Citat:
Ursprungligen postat av
T-Pax
Att det inte hittas DNA i lägenheten ser inte jag som så anmärkningsvärt. DNA är inte så lätt att få fram som det låter ibland (har själv svabbat munnar för DNA utan att lyckas varje gång). Hår är dessutom inte helt lätt att få fram DNA från, tror det behövs stor del av roten men reserverar mig för att jag kan minnas fel.
Däremot att det inte hittas några spår, med eller utan DNA, av flickan är ju för mig ganska misstänkt. Det tyder ju på att lägenheten har sanerats. Förmodligen inte för att dölja att Maddie var där utan i så fall för att dölja spår efter annat som blod, liklukt till exempel.
Att tvätta kläder och mjukdjur när ens dotter precis har försvunnit är för mig mer än misstänkt. Jag har dock mina egna och vad det är för "pakt" de hade.

Har haft en bild av händelseförloppet men inte fått ihop det fullt ut,men efter att läst den information i utredningen som finns att tillgå framlänges och baklänges in i detalj,samt information som kommit fram efter utredningen,exempelvis in och utskriving vid barnklubben så har jag mina misstankar hur det hela har gått till.
Kan även säga att det grävs för fullt i om McCanns hade tillgång till bil dessa dagar,och då är det inte vilken bil dom helst utan den Renault som de hyrde senare.
Efter att ha spårat och analyserat de som hyrde denna bil vid denna vecka så visat det sig att denna person är golfpolare
med Gerry från hemmaklubben i Rothley.
Som sagt så har jag min teori,men eftersom man bli avfärdad som foliehatt så behåller jag den för mig själv.
Men för att citera Manuel Catriano: "This story did not begin in the Ocean Club, but in London where the 'official truth' was conspired and established: an English girl was kidnapped in the Algarve.".