Jag har ett stort minus och ett stort plus att berätta om Badoo.
Det stora minuset är när jag gick med första gången, min kompis hade talat väldigt gott om Badoo, hon såg det som en "rolig grej" och hade träffat ett antal killar därifrån. Jag gick med, hade ingen aning om vad det var för sida. Insåg väldigt snabbt att det var en ren och skär raggsida. Fick ca 100 mail per dag. Svarade på en person som faktiskt skrev en mening och inte bara någon komplimang eller en invite. Jag började chatta dagligen med denna person och fattade snabbt tycke för honom. Vi blev kära och flyttade ihop, vi bodde i stort sett grannar och sågs jämt så sambo kändes ju inte helt konstigt. Jag började dock märka i tidigt skede att något var fel, och sanningen visade sig som tur var i god tid att han var sexmissbrukare. När sanningen kom fram lämnade jag honom givetvis. Jag vet att han fortfarande är aktiv, inte bara på Badoo, utan på nästintill samtliga dejting och sexsajter.
Detta är det stora minuset med nätets alla dejtingsidor, de är sex och relationsmissbrukarnas dagliga sysselsättning. Det är ju just på sådana platser de kan få utlopp för sitt missbruk, det är på sådana sidor de hittar nya ligg och det är på sådana sidor de kan gå under olika namn så att de inte kan avslöjas av sin partner.
Sedan det stora pluset då
Efter uppbrottet med mannen som lever sitt liv som sexmissbrukare så gick jag med i Badoo igen, många har frågat mig varför. Varför kastar jag mig in i elden igen som jag kämpat för att ta mig ur?
Min tanke var att jag behövde ett tidsfördriv då jag var sjukskriven denna period.
Jag var med i några dagar, besvarade inga av de hundra mailen, det var väl mest ett tidsfördriv att klicka runt.
Men plötsligt får jag mail av en jag känner igen sedan länge tillbaka. Han hade gått med i Badoo 20 minuter innan han skrev till mig. Vi chattade i 2 dagar och vi kunde inte hålla oss längre så vi träffades.
Vi föll för varandra omgående, båda tog bort sina badoo-kontot, vi är tillsammans och vi ser det som en mening att vi båda gick med i Badoo, vid samma tidpunkt i livet, och fann varandra.
Badoo tycker jag man formar helt själv. Vill man bara ligga, ja men lägg ut bilder på dina muskler då. Vill du däremot hitta den rätta - lägg då ut bilder på vem du ÄR. Älskar du att cykla, lägg ut en bild på när du cyklar. Gillar du natur, lägg ut en bild på när du är i naturen.
Jag tycker man formar lite själv hur man vill att andra ska uppfatta en på sajten.