anhöriga för att jag ska låta som jag är galen. Detta för att få in mig på psyket och skada min trovärdighet.
Man vill även ta reda på hur jag mår i detalj och se hur lyckad effekterna är, vad jag har noterat så antar att jag att jag gör precis vad dom önskar att jag ska göra när jag delger av min subjektiva erfarenhet av Gang Stalking i Sverige. Så nu gör jag vad de vill för jag behöver även ventilera detta ämne.

[...]


Här är dilemmat med ditt inlägg:

Dels är det ett påstått välkänt och förlöjligat fenomen som du beskriver, så man tvingas ge sådana utsagor "the benefit of the doubt" innan man avskriver det som inbillning.

Dels har tyvärr människor med personliga problem, med symptom som yttrar sig som snarliknande upplevelser du beskriver, exploaterats av individer som t ex Henning Witte som verkar svälja allt alla säjer med hull och hår, bara för att han själv vill bevisa en tes. Witte har inte kompetens eller klinisk förmåga att skilja mellan inre vanföreställningar och yttre trakasserier. Utan att veta om det begår han en "Thomas Quick-utredning", i flera fall.

I ditt fall behövs mycket mer information för att ens objektivt kunna bedöma graden av "stalking", och jag kan nämna några faktorer du själv kanske kan fundera på för att inte stirra dig blind på din omvärld och tolka allt personligt. Till exempel:

Har du ett fungerande liv: regelbundna vanor med studier/arbete, ordnade relationer, ordnad ekonomi, planer inför framtiden, skaplig hälsa fysiskt och ingen tidigare historik med ångest eller känsla av utanförskap, och en förmåga att fokusera på dig och ditt.

Eller: verkar allt bara "driva riktningslöst" i väntan på att "något ska dyka upp", ägnar du mycket tid framför datorn med att läsa om "ditt problem", ägnar du mycket tid åt underhållning och nöjen ("escapism/verklighetsflykt"), saknar du nära vänner, är du i åldern där barndom och vuxenlivet skarvar, slarvar du med livsstilen och har obalans mellan mat, sömn, och aktivitet, har du studieförmåga/körkort/orienteringsförmåga i den yttre världen. Sist men inte minst, tar du några mediciner, och hur är uppföljningen av den.

Själva "stalkingen" måste observeras av neutral tredje part för att kunna beläggas, normalt som ett sällskap till dig av en vän som agerar objektiv betraktare för att bedöma frekvensen av och intensiteten av händelser du reagerar på och anser har med dig att göra. Observatören måste samtidigt kunna betrakta ditt beteende, om t ex du beter dig på ett sätt som får andra att reagera på dig. Kanske du stirrar för länge på andra på ett inträngande sätt, kanske de känner sig "trakasserade" av dig?

Om det ligger en taktisk plan/konspiration bakom dina upplevelser är omöjligt att säga via internet, så föreslår att du antingen försöker sysselsätta dig med annat ett tag för att se om det går över, eller att du talar med någon i din familj som du litar på, eller att du kontaktar en psykolog (ej psykiater) för att bolla lite kring dina farhågor. Du kan ju börja med att säga att du "befarar att du håller på att tappa fotfästet", för att sedan beskriva vad det är som får dig att tro det, och då kan en psykolog hjälpa dig att reda ut vad som är överdrivet och vad som är fakta.

Lycka till.
__________________
Senast redigerad av Thingamabob 2014-03-06 kl. 10:15.
2014-03-06, 10:59
  #3
Medlem
Del 2.

Karaktären av min Gang Stalking borde definieras mer som Community Stalking idag. Man har helt enkelt fått med sig hundratals individer som aktivt deltar i detta brott.

I somras märkte jag hur flertalet vita bilar som stannar och beter sig underligt. Vita skåpbilar som stannar längs vägen och kollar efter mig.

Röda bilar som beter sig underligt.

Även svarta bilar används.

Gråa bilar hör till undantagen.

Dessa är de symptom jag märkt som jag tyckt varit underliga men inte klurat ihop pusselbitarna till den helhet de tillhör. Så inte förrän i somras har en helt mer fokuserad massorganiserad form av Gang Stalking inletts.

Folk började bete sig mer hotfullt emot mig.
Flertalet av de jag skriver till svarar inte på mail.
Mimicking blev centralt när de skickar in folk som klär sig precis som jag är klädd för att bete sig underligt framför mig i olika situationer.

Underliga tecken med armarna är vanligt, en man höjer sin knytnäve i skyn hela armen sedan ner igen när han går förbi mitt fönster
Kollar jag ut så är det folk i bilar som på underliga sätt kollar upp där jag bor, det normala är att kolla framåt varför plötsligt vända sig upp mot mitt fönster? Under 10 minuter kan jag se flera göra det.

Saker från min lägenhet ligger utanför när jag kommer tillbaka.
Min dörr som jag vet att jag låste är öppen.
Jack och hål i kläder finns där som jag inte sett tidigare.

När jag en gång gick på en filmvisning kommer en man ståendes i dörröppningen, han hälsar på mig när jag kollar bak och håller handen i fickan som han har en kniv eller något där. Stirrar konstigt hela tiden på ett otrevligt sätt. När jag går ut så är det givetvis en röd bil med folk alldeles utanför och de iaktar mig ivrigt.

Går jag på gymmet stirrar de på mig när jag byter om.

Bortskrapad färg på bilen.

Min cykel blir ständigt trakasserad när jag lämnar den. Har jag lämnat den ståendes i ett cykelställ ligger den alltid ner när jag finner den åtminstone 50% av de gånger jag använder den. Man har stulit den och skrivit underliga ord på den. Varav det enda jag kan riktigt se är "QUIET" alltså, tyst.
Jag har uttalat mig öppet och tydligt kritiserat samhället och olika institutioner på nätet tidigare.

Min dator verkar ständigt sända iväg något, kommer upp en ruta och något skickas iväg.

Det kommer även upp meddelande om skärmen om "monitoring".

Folk står ofta med mobilerna runt mig på gymmet och ibland ser det ut som de tar kort eller filmar.

Man gillar att starta motorerna runt mig när jag går förbi. Starka brummande ljud, gnisslande ljud, alla ljud som kan vara störande används.

Brighting: När det mörkt använder man ofta riktat strålkastarljus mig, alltså bländar mig med hel-ljus. Men även under dagsljus används tekniken. Varför använda hel-ljus och blända någon som går framför bilen när det är ljust ute?

Bilar utan regskyltar som kör förbi där jag går har jag sett.

Kollar jag upp bilar jag misstänker så hittar jag flera gånger registreringsskyltar som tillhör släpvagnar.
Jag är 100 % säker på att jag valt rätt nummer för jag dubbelkollar alltid flera gånger.

Vandalisering runtom där jag bor.

Vaknat på nätterna nästan ett år varje natt av någonting. Störd nattsömn.

Folk som är vänliga mot mig när jag pratar med dem ignorerar mig nästa dag.

Vänner rekryteras och de kommenterar saker jag bara borde veta.

Jag har tappat räkningen på de gånger jag kommer in i något sammanhang och folk stirrar på mig aggressivt/elakt. Under de första månadernas intensivitet i somras räknade jag dessa till 15-20 gånger.

En gång när jag skapade en användare på en rekryteringssida så ringdes jag upp typ samma dag, utan att jag lagt upp bild, CV eller någon info alls. Det finns tusentals människor på med CV och bilder samt utförlig information som de kunnat välja och vraka mellan. Men jag valdes och man ringde upp mig för att kalla mig till intervju. Man lät väldigt intresserad av mig på ett konstlat sätt. De ville verkligen ha mig på intervju trots att de inte visste något om mig. Förstår idag att man förmodligen skulle anställa mig sedan kicka ut mig, för det var ett sådant jobb, där man kunde räkna med att dom kunde säga upp en när de ville under sådana villkor. Där skulle jag förmodligen mobbas. Och kastas ut med sämre förutsättningar på arbetsmarknaden än tidigare. Flertalet som jag misstänker jobbar även där. Detta fenomen är en typisk grej inom Community Stalking.

Jag har även blivit inbjuden till att delta i en styrelse helt utan att de känner mig eller vet något om mig specifikt, jag har ingen erfarenhet inom det området. Detta möjligtvis för att trakassera mig.
Det är åtminstone suspekt.

När jag nämner mitt namn har folk reagerat väldigt underligt. Dom har varit trevliga sedan reagerat konstigt. Somliga i min omgivning pratar om rykten men säger inget mer.
Somliga kommenterar "att du kunde bli så konstig" utan att jag förstår vad de menar.

Folk i min omgivning har gjort saker för att skapa irritation hos mig.
Även i min familj. För att trigga något. Dom måste ha varit medvetna om det.
Folk beter sig även aggressivt mot mig utan att jag förstår varför.

Man fuckar med min Facebook, ändrar om i bilderna jag lägger upp så att sämre bilder syns bättre, lägger till karaktärer från My little Pony som mina "förebilder".
Man ordnar med min Spotify så att det ser ut som jag lyssnar på "Ronny och Ragge" när jag mest lyssnar på mer sofistikerad musik. Jag vet själv att jag aldrig lyssnat på dom under hela mitt liv.

En person har blivit blockerad av mig som jag själv vet jag inte blockerat.

Det är ett Mindfuck.

När jag undersöker folk jag tycker är suspekta så händer det ofta att de just i det ögonblicket lägger upp saker på sin Facebook som de vet att jag kollar på deras sida och skriver något som ska verka hotfullt eller något jag kan relatera till som dom inte borde veta.

Man har gjort ett liknande mönster på dimman till ett av mina fönster till lägenhetshuset från en av karaktärerna i min bok, där jag har det som ett centralt tema att alla som ser det tecknet dör. Det är ett hot och även ett sätt att säga "vi vet".

Gaslightning används flitigt mot mig. Min hyresvärdinna försöker ständigt förlöjliga mina reaktioner eller förstärka intryck. Hon säger att de kör med bilar och lever om på en parkering långt bort och det hörs till lägenheten om man har fönstret öppet. Hon tillägger "det är nästan som man känner sig jagad".

Varför skulle hon känna sig jagad"? Hon bor i närheten med, men hon är logisk, sund rationell. Framför allt orädd i sin karaktär. Känna sig jagad av EPA traktorer och bilar som sladdar omkring och skapar oväsen på en parkering.. Däremot ska det väcka känslor hos mig. När jag hör ljuden, jag ska känna mig "jagad". Tydligen.

Detta fenomen kring jakt är även något centralt som används på Facebook av de jag misstänker, de talar ständigt om en "jakt" hit och dit och vill gärna använda det ordet ofta.

När jag flyttade in i lägenheten var det en plansch uppsatt som även skulle få mig att reagera. Namnet som står med stora bokstäver på den planschen är exakt samma som jag funderat på använda själv väldigt länge som ett alias som jag skrivit om massor av gånger och upprepat säkert 100 gånger det senaste året när jag skissat på olika koncept.

När jag en gång sitter vid ett ställe synligt från en parkering vid ett fönstret hör jag smatter mot glaset som grus eller annat som slängs på det. Jag noterar detta för andra som är där och de hör det och tycker det är konstigt. Senare insett att man skjutit med soft air gun mot mig.
Förmodligen en sådan som skjuter flertalet kulor i sekunden.

Ett fönster i min lägenhet har även blivit sönderskjutet och jag misstänker ett annat där jag bodde förut blev skjutet med. Naturligtvis skyller hyresvärdinnan på detta med stenskott bara det att stenskott når inte hit upp. Det blir inte med sådan kraft att det blir som med ett skott mot fönster, ett runt hål med sprickor runt som ser exakt ut som ett kulskott. Där jag bor. Hon är extremt uppmärksam och skulle noterat det tidigare.

Andra saker jag noterat:
Folk skriker mitt namn efter mig utan att dom borde känna mig.
Eller så säger de "är det där *mitt namn* ? så jag ska höra det.

Smeknamn används även som är nedsättande.

Gör jag experiment med att gå omkring och vissla ena dagen väldigt tydligt går de andra
omkring och visslar med dagen efter. Märker det tydligt. Plötsligt går 6 personer runt mig och visslar o matbutiken där jag handlar.

Bilar som kör in på gården under natten och kollar på mig i backspegeln, när jag kollar på dem från fönstret. En person stannar bilen och bara går fram till ett objekt på gården utanför bara står och petar på den underligt.

Flertalet gånger har jag hört sirener från ambulanser som sätt igång strax innan mitt lägenhetshus sedan försvinner onaturligt fort. Som det stängs av. Nästan innan de kört förbi. Jag kan jämföra med de gånger då det är autentiskt för då är det längre det hörs en längre tid.

Nämner jag en specifik detalj vid kassan när jag pratar med någon, som när jag köper en sak och jag nämner för kassörskan som är en gammal bekant var min stuga är
så samma dag kommenterar en av de jag vet är involverade i sin Facebok feed att Facebook underligt nog placerar honom på den platsen. Det är en väldigt unik plats med speciellt namn. Och hans Facebook placerar honom där när han bor i en större stad. Exakt samma dag som jag nämnt den unika platsen. Ett sätt att visa att dom vet vad jag köpte, dom vet vad jag sa.

Jag var nära på att bli överkörd en gång av en accelererande bil vid ett övergångställe när jag gick över med cykeln.

Jag har fått Blood in stool som kan va tecken på cancer. Men även tecken på matförgiftning.

Detta finns i våra svenska samhällen.

Det är ingen myt...
2014-03-06, 11:18
  #4
Medlem
Snälla du, det du håller på med blir en självuppfyllande profetia när du säger att du själv gör det du är rädd andra ska göra. Dvs "få dig att lämna ut hur du mår för att få dig att verka paranoid och få in dig på psyket".

Det låter som om du har drabbats av social fobi. Det finns det bra hjälp för, utan mediciner. Men du kommer inte att hitta konkret hjälp på nätet på ett forum.
2014-03-06, 12:04
  #5
Medlem
TheJackets avatar
Du lider antagligen av paranoid schizofreni. Inte en chans att det du skriver verkligen är så på riktigt.
2014-03-06, 12:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Om ni vill ta reda på vad GS betyder http://www.urbandictionary.com/defin...=gang+stalking

Jag har insett att man försöker få mig att tala om detta brott i allmänheten, att man vill att jag ska skriva om det på Facebook och prata om det för mina anhöriga för att jag ska låta som jag är galen. Detta för att få in mig på psyket och skada min trovärdighet.

Typiska paranoida vanfrestälningar. Inget speciellt med det, det får en significant portion av befokningen. Du skulle kanske prova att tala med någon på psykiatrin? Det är sekrettes på det, så du har inget att förlora. Om du inte inser att det är något konstigt med dina tankar så kan du fråga dig själv hur mycket resuser det skulle ta att göra det du tror hander. Hur orimligt det är att något skulle vilja göra det.
2014-03-06, 12:41
  #7
Medlem
Del 3.

De bilar som beter sig mest underligt är hyrbilar. Det går inte en dag i stan utan att jag ser hyrbilarna som far omkring efter mig, de är alltid vita. Kollar jag registreringsnummer så är de hyrbilar varje gång. Kvinnor och män är förare. Det varierar. Det ger dem visst skydd och de kan bete sig mer suspekt utan att jag kan kolla vem de är.

Dom verkar få poäng för de saker de offrar för "gänget". Om de skriver något galet på sin Facebook som bara jag kan förstå men ingen annan fattar så får dom förmodligen poäng för det.

Andra skumma beteenden är när de går fram och tillbaka, fram och tillbaka, i en cirkel 5-10 meter och pratar i telefon alldeles utanför lägenheten.

Mimicking har även använts på andra sätt, ett tydligt exempel är när jag går uppför gatan till ett hus jag misstänkt så går en kille ner till källaren och han tittar på mig elakt. Hade han bara gått ned ok, men varför ska han blänga så ondskefullt på mig? När jag sedan går nerför gatan går han upp och ger mig samma fula blick.

På gymmet: en kille med röd tröja bredvid mig envisas med att trycka på knappar och öka hastigheten exakt samma tillfälle som jag gör det. Jag ökar, han ökar och han går bredvid mig typ. Jag minskar hastigheten, han minskar sin hastighet exakt samtidigt. Jag ökar igen, han ökar. Osv.

På gymmet. Jag går på ett motionsband. Kollar jag bak sitter det en man med röd lastbil bakom mig och kollar in stirrande in genom fönstret bakom mig, varför sitter hand där och blänger mot mig? Det fortsätter i 10 minuter medan jag går på motionsbandet, varje gång jag kollar bak sitter han där och kollar på mig på ett otrevligt sätt.

Andra vanliga saker på gymmet är: Folk jag inte känner gestikulerar mot mig, med händerna. Gör tecken.

Jag har gott om tredje persons-perspektiv. Mina föräldrar är även utsatta. Man har lyst in med hel-ljus i deras hus flertalet gånger på ett otrevligt sätt.

En kompis var med mig när hon och jag såg en glasögonprydd äldre man som blängde på oss båda. Hon gillade det inte.

Kan fortsätta med exempel på saker andra märkt med.

Jag har när jag besökt mina föräldrar har vi hört när det knackat på dörren och huset flertalet gånger
när vi kollar är det ingen där. Visst en gång och det kan vara något bus-streck, men vi har hört det flera gånger.

Man tutar väldigt ofta utanför fönstret där jag bor även sent på kvällarna. Man tutar flera gånger när jag går 5-6 gånger.

Ljudet de valt att väcka mig med på natten återkommer om jag bor på andra ställen.
När jag bodde hos min faster hörde hon samma sak. Hon hörde det och vaknade med.

Underliga avbrott i min telefon, när jag pratat har det brutits och kapats sedan har telefonen startats om med helt nya inställningar. Helt nytt språk.

Jag har blivit förvånad hur många gånger som flertalet bilar från olika företag deltar i stalking mot mig. Personal på olika teknikaffärer är involverade.

Jag blir aktivt manipulerad till att köpa en surfplatta när en person ställer sig mitt emot mig och speglar mitt kroppsspråk hur jag står som sedan köper han en billig i julklapp.
Jag testar att köpa en likadan. När jag kommer hem finns det flertalet eböcker inlagda på den. Bland annat the Art of War och en bok av HG Wells som skrivit 1984. Men även en bok som tillhör min absoluta favoritförfattare vilken inte är helt mainstream. Dom vet.

Min post kommer ovanligt sent, om jag kollar när brev skickats vad gäller räkningar så kommer den flera gånger nästan en 4-5 dagar senare än när den borde anlänt.

Hela hösten har jag varit slut. Jag har varit konstant trött 12 h per dag. Hör ett ringande ljud i örat kan förmodligen vara något högfrekvent som ger trötthet.

Jag förnimmer en söt doft som nästan är beroendeframkallande i lägenheten. Samtidigt som den ger mig yrsel. Den känns artificiell.

Jag har dock även märkt flera gånger en stark onaturlig doft som någon sprayat något otrevligt i min lägenhet.

Jag gör ett test en gång och står och och bara tittar runtom mig, stannar upp. Detta för att se hur dom kommer reagera mot det hela. En man dyker snart upp bredvid mig och gör samma sak. Bara står och tittar bredvid mig som jag gör, han imiterar hur jag står sedan springer han iväg på ett lustigt sätt uppför rulltrappan. Dagarna efter ser jag folk som imiterar det hela i olika affärer jag går på. De står med tom blick runtom mig.

Nya kontakter jag gör på nätet börjar bete sig underligt mot mig. Först är de glada jättetrevliga helt plötsligt vill de inte ha kontakt längre och beter sig kyligt trots att jag aldrig gjort något mot någon i hela mitt liv, jag har varit god och snäll och kämpar för folks rättigheter. Detta har jag bevis på.

Kan rada upp hundratals andra exempel men dessa får räcka för tillfället. Som sagt ställ gärna frågor. Jag är den första i Sverige som skriver om fenomenet.
2014-03-06, 12:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
[...]
Gaslightning används flitigt mot mig. Min hyresvärdinna försöker ständigt förlöjliga mina reaktioner eller förstärka intryck. Hon säger att de kör med bilar och lever om på en parkering långt bort och det hörs till lägenheten om man har fönstret öppet. Hon tillägger "det är nästan som man känner sig jagad".
[...]

Undrar om du vet vad gaslighting som term inom lagens ramar innebär. Någon part måste bevisas vara ute efter reella fördelar i en konflikt, som arv, vårdnadstvister, eller liknande. Ursprungligen kommer det från populärkulturen.

Visst förekommer gaslighting och gang stalking i alla samhällen, men eftersom du själv inte verkar kunna sålla bland "bevisen" du framhåller så kanske du förstår att det ligger nära till hands för oss läsare att tvivla på ditt omdöme.

Om du är övertygad om att en systematisk trakassering förekommer vore det intressant att se vad som hände om du flyttade till annan ort, efter att eventuell utredning psykologiskt inte gett något.

Förhoppningsvis har du bara läst för mycket skit på nätet och det har gett dig "en mening med tillvaron" som tyvärr slagit över och du inte kan slita dig ifrån på egen hand. Mitt enda råd är att snacka med någon som har erfarenhet (kbt-terapeut eller psykolog), jag tycker inte du ska tänka det värsta (fullfjädrad sinnessjukdom). Internet/isolation framför datorn har tippat många känsliga personer "över kanten".

I värsta fall gillar du bara uppmärksamheten du får genom att skriva.
__________________
Senast redigerad av Thingamabob 2014-03-06 kl. 13:02.
2014-03-06, 13:34
  #9
Medlem
Det ska finns ett gammalt psykiatriskt påstående, som säger att om saker luktar bajs och tjuter högt så är det ett säkert tecken på att man håller på att bli galen. Är du inte där än så är det lugnt.

Du har inga människor från framtiden? Det är en klassiker annars. Man ser t.ex två par som tisslar och tasslar och man är helt övertygad att dom kommer från framtiden. Det är lustigt att hjärnan kan spela en det sprattet, men inget att bry sig om. Separera dom här tankarna från verkligheten och ge dom inte någon betydelse, dom betyder inget och har inget med dig att göra. Låt det passera bara så försvinner det.
2014-03-06, 14:14
  #10
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Det låter som om TS skulle kunna ha världens chans att trolla ett stort gäng människor.

Personligen hade jag börjat med att skaffa ett block postit-lappar. Ställt mig någonstans där jag vet att man övervakar och väntat på en reaktion (helst ett närmande). Ifall reaktion eller närmande inträffar skulle jag snabbt skriva:

"Steg ett: Skriv ner någon ytlig instruktion på en lapp. Ge lappen till någon som står dig nära." och visa lappen för personen och räcka fram den med ett "Här, lycka till och ha en fin dag!"

Därefter bör det vara fritt att trolla på egna villkor.

I brist på ork för ovan så hjälper det att älska dina 'fiender'. Var intresserad, vänlig, hälsa och hjälp dem ifall de ber om något rimligt även om det är 'konstigt'. Bli bara inte ivägkollrad till något ensligt industriområde >.>
2014-03-06, 15:58
  #11
Medlem
Bara att börja filma? Dold knapphålskamera på dig och 1 i titthålet i dörren. (Kom ihåg att ha en ursäkt om dagboksdokumentär på skoj eller nåt om du blir ifrågasatt/galenförklarad pga det)

Sånt här för mina tankar till Scientologin och dianetiken. Kan tipsa om filmen Scientologists at war och så har bbc gjort nåt om nån avhoppare som blir förföljd av dom. Sen har vi ju frimurarnas hemlighetsklubb som lovar att vittna som de blir tillsagda osv...

Du har säkert märkt att du blivit rätt överkänslig och får för dig vissa saker som inte stämmer, övertolkar massa saker osv. Du har nog också insett att detta är en oundviklig effekt av "behandlingen" samt att bästa sättet att hantera det är att hålla huvudet kallt och ignorera det istället för att försöka lista ut vem, varför osv och räkna vita bilar. Låt inte saker som att du tror du kommer bli mobbad hindra dig från att ta ett jobb om du vill ha jobbet. Det värsta som kan hända är att du blir avskedad eller hur, och går din kollegor runt och lägger energi på att tramsa är det deras förlust, eller hur?

Du har väl insett att syftet inte är att skada dig, utan du bestämmer ditt eget öde, alltså bara att fortsätta som vanligt...

Ta tillfället i akt, se det som en gåva och försök använd det hela för att hamna i 'clear state' så lär livet gå lite smidigare sen
"Dianetikens mål är att göra personen clear, dvs, "en individ som inte har något eget reaktivt sinne". En individ som är Clear kan alltså inte bli restimulerad av sitt eget reaktiva sinne, då det inte längre finns kvar."



Försök se ditt liv genom de rätta glasögonen
__________________
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-03-06 kl. 16:27.
2014-03-06, 16:25
  #12
Medlem
Annat jag noterat:

Man blockade en populär social network sida jag ofta går till genom att lägga till den i en mjukvara som fungerar som ett antivirusprogram på min dator. (Jag märkte det först efteråt). Jag gick till biblioteket och lånade en dator för att komma åt sidan och när jag loggade in hade någon lagt in en bild på en röd bil som skrivbordsunderlägg. Så när jag bokar en dator på biblioteket, startar den och loggar in ser jag detta istället för ett tomt neutralt skrivbord som alltid mött mig förut. En stor röd bil.

Saken med datorer på det här biblioteket är att de rensas för att mjukvara inte ska kunna finnas kvar, man ska inte kunna installera virus. Jag startar om datorn men samma sak kvarstår. Den röda bilen finns där. Bibliotekarierna förstår inte hur och datoradministratören säger att det inte ska vara möjligt.

Varför hacka sig in på en dator enbart för att lägga in en bild på en röd bil? Vem skulle göra det?
Gang Stalkers, för dom vet att vissa som de trakasserar reagerar på röda bilar och förstår budskapet.

Folk i staden jag bor i klagar över att bilar förföljer dem till och med polisanmäler det, bilar som kör in på gårdar och stirrar in, bilar som försöker köra över folk mordiskt, massor av olika former av stalking har anmälts under året. Flertalet punkter som hör till GS märker jag att tidningarna skriver om. Jag är inte den enda som drabbas. Däremot kanske jag är den enda som är medveten om vad GS är.

Ni som skriver att jag inbillar allting ni avslöjar er väl, för jag vet vilka ni är.

Jag tror inte på den extrema formen av GS som framställs på nätet när folk är paranoida, tror att satelliter strålar energi på dem, flygplan som förföljer dem, mind reading, de som skyddar sig med folie, allt det där extrema.

Däremot tror jag att City Watch Groups använder den här tekniken.
GPS sändare på bilen, hackade telefoner så de ser var man är via telefonen. Osv.

Logiken i det kan vara att skydda staden, att förhindra brott innan de begås eftersom det kostar samhället så mycket efter ett brott. Alla som är misstänkta eller annorlunda blir övervakade. For the greater good.

Jag vet en person som uppger sig jobba för FBI i min stad och jag har sett en person som ser exakt ut som honom stalka mig.

Jag vet folk som kan vara intresserad att använda detta som en liten hämnd aktion.
Är man en fritänkare så råkar man illa ut då. Jag har varit som en whistleblower.

Jag kan tänka mig att de som stjäl IP och ideer eller uppfinningar av introverta använder sig av tekniken, de snor allting sen försöker de få personen att begå självmord sedan publicerar de allt som om dom själva är upphovsmakarna.

Jag är helt oskyldig, jag vet att jag bara är ett experiment för att testa systemet. Förmodligen finns de som drabbas värre.

Ibland kan jag tänka att jag kanske har dessa att tacka för tryggheten i min stad. Att dom håller släppta brottslingar under kontroll. Påminner dom att dom är övervakade. Så de inte begår nya brott. Men att som helt oskyldig hamna i systemet känns ruttet, någon har missbrukat det för att sätta dit mig för egen vinnings skull, som underhållning.. Det är illa, det är korrupt, det är fel på alla sätt att ge sig på oskyldiga..
__________________
Senast redigerad av Alex-84 2014-03-06 kl. 16:36.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback