2013-11-04, 09:44
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Där satt den. Bild på den nye huvudmisstänkte. Givetvis är det han! Såklart en heroinist genomför ett perfekt brott utan att lämna några som helst spår efter sig. Att han inte har något motiv spelar väl ingen roll. Inte heller att INGA vittnesuppgifter som helst talat om någon svart man, än mindre kutandes omkring med en blond flicka i famnen. Nä, detta är nästan sämre än männen i badbyxor....

Kom igen Scotland Yard, kom igen Andy Deadwood! Sherlock Holmes lär vända sig i sin grav!

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/madeleine-mccann-prime-suspect-pictured-2674021
Helt otroligt,detta bör höra till en utav de största skandalerna i modern tid.
I morgon drar libel trail igång,jag gissar att inte båda McCanns dyker upp.
PJ har inte börjat arbeta med den öppnade utredning,man kan hoppas att dom har en mer sund inställning till detta och griper McCanns i Lissabon,det tror jag Gerry och Kate är lite oroliga för och kommer kanske att hävda att en måste stanna hemma med tvillingarna.
Från Kaukas till neger,man tror det är första April.
Citera
2013-11-04, 11:02
Medlem
Varför skulle en missbrukare ta flickan? Är det inte dags att sätta press på de riktiga mördarna dvs Kate och Gerry Mccan?
Citera
2013-11-04, 12:18
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Helt otroligt,detta bör höra till en utav de största skandalerna i modern tid.
I morgon drar libel trail igång,jag gissar att inte båda McCanns dyker upp.
PJ har inte börjat arbeta med den öppnade utredning,man kan hoppas att dom har en mer sund inställning till detta och griper McCanns i Lissabon,det tror jag Gerry och Kate är lite oroliga för och kommer kanske att hävda att en måste stanna hemma med tvillingarna.
Från Kaukas till neger,man tror det är första April.

Jag håller med, detta är en av de största whitewash skandalerna! Naturligtvis blir det lättast att ta fram en avliden
suspekt, så kan Kate & Gerry frias! Det är svårt att tro att det inte är ett dumt skämt!!!
Det blir otroligt spänande i morgon!
Citera
2013-11-04, 12:34
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Jag håller med, detta är en av de största whitewash skandalerna! Naturligtvis blir det lättast att ta fram en avliden suspekt, så kan Kate & Gerry frias!
Av vilken anledning kan engelska myndigheter vilja skydda paret McCann? Är det därför att Gerry är en av Britanniens bästa kirurger och kanske har förbindelser med folk i brittiska samhällets toppskikt?
Citera
2013-11-04, 13:07
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Av vilken anledning kan engelska myndigheter vilja skydda paret McCann? Är det därför att Gerry är en av Britanniens bästa kirurger och kanske har förbindelser med folk i brittiska samhällets toppskikt?

mitt fetade: Ja det är vad jag tror. De har fått så mycket promis inblandade på kort tid, och de valde de allra dyraste "säkraste" advokaterna Carter Ruck. Att sanningen hela tiden stoppas under mattan, och att det hittas kidnappers i alla möjliga former och färger, beror kanske på att OM sanningen verkligen skulle komma fram, kanske andra utöver Kate & Gerry, skulle komma i kläm på något pinsamt sätt som skulle smutsa ner England. Detta är vad jag tror.
Citera
2013-11-04, 13:51
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Gerry är en av världens bästa hjärtkirurger,förekommer även uppgifter om frimurare.
Hur som helst så har dom en umgängeskrets som leder ända upp till höga politiska nivåer.
Man kan undra varför inte brittisk media är mer kritiska?
Media tjärnar pengar så länge storyn är vid liv,dom säljer tom.extra "Maddie bilagor" till tidningen.
Och skulle media öppna käften och kritisera McCanns det minsta skulke McCanns stämma media som dom gör mot alla andra som berättat sanningen.
Jag tror vi får sätta vårt hopp till PJs återöppning och att dom nyper McCanns på Portugisisk mark,det är nog tyvärr enda chansen.
Att britterna skulle lämna ut McCanns ser jag som uteslutet.
Citera
2013-11-04, 14:16
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Gerry är en av världens bästa hjärtkirurger,förekommer även uppgifter om frimurare... har dom en umgängeskrets som leder ända upp till höga politiska nivåer. Att britterna skulle lämna ut McCanns ser jag som uteslutet.
Undrar vad som skulle ha hänt om Madeleine var dottern till en bekant och kirurg från ex. USA och av någon anledning hade varit med paret McCann, medan föräldrarna befann sig någon annanstans i Portugal. Hade brittiska myndigheterna då agerat likadant eller hade påtryckningar från USA tvingat brittiska regeringen till att kräva en lösning på situationen även om det innebar en fällande dom för McCanns?
Citera
2013-11-04, 14:40
Medlem
Enligt Expressen så skulle en fd ansälld ha tagit Maddie som hämnd. Men det köper inte jag. varför skulle han valde han isåfall henne av alla barn?
Citera
2013-11-04, 15:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljkex
Enligt Expressen så skulle en fd ansälld ha tagit Maddie som hämnd. Men det köper inte jag. varför skulle han valde han isåfall henne av alla barn?

Om han brände ned hotellet hade jag tyckt det varit hämnd, men varför skulle han hämnas på detta par genom att kidnappa deras oskyldiga lilla dotter. Det är ett så dåligt motiv så det är näst intill helt uteslutet.

Jaha, en svart heronist som dessutom är död, eller?, man upphör aldrig att förvånas.

Man undrar nästan om paret McCann har fått lämna önskemål om vilket typ av GM som ska beskyllas för dådet.
Citera
2013-11-04, 16:32
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljkex
Det är fullständigt osannolikt att denna "Traktorman" har någonting med detta att göra.
Finns en hel Polisutredning som visar detta faktum.
Såg en intressant kommentar av en läkare på ett forum som titta på mönstret om hur Maddie´s blod hamnat på diverse ställen i lägenheten.det mest intressanta var att det var ett "spraymönster" av blod på gardinen och läkaren var helt säker på att det tillkommit då hon hostat,alltså kommer från halsen dvs. invärtes.
Jag har även börjat titta lite närmare på dagarna före den 3/5,det har hänt lite skumma saker även då,underrättelse mannen "Kiko" har analyserat närvarolistan för barnklubben och kommit fram till att det fanns en annan flicka där som hette Madeleine(fast utan e) och att Gerry hade satt sin signatur på henne trots att hennes pappas signatur redan fanns där.
Ska fortsätta och forska lite om dagarna före,fram till den 3/5,återkommer i frågan om det även här finns tveksamheter.
Citera
2013-11-04, 17:02
Medlem
TODCDFWBs avatar
Det pratades tidigare i tråden om Leif GW Persson och hans uttalanden om polisens nya spår från Veckans Brott som sändes nyligen. Så här sa GW Persson när han var gäst hos Filip & Fredrik i deras TV-serie Boston Tea Party. Avsnittet spelades in den 26 september 2007:

"Det är samma som med det här fallet med Madeleine nu som man diskuterar. Alltså, statistiskt så ska det vara föräldrarna. Just i deras fall så stiger den här sannolikheten långt över 90%, och jag kan nämna några: Det är det äldsta av tre barn som råkar ut för det här, det är ovanligt alltså. Att dom redan dagen därpå söker kontakt med media, det är också illavarslande. Och att dom redan dag 3 lämnar stället där hon har försvunnit, det är kanske det mest illavarslande."

Detta är ingenting som bidrar till diskussionen direkt, men tänkte bara posta hans uttalande då jag upptäckte det nyss när jag såg avsnittet.
Citera
2013-11-04, 17:12
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om han brände ned hotellet hade jag tyckt det varit hämnd, men varför skulle han hämnas på detta par genom att kidnappa deras oskyldiga lilla dotter. Det är ett så dåligt motiv så det är näst intill helt uteslutet.

Jaha, en svart heronist som dessutom är död, eller?, man upphör aldrig att förvånas.

Man undrar nästan om paret McCann har fått lämna önskemål om vilket typ av GM som ska beskyllas för dådet.
Han har nog inget med detta att göra, är ett sätt för alla inblandade att hitta någon skyldig som man inte behöver bry sig om att bevisa är skyldig i domstol. Tror det är föräldrarna som gjort detta, påminner mycket om ett fall i USA där föräldrarna stämde polisen för att de inte grep en uteliggare/dagdrivare för mordet (!) och hade en advokat som satt med när de förhördes. Senare kom det fram att barnet var kraftigt utvecklingsstört och att modern hade för vana att misshandla barnet. Pappan hade även försvunnit med sin bil i ett par timmar före de ringde polisen och anmälde barnet försvunnet och vägrade att berätta var han hållit hus. Tror de hittade blod från barnet i garaget vid ett senare tillfälle men har inget minne av hur det slutade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in